Reprezentanții Aeroportului Internațional Timișoara „Traian Vuia” au anunțat vineri, 25 martie, câștigătorul licitației pentru proiectul „Servicii de elaborare a documentației tehnico-economice (fazele D.A.C., P.T., D.E.) și realizarea pe baza acesteia a lucrărilor de executare pentru edificarea unei construcții cu destinația «Terminal plecări curse externe», cu asigurarea inclusiv a serviciilor de asistență tehnică din partea proiectantului”.
S-au arătat interesate asocieri formate din mai multe firme:
-
- Asociere SC BOG’ART SRL+UTI CONSTRUCTION & FACILILY MANAGEMENT SRL
- Asociere SC CONCELEX SRL + SC METROUL + SC CONCELEX ENGINEERING S.R.L + CONCRETE & DESIGN SOLUTIONS SRL
- Asociere SC CONSTRUCTII ERBASU SRL + POPP&ASOCIATII SRL PROFESIONAL TECH CONSTRUCT DESIGN
- Asociere SC ELDICLAU PREST SRL + SC HABAU SRL
- Asociere SC KESZ CONSTRUCȚII ROMÂNIA + DICO SI TIGANAS BIROU DE PROIECTARE + AEDIFICIUM PROJEKT TENTWICKLUNG SRL + SC IMSAT SERVICE CLUJ SA
- SC STRABAG SRL
„Din cele șase asocieri constituite pentru ofertare inițială ai cărui lideri au fost Strabag, Concelex, Bog’Art, Kesz Construcții România, Elidiclau Prest și Construcții Erbașu, pentru etapa finală a licitației au fost selectați trei: S.C. CONCELEX SRL București, S.C. CONSTRUCȚII ERBAȘU SRL București și S.C. STRABAG SRL București. Oferta câștigătoare este cea depusă de S.C. CONCELEX SRL București”, anunță reprezentanții AIT.
Licitația pentru noul terminal de plecări curse externe a fost lansată pe 3 septembrie 2021. Valoarea estimativă a lucrărilor de construire este de 88,99 de milioane de lei. Termenul limită de finalizare a construcției este 31 decembrie, 2023. Terminalul va avea o suprafață construită de 12.000 mp, șase filtre de securitate, 18 ghișee check-in, șase porți de scanare automată a documentelor.
În continuare, este în procedură licitația pentru achiziționarea serviciilor de dirigenție de șantier, pentru supervizarea lucrărilor de construcție pentru noul terminal. Valoarea contractului este de 600.000 lei fără TVA, adică 714.000 cu tot cu TVA, echivalentul a 144,268 de euro. Firmele interesate și-au putut depune ofertele până pe 24 martie, la ora 15.
Patru firme interesate și-au depus ofertele, conform reprezentanților AIT. Desemnarea se va face cel târziu până la data 26 aprilie.
„Noua construcție va completa terminalul de Sosiri Curse Externe care este deja în exploatare începând din 29 iulie 2021. Acesta are o suprafață totală de 4.383 mp, iar investiția s-a ridicat la 30,35 milioane de lei, fonduri europene nerambursabile, de la bugetul de stat și din veniturile proprii ale aeroportului.
Clădirile care constituie vechea infrastructură și care sunt utilizate și în prezent pentru deservirea pasagerilor, au fost realizate în etape succesive începând cu anul 1960 și sunt în exploatare din 28 februarie 1964”, conchid cei de la Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara.
Foto: Aeroportul Internațional Timișoara „Traian Vuia”
Pe aceeași temă:
Se caută diriginte de șantier pentru noul terminal de Plecări Externe de la Aeroportul Timișoara
„Bătaie” la licitația pentru noul terminal de Plecări Externe de la Aeroportul Timișoara
Trimite articolul
XAeroportul e prea departe de oras.Asa se explica suprapreturile de la Bufet.Nici la Shop nu este atractiv.Pot sa puna negustorii ce preturi doresc dar sa mai si stearga praful sin cand in cand pe scumpele produse.Nu veti construi nimic urmatorii 10 ani, se intra in Criza generala, ramane maruntisul pentru intretinerea la avarie a Aeroportului.
Nu era mai simplu, dacă se redeschideau aeroporturile din apropiere, precum cel din Caransebeș?
Traian Vuia e un proiect EȘUAT. Trebuia făcut unul nou, undeva la hotar între AR și Timiș, cu bani europeni propus încă de acu 15 ani.
Ptr o dezvoltare de amploare, actualul Traian Vuia E o locație mult prea aproape de Timișoara ptr standarde actuale internaționale. În plus, Au fost devalizat consecvent de firme căpușe de partid, mai toate bugetele de dezvoltare ale Traian Vuia, de toate conducerile Aeroportului, toate numite politic de liderii locali.
Traian Vuia e alt proiect eșuat, în dauna cetățenilor, exclusiv datorita partidelor corupte.