„Pe Cetății a fost montat deja primul tronson de șine de tramvai. Șinele au fost atașate unui schelet de metal care a fost apoi învelit în beton. De asemenea, fundația pentru rețeaua de alimentare cu curent electric a tramvaiului a fost finalizată, iar la începutul anului viitor vor fi montați stâlpii pentru catenară”, a scris viceprimarul pe Facebook.
Potrivit lui Ruben Lațcău, pe Bogdăneștilor a fost pus primul strat de asfalt, de la intersecția cu Cetății până la Alexandrescu, cu tot cu semnalizarea prin linie galbenă pe carosabil.
„Accesul rutier va fi mutat pe secțiunea de asfalt nouă în luna ianuarie. Tot atunci, constructorul va începe lucrările la utilități pe partea stângă a bulevardului (pe direcția către Ronaț).
Am vorbit cu responsabilii ambelor lucrări pentru a fi semnalizate și delimitate corespunzător șantierele, în special pe perioada sărbătorilor când nu e multă activitate pe teren. Cele două proiecte merg bine, conform graficului și se află la aproximativ 25-30% stadiu fizic realizat”, a transmis Ruben Lațcău.
La finalul lucrărilor, bd. Cetății va avea o linie dublă de tramvai înierbată și încadrată de pomi pe o distanță de 1,57 km, 20.500 mp de spații verzi, 10 stații de tramvai noi, câte două benzi de circulație pe sens, piste de biciclete pe ambele sensuri de mers și trotuare decente. Lucrările sunt executate de Porr Construct, care s-a asociat cu alte șapte firme – Porr Bau GmbH (terț) și Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți) – și costă 83,7 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 17 milioane de euro. Durata contractului semnat în 21 septembrie 2020 este de 36 de luni, din care șase pentru proiectare și 30 pentru execuție.
Pe Calea Bogdăneștilor lucrează asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic, care s-a angajat că face lucrările cu 116 milioane de lei, în 31 de luni. Aproape 90 de milioane de lei vin de la Uniunea Europeană, prin Programul Operațional Regional.
editor Dan Oancia
Trimite articolul
XDA DA DA Un proiect gresit pentru Bd Cetatii facut pe picior de ” specialistii vechi si noi ” cu aceleasi facilitati comuniste. Mai bine scoateau iluminatul public aruncat pe langa trotoare si il puneau in mijloc pe stalpii de la tramvaie si eventual gard verde in zona dintre tramvaie . De asemnea desfiintau zonele verzi de peste tot care oricum sunt neingrijite si produc praf si noroi cand ploua cu galeata si amenajau cele mai importante lucruri: locuri de parcare pe ambele parti si 2 piste de biciclete doar pe o parte a bulevardului. Faceti parcuri si locuri de parcare !!! Timisoara e aglomerata ! Bulevardul Cetatii va fi la fel de prost organizat.
Hai noroc si la alti specialisti cu viziune , ca de cei vechi ne-am saturat !!!
Craciun Fericit si La multi ani !!!
-
din Carpati @ fugi in munti cu ideile tale bombastice! La un bulevard cu o asemenea latime iluminatul trebuie sa fie atat pentru carosabil cat si pentru trotuare. Dupa ideea ta absurda cu iluminat doar pe stalpii de la tramvai, banda 1 si trotuarul ar fi fost slab iluminate datorita coronamentului copacilor. Mai mult fiind regii diferite Enel nu va plati in viitor chirie pentru utilizarea stalpilor STPT!
Zonele verzi trebuie sa ramana pe ambele parti nu asfalt cum vrei tu, asfalt care vara radiaza suplimentar caldura marind disconfortul zonei. Pistele de biciclete sunt prioritare fata de locurile de parcare ocupate in mare parte de cazane vechi sub sub care se aduna tone de praf si noroi.
P.S. Spatiile verzi sunt distruse de acei cocalari care urca cu rotile masinilor nu de ploaia cu galeata iar intretinerea este si obligatia proprietarilor din imobilele adiacente! -
DA DA DA…faceti domn’le parcari, afara cu spatiile verzi. Sa faca si la intrare in bloc niste parcari si daca se poate si in casa scarii (pt domnul de mai de sus). Daca se poate, noapte (dupa ce se opresc tramvaiele) sa se ascunda liniile si sa faca dom’le niste parcari peste.
-
Daca esti asa de bun organizator no name din Carpati ce paguba ca te-a ratat pletosul sa te puna in echipa sa de soc formata din analfabetii functionali care au ratat toate proiectele europene! Vezi sa nu te impiedici cand vei merge pe trotuar. Dupa mintea ta cat o nuca vrei iluminat doar pe axa bulevardului, trotuarul ramanand astfel in intuneric dupa cresterea copacilor :))
Rubene, zi-ne si cu Lidia cum stam ? Ca ziceai ca pana la Craciun se deschide toata, pana la AEM, macar pe cate 1 banda, sau nah, cu ceva straturi de asfalt lipsa. In sens la AEM se circula tot pe 2 benzi, si era vorba ca in 18 Decembrie se revine la normal.Sau acuma te-ai facut mic si ne zici numa de zona de nord ? Despre sud, nimic ?
mentinerea liniilor de tramvai o mare greseala, avand in vedere ca mare parte din retea e varza
se puteau achizitiona autobuze electrice, statiile ar fi fost pe prima banda, pentru ca incapeau 3 benzi una putea fi rezervata doar BUS si liniile puteau merge pana in rondou Torontal, sau rondou Aradului
bani aruncati pe mentenanta tramvaielor si a unui sistem invechit