Expoziția „Buchetul de vitamine” din cadrul proiectului H Therapy – My Sweet garden s-a desfășurat marți, la sediul CJ Timiș. 17 coșuri de legume, fructe și flori au fost realizate de elevii de la Centrul Educațional „P. P. Neveanu” din Timișoara. Coordonatori de proiect sunt profesor Daniela Hamzescu directorul școlii, și profesor Dana Doogaru, alături de Mihaela Ursu.
„Este vorba despre un proiect care este încadrat pe terapia horticolă, beneficiul acestei terapii se bazează pe contactul cu natura în primul rând, pe partea de combatere a ADHD-ului, a stresului, pe parte de psihomotricitate, pe parte de copii hiperkinetici, în special cei cu autism, pentru că centrul nostru lucrează cu copii cu deficiențe mintale, atât severe, cât și moderate și ușoare. Pe partea de sever, avem și copii cu autism. Și ne-am gândit să facem această terapie pentru fiecare în parte.
De asemenea, ne-am gândit să mergem pe partea de legumicultură ornamentală, având amenajarea comestibilă, de aceea am ales aceste buchețele de fructe- legume, introducând un stil de viață mai sănătos, adică consumul de fructe și legume ne este benefic pe partea de nutriție. Și avem două scopuri: estetic-ornamental și comestibil”, a spus pentru Tion Mihaela Ursu, unul dintre profesorii coordonatori.
Activitatea nu se oprește aici, elevii având de parcurs și o cură de terapie prin amenajarea unui spațiu cu legume ornamentale în curtea școlii.
„Am pregătit deja din martie, am produs câteva răsaduri de legume pe care dorim să le intercalăm într-o mică amenajare, cam 2 m pe 1, deci un spațiu mai îngust, pe care dorim să-l amenajăm cu specii legumicole”, transmit organizatorii.
Terapia prin horticultură dezvoltă psihomotricitatea, cogniția, limbajul, nivelul social și emoțional în cazul copiilor cu CES, dar și a altor tipuri de beneficiari. Terapia prin grădinărit este un suport pentru dezvoltarea serviciilor comunitare de terapie ocupațională și dezinstituționalizarea persoanelor cu CES, ea urmărind crearea unui model de orientare vocațională prin îmbunătățirea abilităților practice și a competențelor persoanelor cu dizabilități în vederea reorientării lor pe piața muncii.
În cadrul proiectului educațional s-a propus și o colaborare cu Asociația Canadiană de Terapie Horticolă, urmărind ca acești copii, să se bucure de natură și să beneficieze de cea mai adecvată terapie cu plante, în funcție de cerințele lor.
H Therapy – My Sweet Garden este un proiect derulat în parteneriat internațional, proiect de acțiune socială și educație ecologică în vederea reducerii abandonului școlar la elevii cu CES. Acest proiect școlar este continuarea proiectului educațional Green therapy for the future, derulat în anul școlar 2018-2019.
Citiți principiile noastre de moderare aici!