Sistemul de scanare automată a mașinilor, achiziționat de primărie prin Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice în Municipiul Timișoara – TimPark, va fi implementat de luni, 27 februarie. Practic, cu ajutorul unei mașini dotate cu echipament special de scanare și cu două camere automate, parcările din Timișoara vor fi verificate mai ușor.
„Noul sistem de control al parcării îl vom implementa începând de luni, la TimPark. Încă de când am înființat sistemul TimPark și am început extinderea zonelor, am comunicat că avem toate intențiile să automatizăm și să digitalizăm modul în care se face verificarea parcării. Vrem să creștem sistemul de parcare în Timișoara fără a crește în mod direct proporțional și numărul angajaților. Câtă vreme vom rămâne blocați într-un sistem de verificare manuală a parcării, e foarte clar că vom fi ineficienți”, a spus viceprimarul Ruben Lațcău.
Investiția s-a ridicat la 24.000 de euro, în condițiile în care, conform viceprimarului, alte companii oferă soluții similare la un preț mult mai ridicat. Automobilul Dacia Logan a costat 70.000 de lei cu TVA inclus, iar sistemul de camere ALPR – automatic license plate recognition a fost 45.000 de lei, cu tot cu TVA.
„Am avut discuții inițiale anul trecut cu mai multe companii, dar costurile erau foarte ridicate, de cca. 100.000 de euro pentru o mașină cu tot cu echipament, așa că ne-am folosit de resursele interne: am achiziționat mașina separat, am achiziționat echipamentele separat, și cu IT-iștii de la TimPark am dezvoltat acest sistem in-house prin care putem face verificarea parcărilor”, a explicat acesta.
Toate parcările care sunt în zona reglementată de TimPark, fie că vorbim de zona verde, galbenă, roșie sau albastră, sunt introduse într-o hartă digitală, iar în timp ce mașina le străbate, verifică numărul de înmatriculare al vehiculelor, obținând automat informații precum tipul de abonament și dacă acesta a fost plătit sau nu.
„De asemenea, vedem și dacă sunt mașini care au strâns mai multe amenzi neplătite, cu probleme mai mari, pentru că la trei amenzi neplătite se blochează roțile. Așa putem controla totul mult mai eficient. Această mașină ne permite să străbatem de două-trei ori pe zi tot orașul. Intenția este ca de săptămâna viitoare să ne organizăm în două schimburi. Unul care să meargă de dimineață cu precădere în zona centrală verde și zona roșie, și un schimb de după-masă care să meargă în special în zonele rezidențiale. Vrem să eliminăm situațiile nefericite precum abandonarea mașinilor sau de parcuri auto depozitate pe domeniul public”, a mai spus vineri Ruben Lațcău.
Legislația actuală îi obligă pe cei de la TimPark să vină, să filmeze și să revină peste cinci minute pentru a proba dacă o mașină nu a oprit într-un anumit loc, ci staționează. Odată cu noul sistem de scanare, această etapă va fi automatizată, mașina fiind cea care face primul control. Toate datele vor fi transmise ulterior pe dispozitivele celor de la TimPark. În total, Timpark dispune de 9 echipe de verificare care acționează în tandem.
foto: Tion
Tarife TimPark
a) Abonamentul pentru zona tarifară ROȘIE (I), costă 42 de lei/lună și 446,40 lei/an, TVA inclus;
b) Abonamentul pentru zona tarifară GALBENĂ (II), costă 33,60 lei/lună și 357,12 lei/an, TVA inclus;
c) Abonamentul pentru zona tarifară ALBASTRĂ (III), costă 25,20 lei/lună și 267,84 lei/an, TVA inclus;
d) Abonamentul de Rezident costă 109,12 lei/an cu TVA inclus pentru zona Roșie, 89,28 lei/an cu TVA inclus pentru zona Galbenă și 69,44 lei/an cu TVA inclus pentru zona Albastră.
e) Abonamentul Combinat, pentru mai multe zone tarifare, permite parcarea autovehiculelor pentru combinația de zone aleasă și se poate elibera pentru două combinații de zone, respectiv: zona Roșie (I) + Zona Galbenă (II) (cost 52,92 lei/lunar și 562,96 lei/anual) sau zona Roșie (I) + Zona Galbenă (II) + zona Albastră (III) (cost 60,48 lei/lunar și 642,32 lei/anual).
