„Echipele antreprenorului de pe șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud, Tirrena Scavi, au început ieri, 2 septembrie, așternerea stratului de bază de asfalt pe încă un sector al lucrării, de data aceasta în zona localității Chișoda. (…) Alte lucrări executate în ultima perioadă pe traseul viitoarei centuri de sud a Timișoarei: umpluturi cu pământ, consolidări cu piatră brută, săpături și betonări la șanțurile trapezoidale, diferite lucrări la podețe și pasaj”, transmit reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara.
Asfalt în prim-strat mai există și în zona Freidorf-Utvin și Moșnița Nouă.
Lucrările pe șantierul Centurii Timișoara Sud au demarat, teoretic, în 25 martie 2020, când a fost semnat ordinul de începere. Într-un an și trei luni de șantier s-au făcut doar 27,4% din lucrări, iar reprezentanții CNAIR au recunoscut că acestea sunt întârziate din cauza „slabei mobilizări a constructorului”. În prezent, statusul lucrărilor este la un procent de puțin peste 30%. Conform contractului, centura trebuie să fie gata în 24 de luni, deci în septembrie 2022.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro.
După ce va fi gata și această centură, mai rămâne de realizat tronsonul dintre ieșirea spre Utvin și Calea Aradului, prin Săcălaz. Odată construită, Centura de Sud a orașului va avea o garanție de zece ani.
editor Amalia Kui
Trimite articolul
XDevne banal : ” Lurarile sunt intarziate din vina constructorului “! CNAIR nu are clauze penalizatoare in contract ?
Am trecut de la inaugurarea unei străzi la inaugurarea unei porțiuni de drum iar acum la inaugurarea astupării unei gropi! Mare eveniment, ce să mai zic!
Nu ai găsit alt subiect de știre în tot orașul ăsta?
Centura cu 1 banda pe sens se mai face doar prin tarile subdezvoltate, insa se pare ca romanul platitor de taxe si impozite accepta orice lucru facut de mantuiala. Se va circula bara la bara, vai si-amar.
Au intirziere de 56 % ireallllll și tot nuau reziliat contractul.