Noua conducere a Primăriei Timișoara dorește să revină la o durată de trei ani pentru contractele încheiate cu proprietarii de garaje. Miercuri, proiectul ar fi trebuit să fie votat în ședința de plen a Consiliului Local Timișoara.
„A fost studiată situația acestor contracte și s-a constatat că termenul închirierii, de 1 (un) an, presupune folosirea nejustificată a multor resurse materiale (…), resurse umane și timp care se irosește prin refacerea anuală a contractelor (…) Cetățenii cărora li se încheie asemenea contracte sunt nemulțumiți de termenul închirierii și de obligativitatea de a depune anual aceleași documente, chiar dacă nu s-a schimbat nimic în modul în care este deținut sau folosit terenul aferent garajului”, se arată în referatul proiectului de hotărâre, semnat de Florin Răvășilă, directorul Direcției Patrimoniu Est.
În noul contract exista și o prevedere care stipula că rezilierea acestuia se face „de drept fără punere în întârziere, fără intervenția instanței de judecată și fără nicio altă formalitate prealabilă în caz de sistematizare a zonei sau schimbarea situației juridice a terenului”.
După discuțiile din plen, însă, legate de formularea textului, primarul Timișoarei a decis să retragă proiectul. Edilul-șef vrea să se asigure că municipalitatea chiar va putea să rezilieze aceste contracte ori de câte ori dorește să realizeze lucrări de amenajare pe terenurile ocupate acum de garaje.
„Eu simt că există un consens. Vrem, pe de o parte, să debirocratizăm aceste mii de contracte an de an, deci cred că este un consens că asta este intenția. Pe de altă parte, vrem să ne acoperim din punct de vedere juridic, ca oricând, pentru lucrări, să putem rezilia într-un mod sigur și rapid aceste contracte. Retrag proiectul, ca să găsim o variantă juridică care să atingă ambele obiective. Nu avem nicio grabă acum, contractele pentru anul ăsta sunt deja la semnat la mine”, a afirmat, în ședința plen, Fritz.
În Timișoara mai există peste 4.000 de garaje ridicate pe terenurile primăriei sau ale statului român. Potrivit primarului Dominic Fritz, proiectul va fi repus pe ordinea de zi în ianuarie.
Trimite articolul
XRahat pe bat.
Prevederile au fost clare din totdeauna. Doar interpretarile sunt in functie de individ.
E clar ca pot fi demolate daca e vorba de interes general. Totul e sa nu fie vorba de luam de la unii ca sa dam la altii, ca astfel facem rost de voturi gratis.
Ca daca ar fi vorba de lege cum ramane cu cea care spune ca masinile de firma obligatoriu trebuie sa stea la garajul firmei (care la multe este in acte prin diferite localitati invecinate, dar in realitate pe strazile Timisoarei). Ca aceste masini sunt mult – mult mai multe decat garajele.
Si inca ceva, cum ramane cu proprietarii ce au multe masini (nu zic de cei ce au si sotul si sotia, ci de cei ce au cateva masini pe numele lor? Astia nu ar trebui sa se gandeasca inainte unde le tin? Aici intra si cei ce aduc masini pentru revanzare, iar astia sunt f multi. Cum ramane cu chiriasii ce locuiesc cativa intr-un mic apartament si au fiecare masina lui. Taxe nu platesc ca au acte si ei si masinile prin Oltenia sau mai stiu eu pe unde, dar vor sa darame garajele existente ca sa-si tina ei masinile. Multi le tin degeaba, ca sunt niste rable si nu au bani nici de reparatii nici de combustibil.
Asa ca problema e mult mai complexa, trebuie reglementate toate aceste lucruri si mai ales trebuie CONSTRUITE parcari multietajate. Parcari de mari dimensiuni si CU TAXA, ca banii de construire trebuie recuperati de la cei ce folosesc aceste facilitati. Iar pentru asta se pot accesa fonduri europene si pentru asta l-am votat pe Fritz. Ca asta a propmis, nu ca limbricul ala de robu, cu ipocrizia si minciunile. Nu sunt prea multe locuri de parcare ca sa le daramam si pe cele existente, ci prea putine si trebuie construite altele. Si sa fim eficienti nu ipocriti. Pot fi facute parcari subterane cu mai multe nivele, iar deasupra spatii de interes public ori parcuri. Da, costa, dar nu putem avea si “cutitul uns si slanina intreaga”.