Abonamentele nu sunt valabile pentru zona VERDE, unde tariful este progresiv.
Orarul de funcționare al casieriilor TimPark (Splaiul Nicolae Titulescu, nr. 10) este de luni până vineri, între orele 8 și 20. Abonamentele de mai sus pot fi achiziționate și online.
Vă reamintim, sistemul TimPark înregistrează autovehiculul/persoană, iar cei care parchează fără să plătească riscă să fie amendați cu 180 de lei. La trei amenzi neplătite se vor bloca roțile.
Pe aceeași temă:
TimPark: În curând începe eliberarea abonamentelor de parcare pentru 2023
Primăria Timișoara implementează un sistem modern de mobilitate urbană
Trimite articolul
XFain, in sfarsit ceva de secolul 21. Sa speram ca vom vedea si incasari mai mari pentru construirea unor viitoare parcari.
-
dream on… 🙂
Dar verificarea cheltuirii banilor incasati pe abonamente cum se face?!? Cati bani s-au incasat pana acum in cei 2 ani de japca si pe ce au fost cheltuiti?!? pe niste “studii”? Obsesia usere, “studiile”. Normal, daca ori nu le-au facut deloc ori nu le-au terminat pe ale lor…
-
Ca si contribuabil si cetatean al acestei tari, ai dreptul sa adresezi petiii autoritatilor locale si acestea au obligatia, ca in termen de 30 zile, sa iti raspunda.
Legislatia care sta la baza celor de mai sus, este:
•Legea 544/2001 privind accesul la informațiile de interes public;
•Ordonanta nr. 27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activității de soluționare a petitiilor, sesizarilor, reclamatilor, solicitarilor etc;
•Legea nr. 233 din 23 aprilie 2002 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petitiilor.Conform legii 544, privind accesul la informatii de interes public, poti solicita informatii despre cheltuielile pe care autoritatea careia i te adresezi le-a facut.
Spor.-
Si eu care spreram ca odata cu #revolutiabuneiguvernari o sa aflu informatiile prevazute de lege ca fiind publice DIN OFICIU!!! fara sa fac cerere.
Dar se pare ca TRANSPARENTA NU E NEGOCIABILA!
sau mai trebuie inca o aplicatie sau un site facute de niste cine trebuie ca sa avem acces la aceste informatii? Ceva cu DIGITALIZARE????!!!?? sau niste STUDII???Cred ca am fost “digitalizati” destul! Ar fi trebuit deja sa vedem REZULTATELE noului sistem, cu o dare de seama, dar tot ce vad eu e bagare in seama si mizerii.
-
Imi cer scuze, m-am enervat aiurea, tu n-ai nicio vina.
-
Poti sa te enervezi dar bu rezolvi nimic. Legile dupa care functioneaza peimaria nu sunt facute d ei. Sa nu uitam in ce tara traim, in care legile au fost facute in favoarea infractorilor.
-
Fix legea aia zice ce informatii sunt publice din oficiu! dar la “primaria de sticla” nu se aplica…
-
-
-
Dar va ramane obligatorie afisarea unei hartii stupide in parbriz, daca ai abonament, nu? 🙂
-
Nu-i obligatoriu, poti sa platesti si din aplicatie, fara hartie.
-
Cred ca se referea la abonament
-
-
Daca introduc acest sistem, normal nu ai mai avea de ce sa afisezi tichetul in parbriz. Exact ca la vinieta. Cam acelasi model de camere il au atasat pe pavilionul masinii si vehiculele care verifica vinieta pe autostrazile din Ungaria, ori in parbriz cand mergi nu ai absolut nimic.
foarte bine. mereu era plin pe strada de niste natangi ce-ti stateau in cale
Soselele cand le faceti ? Parcarile cand le faceti? Gropi sunt peste tot. Se rup masinile din cauza lor. . E, cand vad ca am sosele civilizate, asfaltate frumos , asa cum trebuie, parcari frumos aranjate, asfaltate….. atunci, poate, imi voi plati si eu un abonament. V-am platit ani de zile pentru parcari, nu am vazut nici o investitie (cel putin in zona unde locuiesc ). Pana atunci sa aveti spor cu Big Brother-ul !!!!!
