Reabilitarea Căii Stan Vidrighin a ajuns la jumătate în mai puțin de un an de la demararea șantierului, în aprilie 2022, transmit reprezentanții Primăriei Timișoara (PMT). Lucrările sunt corelate cu modernizarea rețelei de apă, proiect desfășurat de Aquatim.
Bulevardul Stan Vidrighin se află în Zona Industrială Buziaș, intens circulată de către locuitorii Timișoarei care lucrează aici. Pentru a se reduce impactul lucrărilor asupra traficului în zonă, la deschiderea șantierului, circulația mașinilor de trafic greu a fost deviată pe rute județene.
„Jumătate din lucrările de pe Stan Vidrighin sunt gata. E unul dintre proiectele majore de infrastructură ale Timișoarei, care va schimba definitiv întreaga zonă și va oferi variante sigure și confortabile de deplasare celor care locuiesc în zonă sau vin la serviciu aici, fie că aleg tramvaiul, mașina sau bicicleta. Lucrările au avansat într-un ritm bun, având în vedere faptul că acest proiect de reabilitare a bulevardului este corelat cu lucrările de modernizare a rețelei de apă, pe care o face Aquatim. Am reușit să ne corelăm foarte bine și, de aceea, șantierul nu a avut blocaje. În ceea ce privește linia de tramvai, ne apropiem de finalizarea lucrării”, spune primarul Dominic Fritz.
Investiția vizează schimbarea liniei cale dublă de tramvai – pe o lungime de 1,81 km, reabilitarea celor patru benzi de circulație auto și a pistelor de biciclete, precum și amenajarea de spații verzi. Vor fi și zece stații de tramvai noi. De asemenea, se fac intervenții și la infrastructura subterană.
Valoarea investiției, finanțată din bugetul local, este de aproximativ 83 de milioane de lei, cu TVA inclus, echivalentul a aproape 17 milioane de euro. Termenul de execuție este de 30 de luni, ceea ce înseamnă că reabilitarea ar trebui să fie gata în septembrie 2024.
De lucrări se ocupă firma Porr Construct, care colaborează cu: Porr Bau GmbH – CSV Infratech SRL – Swarco Traffic România – Vimato – Wiebe România – Electroechipament Industrial SRL – Sane – Longhersin.
Despre modernizarea Căii Stan Vidrighin se discută încă de pe vremea administrației Ciuhandu. Primul studiu de fezabilitate a fost aprobat de consiliul local în decembrie 2009. Calea Stan Vidrighin a revenit în atenția celor din primărie în ultimii ani, iar în februarie 2020 aleșii locali au fost puși să revoce vechiul SF și să aprobe altul nou.
foto: PMT
Pe aceeași temă:
7 luni de restricții rutiere din 11 aprilie. Încep lucrările pe Calea Stan Vidrighin
Trimite articolul
XParcă era vorba de linii de tramvai înierbate. Din imagini reiese că sunt betonate. Au schimbat proiectul sau doar ne-au mințit?
-
alea is pe bogdanestilor. nu sunt convins ca in proiectul asta erau liniile inierbate
-
Corect. Vidrighin nu e prevazuta cu iarba pe liniile de tramvai. Cu iarba o sa fie Bogdanestilor si Cetatii. Din ce am vazut lucrarea de pe Vrisighin e facuta de mantuiala. Treceam pe acolo pe jos si am vazut dupa ce au montat linia de tramvai intr-un loc era efectiv rupta, langa parea sa fie un muncitor cu un inginer care se minuna cum e rupta. Daca dupa cateva saptamani linia s-a rupt, daca trecea tramvai peste deraia, cat o tina?
-
-
Peste betonul ala se pune un strat de pamant si brazde de iarba. Asa e si pe Cetatii, au inceput deja sa puna pamant, din Torontalului.
-
Pe Cetatii era prevazut in proiect. Pe Stan Vidrighin nu.
Si ziceau ca traficul greu e deviat…. daca te uiti la poze sunt numai tiruri
Intr-un an trebuia sa fie GATA nu 50%!
-
Aveți dreptate, estimativ termenele de finalizare sunt de cca trei ori mai lungi decât s-ar fi cuvenit. Zilnic văd că pe cele două șantiere (Cetății și Stan Vidrighin) se întâmplă aproape nimic.
Nu era mai bine banda de urgenta pt pompieri salvare bmwuri samd in locul sinelor ruginite ?