Scuze pentru eventuale greseli de tastare, spun asta pentru “desteptii” care se leaga de lipsa unei litere sau tastarea celei de alaturi, ca am observat multi care nu vor sa vada sensul continutului, si se leaga de aceste mici greseli de forma.
-
NU exista fonduri europene pentru parcari!!
-
Exista solutii. Doar sa se vrea. Desi pari a cunoaste unele lucruri, nu pari a recunoaste altele (interese) legate de subiect. Am spus nu pari, desi cred ca totusi sti tu ceva despre acele interese. Poate gresesc, dar tin cont si de alte comentarii semnate “Tibi”. Nu inseamna ca esti mereu tu, dar … Si nick-name-ul “marius” l-am vazut folosit de alte persoane, clar mai multe, pentru ca exprimau pareri divergente. Dar na, e un nume comun, ce sa faci.
-
-
Punctat corect pana la ultima idee, unde ai dat cu bata-n balta. Daca esti baiat “destept” si vrei ca ideile sa-ti fie citite si luate in considerare, ar fi indicat sa cunosti a te exprima corect. Asa ca nu sunt “destepti” aceia ce se leaga de “prostia” ta, ci altul.
-
Exista solutii. Doar sa se vrea. Desi pari a cunoaste unele lucruri, nu pari a recunoaste altele (interese) legate de subiect. Am spus nu pari, desi cred ca totusi sti tu ceva despre acele interese. Poate gresesc, dar tin cont si de alte comentarii semnate “Tibi”. Nu inseamna ca esti mereu tu, dar … Si nick-name-ul “marius” l-am vazut folosit de alte persoane, clar mai multe, pentru ca exprimau pareri divergente. Dar na, e un nume comun, ce sa faci.
-
Foarte ok. Un lucru ce trebuia făcut de foarte multe vreme.
Asa..Asa..
DAI de Lucru la Inspectorul Juridic sa ISI FACA TREABA!
Nu dupa aceea sa fie data Primaria in Judecata si sa piarda si procesul..
O data ..si bine!
si nu an de an..Foarte bine!..
Fritze, o taxa de parcare pe domeniul public peste tot in oras, pe cand? Curaj, asteptam sa scapam de rable si masini nemiscate, ar cam fi momentul sa ibcepi sa livrezi ceva, ajunge jocul de glezne.
-
Pentru a mai elibera locurile de parcare, propun extinderea sistemului timpark în tot orașul. Eu consider că dacă am mașină îmi asum și costurile parcării.
Nu v-ați săturat să vedeți mașini abandonate cu lunile în același loc, îngreunând traficul?
Care e părerea voastră? -
legea ar putea fi aplicate si pentru case. Ceausescu a inceput-o si chiar nu asa dori ca cineva sa o termine. Este o idee brutala. Dreptul de proprietate este baza societatii.
Totul este perfect in orasul asta garajele ce au mai ramas de rezolvat in rest nu mai avem treaba. Domnule Fritz proprietarii de garaje sunt printre putinii care platesc o taxa pentru spatiul pe care parcheaza loc amenajat tot de catre ei . Restul doar tipa ca vor parcari dar GRATIS ! Ca in mintea lor de bibilica au impresia daca platesc 100 de lei pe an pentru cazanul din dotare primaria trebuie sa le faca locuri de parcare rezervate . Pot sa te informez domnule primar ca Timisoara inca nu are o parcare decenta in zona ultracentrala construita de municipalitate doar promisiuni . Sunt in TM o gramada de locuri virane proprietatea statului pe care se pot ameamenaja parcari . Rezolva domnule Fritz aspectul asta apoi vezi ce faci cu cei care platesc taxe deja pentru un loc de parcare . Banuiesc ca un aspect important il au si veniturile primariei . Problema asta cu garajele este o chestiune de om frustrat cum era Robu si care nu intelegea termenul de proprietate privata . E plin de garaje in Berlin nu domnule Fritz ?
-
Ce reteta folosesti la muraturi?…cred ca nu are rost sa te intreb de cate ori bagi masina in garaj….nu parcata in fata lui.Fii sincer!
-
Am garaj pe tern proprietate privata nu pe teren concesionat . Masina mea sta in garaj nu am muraturi in garaj . Textul asta cu muraturile il aveti doar cei frustrati care nu aveti un garaj . Am dat 9000 de euro pe teren si gataj are autorizatie de constructie am CF atat pe garaj cat si pe teren si sunt la zi cu taxele catre stat . Iti recomand si tie sa investesti intr-un garaj sa nu te mai lamentezi pe net sau sa astepti sa iti faca statul un loc de parcare gratis pentru masina . Nu mai este comunism sa iti dea statul casa gratis .
