Saxofoniştii francezi Jean Pierre Caens şi Sylvain Guignery-Gouérc explorează muzica ultimului secol, dar şi pe cea a zilei de astăzi, în căutarea sunetului nou, iar interpretările lor au farmec, originalitate şi prospeţime. Recitalul susţinut joi seara, la Palatul Baroc din Timişoara, în compania pianistei Johanne Martine -Flavigny, a început cu obsesiva lucrare a lui Erik Satie în care inflexiunile nordice sunt uluitor de asemănătoare filonului etno românesc, sublim decantat în opera enesciană. George Enescu a fost prezent programul serii cu transcripţia unei Nocturne pentru saxofon alto, iar colegul său Maurice Ravel cu o Sonatine. Divertismentul 12, de Paul Arma, şi Scaramouche, de Darius Milhaud au fost adevărate bijuterii ale programului. Cele mai captivante momente ale recitalului au fost probabil „piesele româneşti” (creation roumaine) ale compozitorului francez Francois Rosse: Ximix pentru 2 saxofoane soprano, prezentată în a doua audiţie mondială, şi Scriu numele tău, ambele compuse la Bucureşti şi interpretate subtil, rafinat şi emoţionant de Sax sax +.
Citiți principiile noastre de moderare aici!