Pe ordinea de zi a consilierilor municipali s-a aflat la ședința de marți după-amiază „Proiectul de hotărâre privind mandatarea reprezentanților Municipiului Timișoara în Adunarea Generală a Acționarilor la Societatea de Transport Public Timișoara S.A. pentru rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2022 și aprobarea Raportului administratorilor pe semestrul I al anului 2022”.
Astfel, cei doi aleși mandatați sunt Ovidiu Merean de la USR și Adrian Lulciuc de la PNL.
Liberalul Dan Diaconu a precizat că „acel Consiliu de Administrație n-a făcut mai nimic în șase luni, s-a ocupat de partea de marketing. O problemă majoră la STPT este pierderea eșalonării datoriilor și creșterea lor cu 40 de milioane de lei din 2021 până în 2022 și chiar cred că trebuie găsită o soluție pentru finanțarea societății”.
Primarul Dominic Fritz a răspuns că STPT a fost în ultimii doi ani într-un dezechilibru financiar major.
„Aș vrea să înțelegem care a fost cauza acelui dezechilibru și care este soluția. În august 2020, Consiliul Local de atunci a aprobat un nou contract prin care banii de la primărie nu mai merg direct la STPT, ci prin SMTT (n.r. – Societatea Metropolitană de Transport Timișoara). Problema cu acest contract era că înțelegerea despre ce este o cheltuială eligibilă care trebuie rambursată de SMTT a fost total diferită. Așa că, în fiecare lună, STPT a depus o factură la SMTT, iar SMTT a recunoscut poate jumătate din factură – și vorbim de milioane de lei – deci era o disfuncție majoră în acest contract pe care unii dintre dumneavoastră l-au votat în august 2020.
Cu ajutorul unei alte echipe de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare și al unui audit făcut de Price Waterhouse Coopers, pe care va trebui să îl aprobăm, Primăria Timișoara urmează să mai dea între 20 și 30 de milioane de lei din banii ce trebuiau dați către STPT. În urma acestor eforturi am rectificat și votat în ultimul plen un nou contract de delegare. Dar a durat un an și jumătate să rectificăm această greșeală majoră, care a adus un deserviciu major STPT”, le-a spus, marți, primarul Dominic Fritz consilierilor locali.
După ce acest audit va fi aprobat de Consiliul Local Timișoara, STPT va primi banii restanți din ultimii doi ani.
„Există și discuții cu ANAF (n.r. – Agenția Națională de Administrare Fiscală) despre cum STPT se poate folosi de Ordonanța de Urgență 6, care presupune o restructurare a datoriilor și presupune și o stingere majoră a unor părți din datorii la ANAF. Atunci o să scăpăm de acest bulgăre de datorii din 2012. E clar că STPT întotdeauna va avea nevoie de subvenții de la bugetul local, nu există în lume oraș în care transportul în comun să nu fie subvenționat, dar felul în care au fost făcute contractele și modul de subvenționare nu au funcționat, dar după foarte multă muncă am remediat aceste greșeli”, a declarat primarul Timișoarei.
Dominic Fritz a mai precizat că felul în care a fost construit acest sistem de subvenții plus compensare dacă STPT nu-și recuperează banii din bilete și abonamente pentru funcționare trebuie să se schimbe.
„Ce înseamnă asta? Că este o companie care se poate baza, chiar dacă are zero pasageri, că va primi banii de la primărie, care va compensa lipsa vânzărilor de bilete prin subvenții. E clar că printr-un astfel de sistem nu există niciun stimul economic, managerial pentru a crește numărul de pasageri. Și aici e clar că trebuie împreună cu noul Consiliu de Administrație de la STPT să găsim variante pentru a determina STPT să se preocupe de creșterea numărul de pasageri.
Sistemic nu conta câți pasageri sunt pentru că oricum venea subvenția de la primărie pentru acoperirea unui anumit cost. Și acesta este un sistem care pervertește orice spirit antreprenorial, care a dus la o atitudine de întins mâna. Dacă facem schimbări în sistem pentru ca ei să aibă un interes antreprenorial, să crească numărul de pasageri, doar atunci vom avea o companie performantă, care pune pe primul loc siguranța pasagerilor, curățenia, intervalul în care circulă și așa mai departe. Mă bucur că, în sfârșit, facem niște schimbări”, a mai declarat primarul Dominic Fritz.