-
Daca este asa nu trebuie sa ti faci probleme . Esti perfect legal. Problema nu este la cei ca tine ci la cei care au concesionat terenul de la primatie si au niste garaje urate ilegale in care si tin muraturile iar locul din fata garajului unde si parcheaza defapt masina si pe care nu plateate nimic nimanui il considera propritatea lui
-
pe proprietatea ta faci ce vrei
-
Respect, omule!
As vrea ca si altii care au parerea noastra (ca ce ai spus tu este si parerea mea) sa vorbeasca. M-am cam saturat de cei rupti in c**, ce vor sa se darame ce exista si aduce venituri la buget, ca sa se construiasca pentru ei parcare, evident gratis.
Iar povestea cu muraturile in garaj … cat de prost trebuie sa fi sa ti muraturile in garajul care se incinta vara? Se vede ca nu au. Ca o mai fi cate unul ce nu utilizeaza garajul, nu contest, dar sa platesti atatea sute de lei concesiune ca sa … ti masina afara, pare o prostie.-
Boss, nu esti rupt in …!
Ia-ti casa si curte, nu ocupa spatiul public.
Un loc de parcare in Timisoara se poate inchiria doar de firme si costa 2000 lei pe luna. Tu cat platesti pe cocioaba aia ocupata abuziv de unii acum multi ani si vanduta la shmecherie/prostie.
-
-
Nu trebe sa te superi dar sunt multi care folosesc garajele ptr depozit iar masina e in fata blocului .Masina o parcheaza in garaj daca anunta ceva furtuni cel putin in C Lipovei unde locuiesc si tu care nu ai trebuie sa o parchezi la sute de metri.Sa le demoleze ca ii mai frumos
-
-
-
Legat de dreptul de propietate : cand iti cumperi terenul pentru garaj, obtii autorizatie de constructie si construiesti legal deabea atunci poti zice ca ai drept de propietate pe viata. Pana atunci esti chirias/ concesionar al terenului primariei si cf contractului te supui
Sunt pentru garaje,dar cele de sub blocuri,care nu încurcă pe nimeni cu nimik,cat despre restul mizeriilor de garaje ,desființarea lor ar fi un lucru bun.
-
Ioane, acri’s strugurii?
Foarte buna măsură. Era cazul sa facă cineva ordine.
Singura solutie este ca in locul garajelor sa fie construite tot garaje. Evident suntem in XXX astfel inginerii sa conceapa garaje suspendate cu minus doua nivele. Se incepe un tronson, se termina apoi al 2-lea..asa am vazut in Germania. Populatia creste este clar ca trebuie sa se plece de sub pamant. Restul este demagogie iar Fritz nu cunoaste dezvoltarea urbanistica ce inseamna,
ce prostie, credeam ca se darama toate, ce prelungire despre ce vorbesti fritz? era vorba ca faci parcari, nici nu trebuie sa mai existe asa proiect de prelungire… ce primar jur…
Dom’ primar, două garaje sunt 3 locuri de parcare! Demolării garajele!
-
*Demolați garajele!
Faceți parcări! -
Sa moara? Capra vecinului, ca sa am unde sa o pasunez pe a mea, nu?
Eu desi detin un garaj, sunt perfect deacord sa fie daramate, dar daca se darama sa se faca locuri cu taxa asa cum sunt in mai multe orase din tara, gen de la ora 17:00-7:00 ai un loc rezervat pentru o suma de 100-200 ron pe luna… si atunci sa vedem cine isi permite sa plateasca si sa tina 5 masini.. masina este un moft care necesita investitii( bani pentru parcari, taxe si asigurari, reparatii, combustibil) nu este obligatoriu ca toata populatia sa aiba masina si statul sa i-o intretina cetateanul doar sa se urce in ea si sa mearga. eu as face ca in tarile occidentale, plata pentru orice, iti permiti ai nu te rezumi la cat iti permiti, numai ca romanu stie doar sa strige si sa ceara, vreau vila cu piscina, masina , restaurante, dar sa mi le ofere statul si sa mi le intretina ca eu castig numai 1200 ron /luna. in Romania ar trebui niste legi mai dure, iti permiti taxele si cheltuielile din Timisoara, Cluj etc ok, stai in oras , nu iti permiti te poti muta in satele invecinate sau unde iti permiti, nu suntem obligati restul sa platim ca sa fie subventionati cei ce nu isi permit la gaz, curent sau Colterm cea mai mare gaura a primariei
-
Corect ar fi să se desființeze atât garajele cât și așa numitele parcări, cele de pe domeniul public. Trebuie descurajată, prin orice mijloace, tendința cretinilor de a achiziționa mașini. Mașina nu e o necesitate. Sigur, trebuie revizuit transportul în comun. Și CFR-ul etc.
