Primăria Timișoara (PMT) a integrat primele propuneri ale timișorenilor în proiectul de reabilitare a Pieței Mocioni și Pieței Maria. Printre acestea se numără introducerea unui viraj către stânga cu semafor, lângă Biserică, dar și amplasarea unor toatele publice cu sistem de autocurățare.
„Prin sugestiile și cu ajutorul locuitorilor din cartier am îmbunătățit Proiectul de Regenerare Urbană. Timișorenii din Iosefin ne-au cerut și am propus introducerea unui viraj către stânga cu semafor lângă Biserică, cum vii dinspre centru. Am crescut numărul de copaci pe care îi plantăm. Lângă Biserică, vor fi amenajate mai multe locuri de parcare. Am inclus și o soluție tehnică de ridicare a trecerii de pietoni, atât pentru ca să asigurăm siguranța acestora, cât și ca să unificăm în întregime piața în regim pietonal”, a spus viceprimarul Ruben Lațcău.
Reprezentanții municipalității spun că își doresc activarea culturală a zonei, astfel că în proiect a fost introdusă acoperirea viitorului amfiteatru din Piață.
„Avem un proiect care va pune în valoare unul din cele mai importante cartiere din Timișoara din punct de vedere al istoriei sale. Valorificăm atât patrimoniul material, clădirile și arhitectural, cât și patrimoniul imaterial, memoria Revoluției. Soluțiile de mobilitate pe care le-am gândit sunt soluții care să crească, de fapt, capacitatea de mișcare a oamenilor prin acest culoar urban. Inelul IV Vest, adică legătura Bulevardul Dâmbovița – Calea Bogdăneștilor, va prelua o parte semnificativă din traficul care pleacă acum din Șagului și trebuie să treacă prin centru ca să ajungă în Nordul Timișoarei. De aceea, facem pași majori în construcția la Pasajul și Podului Solventul. Mobilitatea înseamnă mișcarea oamenilor, iar mașinile sunt unul din instrumentele pentru deplasare. Cheia pentru rezolvarea traficului din Timișoara e creșterea atractivității transportului public și construcția Inelului IV”, a mai adăugat viceprimarul Ruben Lațcău.
Vă reamintim, Primăria Timișoara (PMT) vorbește de ceva timp despre regenerarea urbană a zonei Pieței Mocioni. De proiectul care va sta la baza viitoarelor investiții se ocupă Total Business Land SRL, o firmă din Alba Iulia. Contractul pentru realizarea documentației necesare a fost semnat în decembrie 2022, după ce firma din Alba Iulia a câștigat licitația cu o ofertă de aproape 200.000 de euro.
La începutul acestei luni, în 7 iunie, reprezentanții PMT au organizat prima întâlnire cu cetățenii pe tema regenerării urbane a Pieței Mocioni. Participanții, locuitori din zonă, dar nu numai, au avut comentarii. Câțiva au apreciat dorința de transformare a zonei într-una mai prietenoasă pentru pietoni, dar majoritatea au avut, măcar parțial, opinii negative. Mai multe detalii, AICI. O a doua rundă de dezbateri pe marginea subiectului a fost organizată în 29 iunie.
Zona, după transformare
Cei de la Total Business Land au identificat câteva deficiențe majore în zonă, precum traficul intens, lipsa spațiilor verzi și absența unui spațiu adecvat pentru întâlniri și petrecerea timpului liber.
Principalele propuneri ale acestora au în vedere, printre altele, lărgirea Pieței Mocioni, și realizarea unor spații verzi și de recreere de-a lungul bulevardului 16 Decembrie 1989. Va fi pus în valoare și locul din care a pornit Revoluția din 1989 și, în plus, ar exista și ideea unei benzi de circulație destinate transportului în comun.
Concret, vor fi lărgite trotuarele pietonale, vor fi introduse piste de biciclete și spații verzi, iar zonele de odihnă vor fi dotate cu mobilier urban modern. Suprafața trotuarelor va fi pavată cu dale de piatră, rețeaua de iluminat stradal va fi reconfigurată, adăugându-se și iluminatul decorativ și arhitectural, iar rețelele edilitare din zonă vor fi modernizate.
Vor fi plantați și arbori noi, de dimensiuni medii și mici, dar vor fi și păstrați cei maturi, după ce vor fi tratați. La final, ar trebui să existe „o barieră verde” între zona pietonală și cea auto.
