Asociația „Acasă în Banat” face apel la voluntari să ajute la reabilitarea macaralei construită în 1938 la uzinele Adeltswerke Eberswalde din Germania.
Macaraua folosea forța aburului nu pentru deplasare, ci pentru a ridica greutăți și are o capacitate de 65 de tone. Face parte dintr-o serie de numai 14 exemplare construite între anii 1937 și 1940 folosite în Al Doilea Război Mondial la restabilirea circulației pe liniile afectate de luptele de pe teritoriul țării.
„Macaraua s-a aflat în serviciul CFR până la începutul anilor 2000, când a fost trasă pe linie moartă, riscând să fie dusă la fier vechi. Mai mulți pasionați de istoria feroviară au reușit să o salveze și totodată să înființeze un muzeu cu profil feroviar în Gara Jimbolia. Însă de atunci au trecut peste două decenii, timp în care piesa de muzeu s-a deteriorat tot mai mult: vopseaua s-a scorojit, rugina a pătruns tot mai adânc, geamurile cabinei au fost sparte. Ne-am unit forțele cu Casa de Cultură a Orașului Jimbolia, Primăria Jimbolia și Asociația Colț de Banat pentru a organiza o acțiune de voluntariat mai puțin obișnuită”, au transmis reprezentanții Asociației „Acasă în Banat”.
Aceștia fac apel la voluntari să se adune sâmbătă, 7 octombrie, la gara Jimbolia pentru a se ocupa de macaraua istorică. Înainte trebuie să completeze ACEST formular. Masa de prânz este asigurată, la fel și transportul de la Timișoara, în limita locurilor disponibile.
Macaraua cu abur va fi curățată bine și revopsită pentru a fi salvată de la distrugere și a o face mai atractivă pentru turiștii care vizitează muzeul din Jimbolia.
foto: Acasă în Banat
Trimite articolul
Ximplicarea in aceasta actiune este bine venita dar un vehicul istoric nu se restaureaza cu o perie de sârmă, o pensulă si un bidon de vopsea din comertul de talcioc. Structura metalica ruginita/corodată trebuie sablată, reparate elementele rupte/desprinse, grunduita si vopsita cu vopsea speciala rezistenta la factorii meteo! O vopsire superficiala cu bidineaua egal zero rezistenta in timp
pierdere de timp bai golanilor asa zis volunatri platiti de straini
-
vasilica @ asa sa vorbesti cu tactu bai golanule! Aici in vestul tarii niste voluntari incearca fara nici un sprijin din partea CFR sau al autoritatilor sa restaureze un vehicul istoric. Mars la miticii tai sa mai sifonati niste bani pe evenimente de doi bani
-
Pai de unde sa stie mai mult? Aia e macara străină, aparține istoriei străinilor. Ce sa înțeleagă băștinașii din ea? Pentru ei singura referință in domeniu este T. O. Macaragiu’.
In alte tari vechile mașini sunt îngrijite si recondiționate cu dragoste de voluntari. Am auzit de un caz, o locomotiva cu aburi celebra, au încercat sa repatrieze una ca nu mai era niciuna in tara. Si nu au reușit. Ce au făcut? Au făcut o subscripție publica, si au construit una NOUA! Bineînțeles ca toate planurile erau păstrate, cu aceeași grija ca restul istoriei tehnice. Si a ieșit mai puternica, tehnologiile moderne asigurând tolerante mai bune.
Ne tot dam mari cu Vuia, Vlaicu si Coanda. A luat cineva in calcul sa facă reconstrucții funcționale după avioanele lor?
-