De sâmbătă, de la ora 13, tramvaiele 4 și 8 au revenit pe traseul clasic, pe Bulevardul Stan Vidrighin.
„După 2 ani și jumătate, în sfârșit am redeschis bulevardul Stan Vidrighin și pentru tramvai și cu asta, acest proiect a luat un bun sfârșit, în termen. Asta mă bucură cel mai mult. A costat 100 de milioane de lei, 67 de milioane de lei din fonduri europene. Restul banilor vin din bugetul local și cu asta am refăcut toată infrastructura, nu doar rutieră, ci și utilitățile, spațiile verzi și piste de biciclete.
Chiar mă bucur pentru că știu că mulți aici în zonă au suferit, a fost un sacrificiu, dar pentru următorii 30 de ani vom avea o infrastructură cum trebuie; investim în transportul public, investim în modernizarea infrastructurii din Timișoara, astfel încât toată lumea să se poată deplasa cât mai ușor posibil”, a declarat sâmbătă primarul Dominic Fritz.
Tramvaiele vor circula pe următoarele trasee:
Linia 4: Calea Torontalului (Ciocanul) – Matei Basarab – Amforei – Cetății – Balta Verde – Mendeleev – Circumvalațiunii – Piața 700 – Piața Libertății – Hotel Continental – Prefectură – 3 August 1919 – Piața Traian – Fabrica de Bere – Banatim – Podeanu – Fabrica de Detergenți – Mecatim – Piața Ghe. Domășnean (AEM).
Linia 8: Gara de Nord – bd. Regele Carol I – Piața A.Mocioni – Piața Sfânta Maria – Parcul C. Sylva – Piața N. Bălcescu – Piața Crucii – Strada Cluj – Sala C. Jude – Deliblata – Banatim (str. 1 Decembrie 1918) – Banatim (Calea Stan Vidrighin) – Podeanu – Fabrica de Detergenți – Mecatim – Piața Gh. Domășnean (AEM).
Linia 23, de autobuz, introdusă cu caracter temporar pe perioada lucrărilor la Calea Stan Vidrighin, se suspendă.
Vă reamintim, de lucrări s-a ocupat cunoscuta firmă PORR Construct, împreună cu altele opt. Contractul pentru proiectare și execuție a fost semnat în martie 2021, cu un termen de 36 de luni. Lucrările propriu-zise au început în aprilie 2022.
Valoarea totală a investiției este de 101,2 milioane de lei (20,2 milioane de euro), TVA inclus, din care cofinanțare europeană de 67,5 milioane de lei, TVA inclus, prin Programul Regional Vest (PRV) 2021-2027.
Pe aceeași temă:
VIDEO. Sunt gata lucrările pe bulevardul Stan Vidrighin. De sâmbătă revin și tramvaiele
Trimite articolul
XVara se vor coace călătorii când vor sta și vor aștepta în soare și căldură.
-
Asa e, ca pana acum asteptau in camere individuale climatizate asezate pe peron. Ai dreptate
-
Pai sa voteze cu AUR, cica dau apa minerala gratis la toti ce stau si asteapta tramvaiul.
Cu bicicleta ar fi o varianta pentru Timisoara !!
Germania face un pas important în dezvoltarea transportului verde, intenționând să construiască prima autostradă pentru biciclete de pe teritoriul său.
Strămoșul bicicletei a fost creat de către baronul german Karl Drais, care a inventat și și-a patentat drezina (mașina de alergat) în anul 1817
Un studiu danez din anul 2000 a concluzionat că mersul pe bicicletă la lucru este legat de o reducere cu 40% a ratei mortalități
Fiind inventate în Europa secolului 19, bicicletele sunt acum în număr de peste un miliard, asigurând în multe regiuni mijlocul principal de transport.
-
WOW! Autostrada pentru biciclete in Germania. Si acolo nu e limita de viteza, deci vor putea rula pedalacii cu peste 130 Km/h.
-
In ce priveste biciclete electrice vor fi limite de viteza
-
Asteptam si linia AEM – Continental (noul stadion), linia 7 si linia 5 intre 700 si Bogdaneatilor!
-
Daca te informai nu te mai faceai de rahat. Linia 5 e functionala de vreo 5 luni….