Vineri, Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara a găzduit semnarea contractului de proiectare și execuție pentru Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad, LOT 3 Timiș Est-Ronaț Triaj.
Potrivit lui Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, proiectul valorează 1,44 de miliarde de lei fără TVA, deci 300 de milioane de euro fără TVA, și este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Sunt prevăzute șase luni pentru proiectare și alte 36 de luni pentru execuție.
„Este un proiect care va avea impact asupra orașului nostru. Proiectul are patru pasaje peste calea ferată, are lucrări și de alte tipuri în afară de cele legate de modernizarea căii ferate și care, după cele 42 de luni, sunt convins că va duce la sporirea calității vieții, nu doar în Timișoara ci și a călătorilor pe acest tronson. Este cel mai mare proiect semnat în orașul nostru. Presiunea va fi una uriașă. Cu atât mai mare dacă rămân în funcție, fiindcă este vorba despre orașul meu. Îmi doresc ca, dincolo de semnare, să se desfășoare în termenii contractului; mai ales că vorbim de un proiect finanțat prin PNRR”, a spus, vineri, la Timișoara, ministrul Sorin Grindeanu.
Cele patru pasaje rutiere care vor traversa calea ferată vor fi amenajate pe strada Gheorghe Adam în zona UMT (274 de metri lungime), strada Enric Baader în zona Gării de Est (425 de metri lungime), străzile Comoarei – Radu de la Afumați din zona Ronaț (380 de metri lungime) și pe DN 6 în zona Ronaț (330 de metri lungime).
Viteza trenurilor de marfă și de călători, dublată
Călin Șerban, care face parte din echipa de proiectanți, a declarat că viteza trenurilor de marfă și de călători se va dubla.
„Se va facilita accesul la Gara de Nord, unde se va realiza o nouă clădire, precum și o haltă apropiată de Iulius Mall, care va fi dotată cu peroane iluminate cu panouri fotovoltaice”, a precizat Șerban.
Investiția prevede și realizarea unei conexiuni cu Aeroportul Internațional Timișoara. Este vorba despre o extindere a căii ferate de 6,5 kilometri.
Proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est- Ronaț Triaj” este realizată de Asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA – Timișoara-Arad Lot 3.
Traseul tronsonului feroviar pentru modernizare aferent Lotului 1: „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad”, Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D: de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara-Arad de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieșire din Ronaț Triaj). Lungimea traseului este de 13,86 kilometri, de la intrarea în stația Timișoara Est până la Ronaț Triaj.
Cuprinde 13,86 kilometri de cale dublă electrificată, semnalizată ERTMS, două stații tehnice și patru halte de călători.
Obiectivele proiectului sunt următoarele:
- Îmbunătățirea infrastructurii căii ferate pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 și cea de 160 de kilometri, pe întregul tronson, în lungime de 162 de kilometri;
- Mărirea capacității de tranzit la frontiere;
- Dublarea liniei (ținând cont de condițiile de relief – predominant șes, dar mai ales de cererea de trafic preconizată);
- Asigurarea interoperabilității prin implementarea Standardelor Tehnice de Interoperabilitate, în special în ceea ce privește lungimea liniilor de stații și haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități, implementarea sistemului de conducere a circulației ERTMS sarcina pe osie, gabaritul de încărcare;
- Înlocuire/reabilitare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj al căii ferate, îmbunătățirea terasamentelor;
- Modernizarea echipamentului de telecomunicații;
- Construirea drumurilor de întreținere, incluzând construcțiile pasarelelor și ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
- Montarea de încălzitoare de macaz, în stații, în halte de mișcare și la ramificații.
Modernizare
- Lungime 13,86 km
- 2 stații tehnice – Timișoara est și Timișoara nord
- 2 ramificații în linie curentă
- 4 pasaje superioare
- 5 pasaje inferioare
- 3 poduri peste ape
- 1 clădire de mentenanță
- 1 clădire de călători nouă cu anexe
Pe aceeași temă:
Calea ferată Lugoj – Timișoara are constructor. Investiție de aproape 2 miliarde de lei
Trimite articolul
XFaceți și o prelungire a căii ferate până în Torontalului/Aradului, prelungire până la aeroport și gară în Șagului și pe unde mai este posibil/fezabil.
