Investiția a vizat modernizarea infrastructurii rutiere județene reprezentată de tronsoane ale trei drumuri județene: DJ 693, DJ 692 și DJ 692 C, între localitățile Cărpiniș (intersecție cu DN59A, Timișoara-Jimbolia) și Gelu, cu destinația la limita dintre județele Timiș și Arad.
De asemenea, drumul modernizat traversează localitățile Cărpiniș (parțial), Iecea Mică, Biled, Satchinez, Bărăteaz și Gelu, are o lungime totală de 37 km și asigură conexiunea cu județul Arad, precum și interconectarea cu autostrada A1, DN 6 Timișoara – Sânnicolau Mare (trece prin Biled) și DN 59A Timișoara – Jimbolia (trece prin Cărpiniș).
Potrivit reprezentanților CJT, modernizarea drumului județean 693 facilitează accesul mai rapid la coridorul TEN – T, contribuie la fluidizarea traficului rutier, la reducerea consumului de carburanți, a timpilor de deplasare și implicit a noxelor, precum și la îmbunătățirea siguranței rutiere și a confortului participanților la trafic.
Nicolae Cristian Ștefănescu, director tehnic la PORR Construct, firma care a realizat lucrările, a declarat, miercuri, în Cărpiniș, unde a avut loc recepția drumului, că la începutul lunii martie 2021 aici s-a făcut predarea de amplasament de către autoritatea contractantă.
„La finalul anului 2021, cei 37 de kilometri de la Cărpiniș până la Gelu erau gata, am unit practic Timiș cu județul Arad, partea carosabilă a fost 100% executată, urmând ca în 2022 să completăm cei 37 de kilometri cu partea de colectare și evacuare a apelor, adică șanțul, accesele la proprietăți, stațiile de autobuz și acostamentele. Traseul de 37 de kilometri se intersectează cu UAT (n.r. – unitatea administrativ teritorială) Cărpiniș, UAT Satchinez, UAT Biled, respectiv UAT Gelu. Pe traseul acesta, fiecare UAT a avut anumite cerințe și împreună cu dânșii și echipa de implementare din cadrul CJ Timiș am reușit să le ducem la bun sfârșit. Practic, fiecare lună a fost însoțită de situație de lucrări din partea constructorului și împreună cu echipa de implementare au fost toate rezolvate și duse la bun sfârșit. Drept pentru care astăzi, la doi ani de la predarea amplasamentului suntem în măsură să predăm beneficiarului un proiect din punctul nostru de vedere care îmbunătățește condițiile participanților la trafic, are toate elementele de siguranță corect amplasate, semnalizare verticală, semnalizare orizontală, parapet metalic și acostamente din piatră”, a declarat Nicolae Cristian Ștefănescu, director tehnic la PORR Construct.
Firma oferă o garanție de 72 de luni din momentul în care se semnează procesul verbal de recepție la finalul lucrării.
Ovidiu-Ioan Oprișa, primarul localității Biled, a precizat că pentru comunitate este o investiție foarte bună, pentru că leagă cele patru comune care se învecinează cu Biled și facilitează foarte mult transportul, care acum este de calitate.
„Nu mai mergem pe un drum cu gropi, ajungem mai repede de la o destinație la alta, avem oameni care lucrează în comunele învecinate, ajung mult mai repede la locul de muncă și inclusiv referitor la lucrări, cum au fost făcute lucrările, eu locuind chiar pe această stradă, vreau să spun că am văzut fiecare parte a lucrării și s-a făcut un terasament de cel puțin un metru, am fost foarte mulțumit de calitatea lucrărilor și de asemenea se și vede, toată lumea este mulțumită. Noi, care avem casele pe această stradă, nu simțim absolut deloc vibrația la niciun nivel, oricât de mare este tonajul unei mașini care trece”, a spus primarul Oprișa.
Alin Nica, președintele CJ Timiș, a precizat că este vorba despre un proiect cu finanțare europeană, derulat prin intermediul POR 2016-2020.
„Ați văzut pe această porțiune de 37 de kilometri că practic sunt trei porțiuni de drum județean, 693 între Cărpiniș-Biled, 692 între Bărăteaz-Gelu și 693C de la Gelu până aici, la limita cu județul Arad. Prin această lucrare, asigurând conectivitatea pe anumite porțiuni de drum județean care nu erau modernizate, avem o conexiune directă între vămile Nădlac și Jimbolia, toată partea de vest a județului Timiș nu mai trebuie să meargă până în proximitatea Timișoarei și atunci să se urce pe autostradă, vine pe aici și decongestionăm astfel traficul din zona de nord a Timișoarei. Lucrarea este de bună calitate, este un exemplu de lucrare realizată în termenul contractual: doi ani a fost termenul de execuție, la finalul celor doi ani am și finalizat lucrarea”, a declarat Nica la recepția ultimului tronson modernizat din acest drum.
Este vorba despre cel cuprins între ieșirea din satul Gelu și limita cu județul Arad, care a fost asfaltat pentru prima dată fiind până în urmă cu doi ani un drum de pământ, care le făcea mari probleme șoferilor.
„A trecut deja prin două ierni acest drum și se prezintă impecabil, nu sunt probleme. Chiar mă simt foarte bucuros pentru că îmi doresc ca acest drum să fie un etalon pentru toate celelalte investiții pe care le avem. Valoarea de peste 75 milioane de lei a proiectului e una considerabilă, la execuție nu au fost probleme deosebite, au fost doar niște ajustări de sume conform legislației de protejare a investițiilor publice și de actualizare a prețurilor în valoare de aproximativ nouă milioane de lei”, a afirmat Alin Nica.
Potrivit acestuia, în Timiș, dintr-o rețea de peste 1.300 de kilometri de drumuri județene, doar aproximativ 100 nu sunt asfaltați.
„Timișul e unul dintre județele cu foarte puțini kilometri de drum județean de pământ sau pietruit, în general rețeaua noastră de drumuri este modernizată. Mai sunt porțiuni de drum județean care necesită investiții. Noi anual avem programul de reparații și după fiecare iarnă, materialul antiderapant afectează structura drumului și trebuie să intervenim cu reparații. Durata de viață a unui drum în general este de șapte ani, așa că această activitate de întreținere a drumurilor este continuă și permanentă. Sunt și drumuri comunale pe care noi le-am preluat, extindem rețeaua de drumuri județene și pentru a ajuta localitățile care nu au posibilitatea să investească în drumurile comunale, mai ales acelea care conectează județul nostru cu alte județe, pentru a face din județul Timiș în continuare lider la nivel național în ceea ce privește conectivitatea intra și extra județeană”, a mai adăugat Alin Nica, președintele CJ Timiș.
Trimite articolul
XE un drum rural, oamenii de la tara folosesc mult bicicleta. Nu am pretentii de piste speciale, dar macar o latime corespunzatoare sa poata trece doua autoturisme si o bicicleta. De tractoare si camioane nici nu pomenesc. Inca 40cm de fiecare parte ar fi prins bine. Asa se face in tarile civilizate cu care ne tot comparam.
Haleluia. Se făcu un drum, Județean. Careva să deschidă un cont bancar să se adune bani pentru o statuie, ceva.
Să se adune bani mulți, zic, să aibe loc toți tăietorii de panglici, de la vițelul de Dobra la ștersul de Nica și neapărat cu Grindeanu și Simmonis la mijloc, zic.
Vai de capul ei de țară pe mâinile căror păcălici a ajuns.
Vine el 2024. Vă ia mama naibii pe toți bre nimenilor.
PSDNL aceeași mizerie !
super lucrare. Bravo. companiile din vestul judetului au un sprijin acum,