Vad ca lumea s-a indobitocit in asemenea hal incat foarte putini mai realizeaza ca este total anormal sa platim parcarea. Nu doar ca imecilii nu inteleg ca taxa pe parcarea este o aberatie…dar asemanator focilor dresate…aplauda si vocalizeaza cand statul esuat le ofera noi platforme sa plateasca pt aceasta anormalitate.
Vreo 50% din pretul combustibilului este furat de statul esuat, toate pieselecsi intretunerea masinilor este taxata cu 50% (TVA, taxele pe chirie, profit, meditu, utilitati, etc) ale service-urilor…impozit anual, ITP, rovigneta, asigurare…statul esuat fura proprietarii de masini de parca sunt bancomate, nu oameni.
Nu va scremeti creierul de calitatea unui burete de sters la pzda intr-un bordel pakistanez, nu exista nici o explicatie acceptabila ca parcarea sa fie cu plata…in afara de vesnica foame de bani a parazitilor bugetari.
-
Te obliga cineva sa folosesti masina? Poti merge foarte bine pe jos, daca nu-ti convin conditiile.
-
Da? ce interesant! eu credeam ca parcare iti trebuie atunci cand nu folosesti masina, iar cand o folosesti iti trebuie strazi si sosele. Las-o ‘n colo de ironie pe seama “romanilor” atata timp cat nu e vorba de obsesia unora de a se fatzai si dupa paine cu masina. Aici e vorba ca platesti pentru spatiul public si banii se duc nimeni nu stie unde, ca nu mai creste spatiu public. Una e sa platesti pentru teren proprietate a cuiva fie si a statului, ori pentru spatiul public de langa ce stiu eu ce institutii sau alte asemenea unde multa lume are diverse treburi, ori pentru parcari construite, alta e sa platesti pentru spatiul public de langa bloc pe care a desenat cineva niste dungi. Si chiar si asa, unde sunt banii?
-
Impozitul îl plătești că să poți ține mașina pe spațiul public deci parcarea publică plătită e dublă taxare (mai ales că nu au amenajat parcara – au tras doar dungi pe șosea)! Pentru deplasarea pe drumurile publice este vigneta…
-
-
-
Semi-analfabet: checked
Postac cunoscut: checked
Shaorma cu de toate in comentariu, ghiveci de notiuni: checkedE tare greu sa intelegi ca primaria (care ar trebui sa amenajeze parcari din taxele incasate LOCAL) NU primeste nici un ban din galeata in care se strange bugetul national provenit din roviniete sau… de la chiria pe care o plateste service-ul auto catre alt privat (what the f…)? E ca si cum te-ai duce la Posta si ai avea pretentia sa trimiti 20 de colete gratuit, pentru ca “si-asa am platit 9% la sanatate”. Sau sa mergi cu tramvaiul fara bilet, pentru ca “si-asa ieri i-am platit chiria proprietarului, si el da 5% din banii aia la stat”
Ma rog, pana aici totul normal, trebuie sa existe si cativa cu IQ mai mic si fara logica printre noi.
Per ansamblu am inteles, esti suparat ca trebuie sa platesti parcare cativa lei pe zi. Sau sa iti faci abonament (intre 5 lei si 60 de lei pe luna in functie de zona). Da, stim, daca nu ai plati parcarea, ti-ar ramane lunar bani de un langos sau de 800 ml de benzina in plus pe luna, diferenta mare! Iar daca lucrezi in centru, ai putea sa mergi o data la cinema de banii aia.
Si totusi… de ce ne injuri? Ca ai vazut tu posibilitatea sa avem o opinie diferita fata de tine? Iti dai seama cat de josnica e o asemenea gandire de comunistoid “eu vs restul lumii care e impotriva mea”? In comunismul rusesc era ceva normal. Acum e doar caz de vacarescu sa injuri direct oamenii cu care nu esti de acord.
