Aflat în vizită pe șantier, ministrul Sorin Grindeanu susține că acum ritmul lucrărilor este unul bun, ținând cont de problemele care au apărut pe parcurs.
„Compania care lucrează la această investiție a CNAIR-ului a făcut un progres fizic de aproximativ 15%. Există mobilizare pe acest șantier. S-au angajat ca ritmul de progres lunar să fie undeva la 7%, ceea ce reprezintă un ritm bun, având în vedere problemele pe care le-au avut și aici cu descărcările arheologice, cu toate lucrurile care trebuiau să vină sau trebuie să fie rezolvate înainte de a intra în faza de execuție. În acest moment, traseul este liber, nu îi mai oprește nimic.
Din raportul pe care îl primesc de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri, aici lucrurile au intrat pe făgașul normal, astfel încât anul viitor să putem avea terminată această lucrare. Nu e o lucrare grea, ci una care necesită un ritm susținut.
Daca se va menține ritmul din ultimele săptămâni pe această lucrare, există o doză de optimism.
Sunt în stadiu de 14% aici. Au început practic în urmă cu două luni și ceva, trei. Au depășit acea perioadă, diverse probleme pe partea de descărcare arheologică. Dacă inițial aveau câteva zeci de mii de metri pătrați pe care trebuiau să facă acest lucru, urmare a discuțiilor cu cei de la Muzeu sau Direcția de Cultură s-a ajuns la peste 150.000. Asta a dus la un anumit delay. Nu vreau să fiu înțeles grresit, că nu doresc să se facă aceste descărcări și să nu beneficiem de aceste lucruri care țin de istorie în zona noastră. Dar, asta e legea, s-a respectat”, a declarat ministrul Transporturilor.
Acesta spune că a avut discuții și cu firma care se ocupă de Centura de Sud a Timișoarei, iar aici ar fi fost îndepărtate obstacolele majore.
„Am avut discuții și cu compania care se ocupă de Centura Sud Timișoara. De câteva săptămâni tot stau să calculez, dincolo de certificatul negativ pe care noi l-am emis pentru compania respectivă, daca timing-ul legat de reziliere ne duce într-o situație mai bună decât progresul fizic. Au avut probleme majore de finanțare, dar am verificat și am înțeles că s-au deblocat acele probleme majore. S-au angajat la un ritm asemănător de progres lunar ca și cei de aici”, a mai spus Sorin Grindeanu.
De lucrările la drumul de legătură DN 69 – A1 se ocupă firma TODINI COSTRUZIONI GENERALI S.p.A., contractul fiind semnat în ianuarie 2021. Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor. Valoarea contractului este de 189.571.920,62 lei fără TVA. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în data de 1 martie 2021, iar amplasamentul a fost predat antreprenorului în data de 9 martie 2021.
Acest drum de legătură este foarte important pentru timișoreni, care în momentul de față ajung la autostradă prin descărcările de la Remetea Mare și Giarmata. Cei 10 km ai acestui drum reprezintă o cale rutieră modernă pe care conducătorii auto vor ajunge mai rapid de la Timișoara pe A1. Traseul drumului de legătură începe cu circa 300 m înaintea intersecției existente, dintre drumurile DJ 692 si E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier și se dezvoltă pe direcția Nord-Est, spre Autostrada A1. Clasa tehnică a drumului de legătură este II, iar viteza de proiectare este de 100 km/h.
Pe aceeași temă:
FOTO. Se mișcă lucrurile pe șantierul viitoarei descărcări de pe autostradă A1 la Timișoara
FOTO. Lucrările făcute în iunie pe șantierul viitoarei descărcări de pe autostrada A1 la Timișoara
Ministrul Transporturilor amenință două firme în Timiș cu rezilierea contractelor
Trimite articolul
XExista o doza de prostie. Se mentine cat timp sta Sorin acolo.
-
Nu e ceva iesit din comun: este vineri, omu a venit in weekend la nevasta. Cum ii e obiceiul, cheama presa la cate o sceneta din asta, ca sa nu uitam ca exista si el si sa nu spunem ca nu isi merita salariul.
Hopaaa, de la astia si-o primit portia si acuma îi lauda, da de descarcarea Giarmata unde anu asta nu s-a miscat nimic nu zice nimic papagalu asta.
-
Nu tine de minister
Acolo e cjt responsabil
Iar apare prim vice-primministeru. E semn ca se apropie vichendu!
Cel mai probabil, santierele majore vor fii finalizate in anul electoral 2024…
Sorinel premierul fără microfon, cu Răducanu patron de club ce nu dă bonuri fiscale niciodată și cu Ritivoiu, ne asigură că totu-i bine și să stăm liniștiți că drumu se face.
De fapt chintesența cam asta e: stați liniștiți fraierilor și votați-ne :)))
Ce blestem o fi pe țara asta să aibă doar nulități de 70 de ani în vârf….
Foarte bine ca se avanseaza. Lucrarea e extrem de importanta pt Timisoara. E o veste extrem de buna in ciuda comentariilor aiurea ale mistocarilor (habarnistilor ?) de mai jos.
-
Ma miram de unde vine miros de WC, ti-ai deschis aici sufletul… O lucrare de 2 ani a fost inceputa dupa un an. Dupa 1 an si jumatate e la 14% urmand sa vina iarna… E extraordinar, Sorinel asta merita premiu si Ciolacu presedinte!
-
avanseaza pe dracu, a venit sa faca poze sa aprecieze prostii.
Grindenosu nu a auzit de reglementarile SSM?Chiar si in camp este in incinta unui santier!
ITM-ul este in vacanta?
-
Regulile se aplica pe santiere in lucru… Ti se pare acolo se lucreaza?
-
189.57 milioane de lei pt 10km? Aproape 4 milioane de euro pt 1 km? 14% stadiu într-un an de zile? Fac manual în 2 oameni cu lopata, sau?
-
,,Urci” la 10 km de oraș !!!!!!!! Unde s-a mai vazut așa ceva ?!?!? În țările civilizate, autostrada e lipită de localități !!!!!!
Zgomotoase ac3ste iesiri a celui care nu vroia sa plece de pe scaunul de premier, intr-o regie insalubra Made by Werner & Serviciile Bravo DNA ai scapat-o si pe asta.
Bine bine, dar largirea de pe iesirea Lipova Dumbravita de ce NU SE TERMINA !!!!
-
Pt ca au dat la o firma care a dat cea mai mare șpagă, și care se știa ca o sa plece cu banii și lucrarea în paragina exact ca și cu centura de sud sau cu drumu asta… Praf în ochii noștri bani în buzunarul lor… Sunt mana-n mana cu cnair cu cjt cu minister și toate firmele. E simplu statul asta e model de crima organizata, ca vedem dar nu vrem sa acceptam. La centura nu se lucrează de loc doar se fac ca lucrează cu 2-3 utilaje de ochii lumii. Rușine!