Pe porțiunea lipsă a autostrăzii A1 Lugoj – Deva, adică sectorul Margina – Holdea, celebru pentru „tunelurile pentru urși”, se lucrează în continuare. DRDP Timișoara a prezentat marți, 15 octombrie, noi detalii despre șantier.
„Se lucrează la partea de drum (blocaje de piatră brută, saltea de balast), la evacuarea scurgerii apelor, la structuri (pasaje și viaducte), la podețe. Pe șantier au intrat și partenerii bosniaci ai antreprenorului – Euro-Asfalt – care efectuează activități topografice și fac pregătiri pentru platforma de acces la viitoarele tuneluri. Continuă aprovizionarea cu anrocamente în depozitul din zona Holdea și aprovizionarea cu balast în depozitul din organizarea de șantier”, potrivit reprezentanților DRDP Timișoara.
foto: Facebook/DRDP Timișoara
Contract semnat în toamna lui 2022
Vă reamintim, contractul cu asocierea care realizează lucrările – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT – a fost semnat în octombrie 2022. Sunt incluse secțiunea E, cea cu tuneluri, dar și finalizarea secțiunii D, de aproximativ patru kilometri.
Valoarea contractului este 1,8 miliarde de lei, adică puțin peste 370 de milioane de euro, fără TVA, finanțarea fiind prin PNRR. Contractul are o durată de 165 de luni: 11 pentru proiectare, 34 pentru execuție și 120 de garanție a lucrărilor.
Cum ordinul de începere a fost dat în decembrie 2022, lucrările ar trebui să fie gata în a doua parte a anului 2026. Proiectarea a fost gata înainte de termen, iar în iulie 2023, reprezentanții DRDP Timișoara transmiteau că deja au apărut utilajele pe șantier. Au existat câteva dubii legate de finalizarea în termen – până la finalul lui 2026 – și eventuala pierdere a banilor din PNRR.
Totuși, la vizita din luna mai de pe șantier, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu dădeau noi asigurări că nu va fi cazul.
Conform condițiilor din Acordul de mediu, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Antreprenorul va mai trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.
Trimite articolul
XCand s-a inceput autostrada aceasta unii erau copii, acum sunt adulti, poate chiar parinti. La fel si ursii, cei pentru care s-a facut proiectul au murit deja. Din cauze naturale.
-
Sunt persoane responsabile pentru intarzierile cu anii la terminarea acestui segment de autostrada. Dar ei sunt si vor famane anonimi, imbecilismul nu poarta nume, el se ascunde sub masca politicului.
Rusinea Romaniei. De atatia ani se arata neputinta statului roman.
Astea o sa fie vestitele TUNELURI DACICE!
Interesant ca se continua propagarea povestii cu ursii. Un tunel pentru ursi are max 50 m , nu 2 km . (Ursii pot trece bine merci și pe sub podul care unește cele 2 tuneluri) . O scuză jalnică pentru incapacitatea a X miniștrii de transport marca PSD. (Evident, se mai pune întrebarea dacă chiar s-a vrut construcția lor )
-
Nu ursul merge prin tunel, mai Pitagora, ci autostrada. Ursul merge peste dealul de deasupra tunelului ca d-aia s-a facut tunel, sa existe o zona de traversare larga pentru salbaticiuni, altfel era mai ieftin si mai repede fara tunel.
Se sapa si se da la sapa putin inainte de alegeri, apoi, alti 10 ani pauza …..
-
Și totuși s-a născut acel jurnalist cu sânge-n instalație care sa scrie cu subiect și predicat cât am pierdut noi, poporul român ( per capita votant furat) cu aceasta intarzaiere ( vieți, ani din viață petrecuti în trafic, carburant….) cu daunele plătite în procese,cu costurile suplimentare și eventuale penalități de ne încadrare în termene?
Și romani cănd au cucerit Dacia lucrau de 1000 de ori m-ai repede ca hoți ăștia! Alooo suntem în 2024 nu in anul 100 după Cristos! Aici nu este incompetență este rea voință! Să de-a naiba lucrarea la chinezi o terminau in 30 zile ! Vă trebuie decenii să faceți un petic de autostradă! Chinezi au făcut 40.000 km într-un an ! Vai de capul vostru de la primul până la ultimul implicat!
Să sperăm că nu îmbătrânim până o termină!!!!🤪 În 2 ani de când sa semnat ei nu au început tunelurile!!!!! Le trebuie 4 ani pentru câțiva km și 2 tuneluri!!!!! Porr dincolo sunt aproape gata cu tunelurile!!!!!! La Sibiu-Argeș pe A1. Ăia fac nu numai se laudă că sunt fruncea……Alții fac alții…..dau din gură numai că sunt fruncea 💩💩💩