Ma uit pe poza si inteleg de ce unii tipa tare ca “garajele”, dreptul, platesc taxa.
Ma uit si vad pe poza in randul din dreapta cotetul ala la etajul 1. Ala ce este? Garaj? Locuinta? Birou? Camera de muraturi?
La fel si randul din stanga, vad umbra ce se proiecteaza pe pamant si iar vad ca e un cotet acolo sus construit! Nu ma-r mira sa fie un sediu de firma acolo.
Da, vrem garaje, ca in Berlin zice unul. Da, in Berlin sunt garaje. Dar nu sunt gratis. Sa-ti cumperi un graj costa cateva zeci de mii de euroi. Sa iti cumperi un loc intr-un garaj comun costa cam 14-15 mii.
Insa se cumpara garajele. (sau se inchiriaza) De ce? Fiindca in Berlin nu iti permiti sa parchezi masina acolo unde vor muschii tai, pe zona verde, pe trotuar, pe parcarea magazinelor. Asa ceva costa, si inca mult mai mult decat un loc inchiriat. Si sa stiti ca in Berlin (vorbesc de zona centrala, nu de periferie, unde e alta mancare de peste) deci in Berlin inclusiv parcarile cu taxa dar si parcarile intre blocuri sunt facute si intretinute de firme particulare. Primaria in sine nu afre nici macar un loc de parcare al ei, in proprietatea lor.
La fel este s in alte orase din Germania, vorbesc de metropole. La fel este si in Paris, Londra, Praga, Milano. In tarile “mai inteligente!”
In Timisoara sa se faca la fel, numai preturile sa fie adaptate. Atata timp cat cine parcheaza unde vrea el nu este sanctionat, nu se va face mare branzza. Sa se faca si garaje, da, dar sa fie numai garaj, cu un nivel. (Nici in garajele din Berlin nu ai voie sa iti faci cotet peste garajul tau) . Nu are ce cauta cotetul ala de la etajul 1. Daca ai garaj, este treaba ta ce tii in el. Ori masina, ori muraturi, daca consideri ca iti permite buzunarul.
Si parcari (etajate, subterane, etc) sa se faca , da, dar nu pe degeaba. Cu taxa. Si clienti o sa fie numai atunci cand nu vei mai avea voie sa iti lasi masina unde vrei tu. Argumentul ca eu platesc 100 lei impozit nu iti da dreptul sa primesti strada , daca se poiate, asfaltata si fara grpi, nu iti da dreptul sa primesti loc de parcare gratuita, nu iti da dreptul de a distruge zonele verzi,
Taxa de 100 lei / an nu ajunge nici macar sa iti faca strada asfaltata, nici macar sa asigure costurile cu Politia de la Rutiera.
Daca ar fi rentabila construirea parcarilor cu plata in oras, ar fi aparut de mult investitori sa faca parcari. Insa se pare ca si alea ce sunt sunt goale, ca ne sunt prea scumpe.