De asemenea, Piața Mocioni va fi reorganizată spațial, urmând să devină un loc important pentru întâlniri și evenimente socio-culturale. Vor fi plantați și aici noi arbori și vor fi schimbate mobilierul urban și sistemul de iluminat public. Pe viitor, se are în vedere posibilitatea deschiderii unor terase la parterul clădirilor.
Schimbări se vor produce și în Piața Sf. Maria, punctul de pornire al Revoluției din 1989. Aici se propune înlocuirea pavajului existent cu dale de piatră, pentru a accentua diferența dintre zona destinată pietonilor și cea destinată autovehiculelor. Totodată, se va reamenaja spațiul verde, iar proiectul va fi corelat cu „Traseul Revoluției din 1989 din Timișoara”, o altă investiție prin PNRR a Primăriei Timișoara.
Zona inclusă în proiect cuprinde atât tronsonul bulevardului 16 Decembrie 1989, între Piața Alexandru Mocioni și Podul Traian, cât și căile de acces pe străzile Gh. Doja, Miron Costin, Timotei Cipariu, Zugrav Nedelcu, Ady Endre, Emanoil Gojdu, bd. Regele Carol I, I.H. Rădulescu, Treboniu Laurian și Splaiul Tudor Vladimirescu.
Pe aceeași temă:
FOTO. Timișorenii, așteptați la a doua rundă de dezbateri pe tema regenerării Pieței Mocioni
Trimite articolul
XCe nu au reusit comunistii, fac avortonii din primarie……. adica sa distruga identitatea acestui oras, sa il transforme intrun oras fara personalitate.
-
Iti este clar că te uiți la niște randări 3D, nu? Ce anume crezi că se distruge? Asfaltul cu tradiție?!
Porțiunea dintre podul Traian și Sinaia este practic în paragină, trebuie intervenit. Din Sinaia până în Dragalina e cât de cât ok încă.
-
Mda… cand se tăia parcul ca sa se construiască hangarele popilor, de fapt se CONSTRUIA identitatea orașului.
iar veniti cu randarile astea din visele unora? aia nu este si nu va fi realitatea niciodata, sunt niste MINCIUNI
Domnule Laţcau, transportul in comun va deveni atractiv doar atunci cand dumneavoastra, primarul Fritz si directorii de la STPT si SMTT veti folosi transportul in comun macar 6 luni de zile in drum spre serviciu si retur sau in alte directii in care aveti treburi de rezolvat si nu doar de a face o plimbare cu primul mijloc de transport care vine in statie pentru a constata ca se invart rotile, fara a avea o destinatie precisa si legata de timp.
Altfel, cu totii putem constata ca in oras circula multe vehicule dar cat timp astepti dupa cel dorit, iti dai seama doar daca il folosesti zilnic…
Aberatie fara limite. Comunistii romani au fost copii mici pe langa comunistii lui Fritz.
-
Ai trait tu sub comunisti? Ai tu idee ce e comunismul? O fi usereul ala ce vrei tu sa fie el in raport cu ce e el de fapt, dar comunist nu e totusi.
Ca și in cazul multor altor randări realizate in mandatul ăsta, acest proiect nu va ajunge să fie implementat in mandantul ăsta (vezi regeneratea Pieței Traian, Multiplexity, parcarea etajată de la Spitalul de copii ș.a.). Până să aibă cea mai mică intenție să scoată la licitație executia acestei lucrări, vor mai arunca praf în ochi si altor cetățeni ai urbei prin randări virtuale, sub titluri frumoase de regenerare urbană. In final, aceste proiecte vor eșua, pentru că voi veți pleca anul viitor, iar cei care vor veni vor avea alte priorități…alte firme de partid de mulțumit.
Se pare ca a inceput campania electorala /prostirea publicuilui.
Ce faci cand singurele “realizari” sunt cateva studii de fezabilitate (aka delapidare legala a banului public) si cateva parade Pride?
Raspuns: vinzi publicului poze in Photoshop cu ceva ce nu se va intampla.
Ce rost are sa propui proiecte pe care nu le poti realiza ? (ca se termina mandatul si nu e timp fizic sa finalizezi, avnd in vedere stilul de lucru: 6-8 luni proiect, 3-4 ani executie)
Nu ne trebuie regenerare.