Proiectul a fost aprobat cu 19 voturi pentru.
Trimite articolul
XPai mai adaugati si voi trasee noi si schimbati frecventa cu care se circula.
Cand astepti 15 minute un expres si apoi constati ca tura aia e sarita si mai astepti inca 15 minute urmatorul expres, nu prea iti mai vine sa circuli cu transportul in comun.
-
Cata dreptate aveti! Era o perioada cand stateam si 40-60 minute dupa un autobuz care nu mai venea. SUnam la STPT dispecerat si cu nonsalanta eram mintita de persoana care raspundea la telefon ca tocmai trecuse autobuzul prin statie sau ca urma sa ajunga in 3-4 minute si evident ca nu ajungea. Cand ii spuneam celui de la dispecerat de cat timp stau si ca nu avea cum sa treaca pe acolo vreun autobuz, imi raspundea sec ca el nu stie unde stau soferii, ca erau 3 pe ruta si ca la maxim 20 minute trebuia sa treaca prin statie cate un autobuz. Si desi si eu si alti oameni sunam, nimeni nu s-a deranjat vreodata sa desluseasca misterul legat de faptul ca nu ajungea autobuzul in statie.
ati avut incasari reduse? ati dublat pretul calatoriei. rezultatul? incasari si mai mici
ati cerut plata in avans a biletelor de catre cei care le vind? ati pierdut si pe acei vinzatori, incasarile au scazut.
cheltuiti milione de euro cu sistemul de ticheting si sute de mii de euro cu plata personalului care vinde bilete sau controleaza. ar fi mai ieftin ca transportul sa fie total gratuit, nu mai va bateti capul cu citi calatori sint, daca pensionarii isi valideaza calatoria.
atata timp cat din soarelui pana la United business center trebuie sa iei 2 mijloace de transport pt 5 km normal ca nu se duce nimeni cu mijlocul de transport.
-
Ai autobuzul E2 din soarelui pana la mall. Nu trebuie sa schimbi 2 mijloace de transport
SCOATETI DIN SCHEMA GRATUITATILE LA PENSIONARI…CA CIRCULA TOATA ZIUA SI CU ROST SI FARA ROST…PT CA E GRATIS…IAR NOI CEI CARE PLATIM ABONAMENTE SI BILETE NU AVEM LOC DIN CAUZA LOR…STAM INGHESUITI SI IN PICIOARE..
-
E exact comportamentul de fascist. Sa stii si tu ca in toate orasele civilizate, pensionarii au gratuitati sau reduceri. Sper sa ai parte de o batranete usoara, asa cum meriti!
-
Are ceva in cap, cu toata ortografia analfabeta, dar de ce tzipa?
-
In perioada de liceu si facultate am circulat zilnic cu RATT, ca n-aveam alta alternativa. Pentru mine, experienta asta a insemnat asteptat in soare, frig, ploaie, zapada, caci frecventa mijloacelor era deplorabila. Sa nu mai spun de mizeria din mijloace, lipsa caldurii sau a aerului conditionat, mirosul si toate cele. Acea experienta pe care am indurat-o ani si ani de zile m-a facut sa renunt definitiv la serviciile de transport public. Ca sofer observ ca situatia nu s-a imbunatatit. La fel de rar vad mijloacele pe traseu lucru care ma face sa ma gandesc ce ma faceam eu in statie asteptand daca nu eram in masina?
apel catre timisorence sa mai faca pasageri
Cand o sa circule din 5 in 5 minute tramvaiul si autobuzul atunci mai vedeti pasageri, altcumva nimeni nu are timp de prins radacini prin statiii… si bineinteles, scapati de vechiturile acelea de troleibuze care iau foc lunar si autobuzele care iti zguduie toate organele !
-
Din 5 in 5 minute pentru autobuz sau tramvai, nu ai sa vezi niciunde in lume.
-
Serios? Ia vezi tu in budapesta de exemplu, am luat la intamplare linia 11 de bus sau linia 70 de troleu. Sau vezi tramvaiele din Praga cum circula(soc soc soc sunt si la 3 minute unele) Sau pune pe goagle sa-ti dea variante din punctul A in punctul B in ce oras cat de cat din “niciunde in lume”, la urma urmei asta conteaza, sa poti ajunge repede cu indiferent ce combinatie de linii. Cum circula metrourile sau Sbahn poate stii. Transportul in comun in Timisoara e execrabil, parcul auto e mult mai mic decat in ’89, km de traseu mai putini, ce vorbim aici? Vezi pe forum la stpt istoria, ce tramvaie circulau la 3-4 minute la orele de varf, si orice te-ar mai interesa.