Imaginati-vă mergând din Șagului/Buziașului sau din a zonei de nord cu trenul în centru/Iulius Mall sau la aeroport.
-
stai usurel, ca suntem inca in Romania. ce iti imaginezi tu acolo sunt vise frumoase, dar greu de implementat in tara noastra.
-
Ma intreb cat de prost poate fi cineva care crede asemenea bazaconii? Apoi imi dau seama: nimeni! N-ai cum sa treci strada necalcat daca ai fi asa de prost. Cei ce fac bale pe tema asta sunt niste ipocriti interesati direct sau prin faptul ca elucubratia e a nenorocitului de Fritz, iar ei sunt niste greseli ale istoriei, adica usr-isti.
-
alte prostii ca si stadionul ” lego” .bre faceti gara langa aeroport si de acolo tramvaie pana in centru. nu bazaconii cu dedicatie pt ” dezvoltatorii ” imobiliari care nu au viziune si nici bun simt. daca nu era megapiata Iulius nici nu se discuta de asa ceva.
Cel mai tare primar din Timisoara va fi cel care va face metrou, sa nu mai stai dimineata si dupamasa in trafic. Aia realizare ….
Pe Baader si Gheorghe Adam nu se impuneau mai bine niste SUBpasaze, decat pasaje peste sine? …ati ales cea mai ieftina si proasta solutie.
Cine are teren în Ronat este un om fericit.
Pai daca nu era DOMINIC FRITZ si USR la butoane nici lucrarea acesta nu sa facea. Ca vezi doamne vine omul cu INTERCITY si coboara in gara la Moll sa cumpere o atentie ca vine din nou acasa.Ca acusi o sa vedem pe Facebook ca se va lauda si cu acest lucru ca o realizare proprie.Dar totusi am o intrebare pentru un prieten ca parca anul trecut sa cheltuit o suma frumusica pentru SF asta cu gara la Moll si cu tren-tram
-
Nu este pentru Intercity ci pentru Tram-train care ar trebui să circule în zona periurbană.
-
Făcea Fritz asta cum a făcut altele, vezi caldura apa calda
Cu toata stima, consideratia si respectul, nu pot sa zic decat: Ha ha ha ha ha ha ha ha ha……
Gangavul asta a cumparat si Timisoara? Auzi, örasul meu”!
Dar de panouri pentru izolare fonică nu e buget? Claxonează aia din locomotive de trezesc și morții, d-apăi locuitorii din jurul garii
E un proiect pentru viitor, cateva decenii. Ma intreb daca chiar trebuie conceput sa circule trenurile la sol cu viteza si masinile, pietonii, biciclistii pe pasarele suspendate. Va fi nevoie de plase de protectie, antifonari serioase pt. locuitori, etc. Deranjul in executia lucrarilor in oras va fi maxim. Nu mai bine construiau un traseu care sa nu treaca prin buricul targului, o ocolire prin zona de nord? Urmatorul pas vizionar va fi probabil sa inlocuiasca totul cu o infrastructura pentru trenuri cu levitatie magnetica cu care sa-i convinga pe periurbanii din comunele bogate sa renunte la Tesla din dotare ca sa vina la Mall.
La Reșita a fost semnat contractul de realizare a documentației proiectului, pentru suma de 10,7 milioane de lei.printr-un sistem train-tram, pe care vor circula trenuri si tramvaie.Primarii Reșiței, Ioan Popa, și al Timișoarei, Dominic Fritz,
-
Acolo este alt proiect, mult mai nou. Caransebeș-Timișoara-Arad este un proiect național al CFR.
Merg țăranii de Mall direct cu trenul…
Statie CF la Popa Sapca?, pentru politicienii corupti?, pentru CF care strabate orasul se dorea scoaterea acesteia din oras (Remetea – Giarmata – Ronat), pe amplasamentul actual al CF dorea constructia metroului.
Daca o sa se faca in acelasi ritm in care “iubitorul de Timisoara” a miscat lucrurile cu centura de sud, atunci 42 de luni vor deveni minim 420.