-
ai fi surprins cati bani primeste primaria din “galeata” aia cu bugetul national, si din tva si altele. Poti verifica bugetul primariei, e public.
In rest, da, putem avea opinii diferite exprimate cat de cat neinjurios macar, dar sistemul tot idiocratie este. sau ai impresia ca e democratie?#🤪
-
de-ar durea prostia … n-am mai avea cu cine sa ne certam pe tion :))))
apropo @MOD baga macat-ia-as ceapa ta comentariul meu ala mai lung ca nu-mi bat degetele degeaba pe tastaura doar ca sa fiu cenzurat de un fukcingsnowflake-
Nu folosi cuvinte care au literele “ScürS” (fara s uri si cu u in loc de ü) si sunt sanse mari sa mearga.
-
-
-
Si pentru niste parcari cui sa cerem ajutorul ?
-
Celui ce ti-a vandut masina.
-
De ce? Mama ta care ti-a facut “cocoselul” iti da si … “parcare” pentru el?
-
Cum poate plăti cineva parcarea chas sau cu cardul. Asta întrebații pe cei de la primărie. Vor doar să încaseze dar de investit in automate de parcare, e prea mult nu?
70% din cei parcati nu aveau platit..nasol.
Acum trece pe strada si iti vine amenda acasa..si e misto ca habar nu ai pe unde este masina respectiva..
La trei amenzi neplătite se vor bloca roțile.
Flexul meu zice altcv.
-
E caz penal, distrugere.
Bravo sec.21! Monitorizare Big Brother si incalcare a vietii private! Sa vada Primaria Tm cand se va trezi cu zeci de plangeri si procese in instanta pentru incalcarea vietii private si crearea unei baze de date ilegale cu cine si unde parcheaza, ca nu au voie sa stocheze informatii cu cine ai unde parcheaza + datele de indentificare! Camere alpr sunt tehnologie din America de Nord si acolo sunt destule probleme legate de protectia datelor private! Motivul ca nu fac fata cu oameni controland clasic e vrajeala! Timisoara trezeste-te pana nu ajungi din nou fara libertate de exprimare, circulatie s.a.m.d.! Mai bine ar verifica Fritz si Co. Cladirile retrocedate ilegal si ce e legat de Colterm + starea drumurilor din Timisoara ca e jalnica, gropi care au gropi la randul lor! Ieri am vazut o familie de gropi care isi duceau gropitele la gradinita! Dar nu ! Important e sa umblam cu maidanezii in civil si sa suprataxam parcariile, ca asa mai scoatem biste bani de la fraieri, de transport gratuit pt toata lumea intru-un oras universitar nu au auzit pe la PmT! Bine a-ti votat pe asta ce sustine fundasii! Bravo! Rusine Timisoara! Ai uitat de scarificiul celor din ‘89! Oras murdar si cu gropi si noi suntem capitala cilturala:))) buna asta!
-
@Procescivil 1.) Esti pe strada. 2.) Nu te filmeaza pe tine, iti filmeaza masina, deci nu intra in cadrul legii cu protectia datelor 3.) Faptul ca o masina X iti apartine, nu constituie data privata 4.) Faptul ca ai platit sau nu parcarea nu constituie data privata.
-
Intră la protecția datelor pentru că te pot identifica fără acordul tău! De aia nu pot da amenzi cu camerele de la intersecții – doar poliția națională are dreptul să te identifice și sancționeze!
-
Da? si de ce-s blurate nr. la masini pe goagla harti(inclusiv cele parcate…)? sigur nu-ti scapa ceva? Sigur?
#🤪
-
Timparkati Timisorenii Mei! – zise Stefan de Hohenzoller
Care e problema? In orice oras civilizat parcarea costa. In cluj e 12,5 RON o ora de parcare!!!
-
Si de ce nu te muti tu la Cluj , daca iti place asa de mult ?
Cu banii încasați se platesc salariile angajaților și cam atât. Sistemul s-a întins și prin cartiere dar fara vre-un plus la bugetul local.
