Investiția se ridică la 184,51 milioane de lei, adică aproximativ 38 de milioane de euro. Potrivit ministrului, acesta este cel mai mare contract semnat de aeroport.
Noul terminal al aeroportului va avea 12.000 de metri pătrați, un sistem control de securitate dimensionat pentru șase filtre complet echipate și dotările necesare pentru controlul bagajelor de cală, șapte lifturi pentru persoane și marfă, 18 ghișee check-in și alte două self check-in.
Lucrările sunt executate de asocierea CONCELEX SRL – CONCELEX ENGINEERING SRL – CONCRETE & DESIGN SOLUTIONS SRL – METROLUL SA. Termenul limită pentru finalizarea lucrărilor este decembrie 2023. Potrivit lui Grindeanu, firma care lucrează este serioasă și mai are contracte cu ministerul.
„Au demarat lucrările la ceea ce înseamnă cea mai importantă investiție din istorie la Aeroportul Timișoara. E parte din sumele alocate în acest an de Ministerul Transporturilor către aeroport – e vorba de terminalul nou de plecări. Îmi doresc ca cei care construiesc să se înscrie în termene, astfel încât la finalul anului viitor să avem recepția acestei lucrări.
Vreau ca acest terminal de plecări să fie un terminal pentru plecări în Schengen, iar noi, românii, să nu mai avem nevoie de vamă. Sper ca această nouă investiție să fie în folosul aeroportului, să ajute la dezvoltarea aeroportului, iar constructorul să se țină de termenele asumate. E un constructor serios, mai avem la Ministerul Transporturilor proiecte împreună cu acesta. Nu avem niciun fel de motive să am semne de întrebare. S-a obținut pe faza de proiectare în termenii asumați, așa că optimismul de început este prezent. Asta nu înseamnă că, așa cum știți, din două în două săptămâni, nu verificăm lucrările de aici”, a declarat, vineri, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
Vă reamintim că, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, și Daniel Stamatovici, directorul general al Aeroportului Internațional „Traian Vuia” Timișoara, au semnat, în data de 22 septembrie, la Prefectura Timiș, un nou contract de finanțare pentru proiectul „Sistem integrat de securitate aeroportuară”.
Astfel, Ministerul Transporturilor a alocat 136 de milioane de lei pentru finanțarea unor dotări care vor spori nivelul de siguranță al celui mai mare aeroport din regiune.
De asemenea, în data de 20 iulie, au fost semnate alte două contracte de către Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, și Daniel Stamatovici, directorul general al Aeroportului Internațional „Traian Vuia” Timișoara.
Primul contract, în valoare de 17,69 de milioane de lei (cu TVA), viza achiziția unor echipamente de siguranță pentru activități non-economice.
Este vorba despre echipamente multifuncționale de capacitate mare și mică pentru măturare, aspirare și spălare; echipamente pentru curățarea depunerilor de cauciuc și a marcajelor de vopsea de pe suprafețele de mișcare aeroportuare; utilaje multifuncționale tip tocătoare de vegetație și punct de comandă mobil.
Cel de-al doilea contract, în valoare de 20,76 de milioane de lei (cu TVA), viza achiziția unor utilaje destinate activităților economice de siguranță. Este vorba despre autodegivroare pentru aeronave, cu acțiune de minim 13 metri și de 18 metri înălțime și utilaje de deszăpezire de mică și mare capacitate.
Foto: Tion
Pe aceeași temă:
Un nou contract semnat de ministrul Transporturilor pentru investiții la Aeroportul Timișoara
Trimite articolul
XPai daca nu era DOMINIC FRITZ nici terminalul acesta nu sa facea.Ca acusi o sa vedem pe Facebook ca se va lauda si cu acest lucru ca o realizare proprie
-
Unul oarecare – arata-ne exact unde se lauda Fritzu ca EL a facut ceva ? Unde spune “EU FAC” ? Il confunzi cu idolul tau Lae …
-
Ti-am pus unink,dar probabil ca seciristii de la cenzura nu il va aproba. Ca atare te invit scrie pe google ,,frit se lauda cu proiectele lui robu,, si onsa aflii tot ce (aparent) nu stii deapre idolul tau.
-
De găștile politice prin firmele de casă abonate la contractele de așa zisa modernizare. Acest aeroport e COMPROMIS DEFINITIV. Atîta de mult au putut fura directorii de pina acum…
Într-un STAT DE DREPT, erau demult cu toții la JILAVA și averile confiscate. Însă în Romania, țara hoției de la virf, saga jafului din banul public continuă
Daca tot fac terminal nou și dacă tot suntem în secolul XXI , se vor construi tunele de îmbarcare și debarcare direct din avion?
E puțin aiurea sa intri sau să ieși din avion prin frig, caniculă, ploaie, zăpadă. Ei bine, prevede acest proiect o astfel de componentă?
Sa fie într-un ceas bun. Cât despre vizitele de verificare la doua săptămâni, la centura nu au dat roade, lucrarea fiind departe de a fi finalizată.