În ultima perioadă, pe șantierul Variantei de Ocolire Timișoara Sud a fost mobilizare maximă, lucrându-se iar în două schimburi, 24 de ore din 24.
„Pe șantierul centurii Timișoara Sud s-a lucrat și săptămâna aceasta cu un efectiv de circa 380 de persoane, inclusiv muncitori și personal TESA, mecanici, șoferi, laboranți etc. A continuat programul 24 din 24, în 2 schimburi, muncitorii fiind pe șantier chiar și în condiții de temperaturi caniculare. Pe timpul nopții s-a lucrat la terasamente și taluzări”, precizează reprezentanții DRDP Timișoara.
În rest, s-a mai lucrat la: șanțuri și rigole, bazine de retenție, umplutură de balast și alte lucrări specifice pentru pasajele din zona Freidorf, conexiunea cu DN 59 spre Șag și conexiunea cu drumul județean spre Moșnița Nouă, montare borduri și structuri pentru pavilioanele din spațiile de servicii (parcări), montare parapete metalic și de beton, amenajare intersecții și girații, inclusiv sensurile giratorii spre Șag și Moșnița Nouă (insule separatoare, inel giratoriu, montare borduri, betonare trotuar), montare panouri fonoabsorbante în zonele Freidorf și Giroc și așternere mixtură asfaltică.
Potrivit reprezentanților DRDP, lucrările au fost finalizate într-un procentaj de peste 91%. Termenul de finalizare rămâne luna august.
Despre investiție
Vă reamintim, contractul de aproape 80 de milioane de euro și cu termen de 12 luni pentru finalizarea lucrărilor de pe Varianta Ocolitoare Timișoara Sud a fost semnat pe 27 iunie 2023 cu asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL (lider) – SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE SRL. Aceasta a preluat un șantier cu progres fizic al lucrărilor de 58,26%. Inițial, firma italiană Tirrena Scavi trebuia să finalizeze lucrările încă din decembrie 2021, însă nu a respectat niciun termen, iar contractul cu aceștia a fost reziliat la finalul lui 2022.
În ianuarie, după pauza luată de sărbători, progresul era de 65%, dar constructorul a promis să se va mobiliza serios pentru finalizare în termen, până în iulie 2024. După câteva săptămâni, era anunțat și faptul că, acolo unde este posibil, se lucrează și noaptea, fiind momente când pe șantier erau și câte 500 de muncitori. În mai, ministrul Sorin Grindeanu încă vorbea de o posibilă finalizare înainte de termen a lucrărilor.
foto: Facebook/ DRDP Timișoara
Trimite articolul
XOamenii portocalii muncesc!
Foarte bine ca lucreaza noaptea.
Peste zi e imposibil sa aibe spor la ce temperaturi sunt la asfalt.
Sper ca si calitatea lucarilor sa fie pe masura mobilizarii constructorului roman!!
Succes si sanatate tuturor.
91% din total. Dar UMB au preluat șantierul la 56%. Deci ei au executatat sub 80% din ce au ei de facut. Si asta in 11 luni si jumatate. Nu au cum sa facă restul de 20-22% intr-o lună. Va fi deschisă centura, dar fără pasajele de la Șag si Moșnița si vor mai lucra până prin septembrie cel puțin.
-
Au. Pentru ca in cei 80% foarte probabil ca a intrat turnatul de beton, care trebuie sa stea dupa turnare iainte sa lucrezi pe el.
Bravo simonis si grindeanu ca ati finalizat acest proiec in ciuda indiferentei lui alin de la dudesti care din pacate nu a realizat nicio initiativa majora pt infrastructura timisului de aproape 4 ani si care prin meritul exclusiv al alegatorilor ne va lasa in 2 luni, singurul lucru excelent in legatura cu el.
-
A realizat dj691, sectorul spre autostrada, sector lăsat balta de dezastrul Dobra. Și o scriu ca un tip ce nu l șimpatizeaza deloc pe Nica.
-
Bravo pentru un drum comunal care se de a fi centura în mințile unora…
Terminati cu glumele. La Mosnita si Urseni e un giratoriu pus, in rest camp. Mai este mult, foarte mult pana se face o conexiune cu orice. Nici dupa Giroc nu e mai stralucit
-
Era foarte bine daca era un giratoriu la Urseni!
Dar va fi o intersectie in “T” cu obligatorie dreapta.
Sa multumim oamenilor in functie care au “rezolvat” problema acolo.-
Eu ma refer ca nu exista nimic drum in afara de intersectia in sine. Eu nu as zice 91%. Mai degraba 60% din total. Nu stiu ce e “adanc” in camp, poate e drum si nu stiu eu. Dar cat vezi cu ochii in stanga si in dreapta e camp, usor nivelat
-
Zoli @ nu te mai forta cu evaluarea in procente. Ceilalti au lasat in zona Freidorf doar pilonii unui viaduct si aceia turnati pe jumatate. Astazi cele 2 pasaje, rutier si peste lina CF sunt gata. Un pasaj este mult mai complex si mai de durata comparariv cu 2 km de asfalt in camp!
-
-
Și așa era prea aglomerata calea urseni
-
Oradea are centura, la noi asta e doar un drum de ocolire cu o banda
-
Cel mai pertinent comentariu
Viteza maxima tovarasi ! Vine omul cu grinda sa va ofere (din nou) sticla cu vin drept decoratie, ca este vichend vine si el, ca tot parlamentaru” sa-si descarce “bateriile”. Cu vin, bine-nteles.
Bine că se lucrează la centura Domnul sa l-e de-a sănătate multa.. Dar cu bucata de autostradă ce se face?tot neterminat rămâne? Ar trebui și asta finalizată.
-
l-e e le, de-a e dea. mai bine nu folosi liniuța dacă nu știi cunm.
DACA E LA 70 % EU STAU INPIELEA GOALA IN CENRTRU 3 ZILE.
-
Stimate no name ,eu’ poti merge deja in centru. Tu asemenea altor semidocti puneti semnul egal intre km de drum simplu si restul lucrarilor de artă la viaducte si pasaje. Te asteptam cu scaunelul la ceasul din centru. Nu uita palaria de soare sa nu faci insolatie!