Dictatura de la Timisoara prinde aripi. Astia vor cu orice pret sa puna ghiara pe informatiile oamenilor de pe strada. Ca in China comunista.
Si ce fac cu masinile electrice cu numere verzi care au parcarea gratuita, exeptand zona verde? Citesc si culoarea numarului, deoarece pentru acestea nu mai era necesar sa te duci sa iti elibereze abonament gratuit. Faptul ca beneficia de parcare gratuita se facea in baza numarului de culoare verde, nu mai era necesar tichetul de afisat in parbriz..
-
Numarul verde e pentru tine ca om sa il vezi. Faptul ca masina e electrica e inregistrata intr-o baza de date, nu e nevoie sa recunoasca culoarea. Recunoaste numarul, verifica in baza de date, aia e
Bai tata, colcaie Cimisoara de prostie. Legiuni de papagali, cu pretentii de respectarea vietii private (pe domeniul public) sau probleme existentiale (cum va citi camera numerele verzi???). Votul si postarea pe baza de IQ, singura sansa a României…Sigur, alti papagali vor striga acum “discriminareee” :)))
-
Da’ de ce nu pe baza de test de moralitate? Cand ti-ai facut ultimul test de moralitate? Si ce ti-a iesit?
Sau sa re-introducem votul cenzitar! E si “rational” justificabil! ce-i prostia asta cu vot universal, a fost o greseala, democratia ne incürca!
M-am razgandit iarasi, decat pe baza de iq, propun sa se introduca votul pe baza de Hi-Q, sa nu poti vota daca nu stii canta “gasca mea nu poate sa stea…”, de ce nu?
“elita” “ploii”… vedem pe cine a ales “elita”, de la presedinte la diversi primari. elita care nu citeste programe electorale, ii sunt de ajuns sloganuri eventual cu mascari la adresa alorlalti, dar spuse asa, pe un ton ‘telectual, nu ca le santier, ceea ce deja e altceva.
#🤪
Dar nu încălcați GDPR !?
Știți diferența dintre staționare și parcare?
Cum demonstrează că am parcat (am staționat mai mult de 5 minute) ?
De câte mașini au nevoie ca să treacă la fiecare 6 minute pe aceași stradă?
Mașinile sunt electrice sau gioarse din alea diesel (vechituri din primărie – motiv să își cumpere ei altele noi) care ne intoxică?
Foarte bine că au fost inventivi, au făcut reducere de bani sa facă sistemul asta funcțional cu it-istii lor. Dar sunt inventivi și rapizi doar când e sa te lovească la buzunar. Ce era să facă Loganul asta cu camere să filmeze gropile prin oraș, să le transmită instant la sdm, cu poza și locație și mâine să treacă prin același loc să vadă dacă au asfaltat sdm-ul?? Sau sa filmeze cozile de la semafoare și să regleze instant timpii de la semafoare?? Sau alte chestii utile cetățeanului! Aia nu, doar la buzunar sa lovim știm!
-
Ce era sa faca ce zici tu? era bine! dar cred ca treaba cu semafoarele e mai complicata, tare mi-e ca n-ar functiona la nivel de oras din motive de nestiut care incotro se indreapta, poti optimiza o intersectie sau un sir de intersectii, dar tare mi-e ca in unele locüri ar crapa urat rau sistemul. Daca insa toti si-ar face publice(ca doara n-avem nimic de ascuns, nu?😜) toate drumurile cand ar porni, atunci poate ca s-ar putea.
Dar hei!, ce scrie in programul electoral de la dominicprimar punct ro? ia uite ca s-a promis si asta le langa altele:“Monitorizarea traficului (număr de vehicule, tip de vehicule, viteză, amplasare/aglomerare) va duce la îmbunătățirea algoritmilor de semaforizare.
Cetățenii vor putea vedea prin aplicație pe telefon locürile de parcare disponibile în noile parcaje sub- și supraterane pe care le vom construi.
Vom extinde rețeaua de stații de încărcare a mașinilor electrice și în parcajele rezidențiale din cartiere. Parcajele nou construite vor avea stații de încărcare electrice.”
#atat s-a putut
#🤪