La finalul lunii iunie, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România a emis Autorizația de Construire etapa a II-a, pentru lucrările aflate pe amplasamentul suplimentar din coridorul de expropriere al variantei de ocolire Timișoara Sud. Astfel, antreprenorul Tirrena Scavi va putea demara lucrările în zonele expropriate suplimentar (sensuri giratorii, relocări de utilități).
Conform reprezentațiilor DRDP Timișoara, pe câteva porțiuni din zona DN 59 – Chișoda, zona Moșnița Nouă – Drumul Boilor și în zona Ghiroda (conexiune cu centura de nord și DN 6) a început realizarea structurii rutiere: umpluturi cu pământ, așternere de balast, după care va urma piatra spartă și, ulterior, straturile de asfalt. Continuă decopertările terenului în zona localităților Chișoda și Giroc, relocările rețelei Transgaz din zona Moșnița Nouă și lucrările specifice pentru podul peste Bega, la Ghiroda, pasajul peste calea ferată din zona localității Utvin, precum și lucrările la podețe.
Lucrările pe Centura de Sud a Timișoarei ar trebui să fie gata în luna septembrie a anului 2022, deci într-un an și trei luni. Șantierul Centurii Sud a fost deschis de un an și trei luni, ordinul de începere a lucrărilor fiind semnat în 25 martie 2020. Conform contractului, centura trebuie să fie gata în 24 de luni, termenul fiind prelungit până în septembrie 2022.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara spre Utvin, Sânmihai cu Calea Lugojului, prin Chișoda, Giroc, Moșnița, Ghiroda, prin două benzi, și va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro.
După ce va fi gata și această centură, mai rămâne de realizat tronsonul dintre ieșirea spre Utvin și Calea Aradului, prin Săcălaz. Odată construită, Centura de Sud a orașului va avea o garanție de zece ani.
foto: DRDP Timișoara
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Intersecția Drumul Boilor cu Centura Timișoara Sud va fi făcută de CNAIR, anunță Cătălin Drulă
VIDEO. Șantierul Centurii Timișoara Sud, în toată splendoarea. CNAIR recunoaște slaba mobilizare
Trimite articolul
XDaca nu sunt destui muncitori aduceti pe mascariciul de Dobra care anul trecut inaugura in fiecare saptamana cate un santier. Astazi la mai bine de un an, maretul santierul de largire la 4 benzi dintre Dumbravita si autostrada este la stadiul 10 % si asta cu indulgenta! Probabil acum Dobra zugraveste sala de sport din Lugoj 🙂
Ce e cu drumul boilor? Ca nu am inteles nimic.
Si de ce s-a prelungit cu 6 luni termenul? Pentru 1 giratoriu si pentru niste mutari de utilitati? Dupa mine nu se justifica prelungirea nici macar cu 1 zi a termenului!