DEMOLAȚI GARAJELE! SUNT NIȘTE FOCARE DE INFECȚIE, TOTAL INESTETICE, UN GARAJ CU UN AUTOTURISM DE 2- 3 MI EURO CUM SUNT MAJORITATEA CE SUNT ȚINUTE ÎN GARAJ OCUPĂ 2- 3 LOCURI DE PARCARE PE UN TEREN AL CĂREI VALOARE ESTE ENORM MAI MARE COMPARATIV CU MAJORITATEA RABLELOR DIN GARAJE. MAREA MAJORITATE A AUTOTURISMELO DIN TIMIȘOARA 80-90% STAU ÎN AER LIBER ȘI SUNT OK. DE CE UNII TREBUIE SĂ FIE CU DOUĂ PERECHI DE C..IE ȘI NOI MAJORITATEA TREBUIE SĂ SUPORTĂM MIZERIILE ALEA DE NEURBANE CU ALTEREAZĂ GRAV IMAGINEA ORAȘULUI ȘI AȘA VAI DE CAPUL LUI? TAXELE CE PROVIN DIN ÎNCHIRIEREA ACELOR SPAȚII SUNT INFIME, DE NIMIC COMPARATIV CU VALOAREA TERENULUI PE CARE ÎL OCUPĂ. PERSONAL AȘ DA EU BANI DIN BUZUNAR SĂ VĂD ODATĂ DEMOLATE TOATE GUNOAIELE ALEA DE GARAJE CU AER COMUNISTOID. CA SĂ NU MAI VORBESC CĂ JUMĂTATE DIN ELE SUNT PLINE CU LUCRURI DEPOZITATE ȘI PUTREGĂIESC ACOLO. CUI NU- I CONVINE E LIBER SĂ SE MUTE LA CASĂ UNDE SĂ- ȘI ȚINA AUTOTURISMUL ÎN CURTE, EU CEL PUȚIN AȘA AM FĂCUT ȘI TOT AFARĂ ȚIN MAȘINA! CÂND STAU LA BLOC O PARCHEZ FRUMOS ÎN PARCARE ȘI GATA! NU NE MAI OBLIGAȚI PE NOI MAJORITATEA OAMENILOR DIN ORAȘUL ĂSTA SĂ MAI SUPORTĂM RAHATURILE ALEA INESTETICE DE GARAJ. MULT MAI BINE ȘI CIVILIZAT ESTE SĂ DEMOLAȚI URGENT ACESTE GARAJE CARE AU MAI RĂMAS ȘI SĂ FACEȚI PARCĂRI ECOLOGICE PENTRU TOATĂ LUMEA!!!
DEMOLAȚI GARAJELE! SUNT NIȘTE FOCARE DE INFECȚIE, TOTAL INESTETICE, UN GARAJ CU UN AUTOTURISM DE 2- 3 MI EURO CUM SUNT MAJORITATEA CE SUNT ȚINUTE ÎN GARAJ OCUPĂ 2- 3 LOCURI DE PARCARE PE UN TEREN AL CĂREI VALOARE ESTE ENORM MAI MARE COMPARATIV CU MAJORITATEA RABLELOR DIN GARAJE. MAREA MAJORITATE A AUTOTURISMELOR DIN TIMIȘOARA 80-90% STAU ÎN AER LIBER ȘI SUNT OK. DE CE UNII TREBUIE SĂ FIE CU DOUĂ PERECHI DE C..IE ȘI NOI MAJORITATEA TREBUIE SĂ SUPORTĂM MIZERIILE ALEA DE COTEȚE NEURBANE CU ALTEREAZĂ GRAV IMAGINEA ORAȘULUI ȘI AȘA VAI DE CAPUL LUI? TAXELE CE PROVIN DIN ÎNCHIRIEREA ACELOR SPAȚII SUNT INFIME, DE NIMIC COMPARATIV CU VALOAREA TERENULUI PE CARE ÎL OCUPĂ. PERSONAL AȘ DA EU BANI DIN BUZUNAR SĂ VĂD ODATĂ DEMOLATE TOATE GUNOAIELE ALEA DE GARAJE CU AER COMUNISTOID. CA SĂ NU MAI VORBESC CĂ JUMĂTATE DIN ELE SUNT PLINE CU LUCRURI DEPOZITATE ȘI PUTREGĂIESC ACOLO. CUI NU- I CONVINE E LIBER SĂ SE MUTE LA CASĂ UNDE SĂ- ȘI ȚINA AUTOTURISMUL ÎN CURTE, EU CEL PUȚIN AȘA AM FĂCUT ȘI TOT AFARĂ ȚIN MAȘINA! CÂND STAU LA BLOC O PARCHEZ FRUMOS ÎN PARCARE ȘI GATA! NU NE MAI OBLIGAȚI PE NOI MAJORITATEA OAMENILOR DIN ORAȘUL ĂSTA SĂ MAI SUPORTĂM RAHATURILE ALEA INESTETICE DE GARAJE. MULT MAI BINE ȘI CIVILIZAT ESTE SĂ DEMOLAȚI URGENT ACESTE GARAJE CARE AU MAI RĂMAS ȘI SĂ FACEȚI PARCĂRI ECOLOGICE PENTRU TOATĂ LUMEA!!!
Fritz si-a dat seama ca ii prost. Bravo lui! La mai multe!
Incep si astia de la tion sa puna titluri click bait. In curand toate titlurile o sa contina “soc si groaza, da click aici sa vezi”. “Jurnalistii” lui peste.