-
Dar Domnule DOMINIC FRITZ este foarte simplu. Faceti cum ati facut cu Coltermul bagati STPT in insolventi si ati rezolvat treaba. Ca de cumparat tot cumparati autobuze electrice,troleibuze cu motoare electrice dar tot nu mai vor sa apara marile astea realizari. Pardon va saboteaza PNL,PSD si guvernul
Ce spuneti sa aflati urmatoarele lucruri:
1. Cati oameni ar fi dispusi sa ciscule cu transportul in comun in Timisoara
2. Dintre acestia, care este traseul lor zilnic ( de exemplu, sunt o multime de oameni din Giroc care lucreaza la fabricile de pe calea Buziasului-sensul giratoriu AEM si Stan Vidrighin dar care trebuie sa mearga mereu cu masina la servici pentru ca nu sunt RUTE DIRECTE. Un alt exemplu este in Ghiroda unde intr-un timp erau 2-3 autobuze care de cele mai multe ori mergeau unul dupa celalalt in aceeasi directie, primul era plin si al doilea era gol… trebuie rectificate si traseele…)
3. Implementati rutele si apoi monitorizati timpii de asteptare si optimizatii
4. Creati un canal de comunicare mai usor intre voi si locuitorii din Timisoara (de exemplu o aplicatie/site unde se pot face sesizari/propuneri) Poate lucrul asta exista, daca da, atunci mediatizati asta… nu va dati destepti si acceptati si propunerile cetatelinor.
Este destul de simplu…. sa iti adaptezi serviciile la cei care le folosesc…
-
google zice ca : “we don’t have the most recent timetables for this area”. Asta e din ciclul cu digitalizarea, mare prioritate userista.
Daca ma uit acum pe o aplicatie, cate mijloace de transport vad pe fiecare linie, sunt macar 3? Nu? de ce nu? Tot n-aveti soferi si vatmani? Pai?
Statiile sunt decente? ca e cam frig sa astepti 30 minute.etc etc.
Toata lumea stie problemele, nimeni nu are un plan, asa ca dam vina pe subventii dar prin consiliile de administratie punem pe cine trebuie, oamenii “nostri”. Si ce “STUDIU” frumos a facut timp de 9 (NOUA) luni Societatea Academica din Romania impreuna cu Act for Tomorrow, Timisoara era pe PRIMUL loc din tara la calitatea transportului public… titlul pe Tion era “Timișoara excelează la capitolul transport public etc”
Cand nu mai dai bani oe subventii, iti raman mai multi bani de “studii”…
Nu e doar subvenția (ca să nu zic pomana) ci și, ori mai ales, calitatea călătoriilor: căldura/frigul, timpii de așteptare/călătorie, hoții de buzunare, nu în ultimul rînd tarifele.
Fritz, da’ pentru cresterea numarului de mijloace de transport a existat interes? Ai habar de cum se circula in Timisoara, cat de ticsite sunt tramvaiele, troleibuzele sau autobuzele? Cat de rar vin, cat stau la cap (mai exact la capete) de linie si nu pledaca pana nu se calca pasagerii pe picioare? In afara de faptul ca ai zapacit niste trasee care erau bune asa cum erau, n-ai fost in stare de nimic, caraghiosule!
Management defectuos la fostul RATT de la primarie pana la directori. Nici macar nu e vorba de bani ci din lipsa de interes si taraganare, lipsa de viziune , nepasare . Pe de alta parte ne plangem de aglomeratie , poluare. Rusine incompetentilor.
De 4 lei imi iau 2 covrigi si ma incalzesc de la mestecat in timp ce merg pe jos
De 4 lei imi iau 2 covrigi si ma incalzesc mestecand la ei in timp ce merg pe jos
Problema este alta. Jumate sau poate chiar mai mult dintre pasageri nu plătesc pentru călătorie. Niște controale mai dese ar fi foarte utile.
Interes pentru starpirea hotilor de buzunare este? Zilnic fara exceptie aceeasi hoti de 30 de ani, opereaza aproape netulburati. Politia ii stie, calatorii vechi la fel, exista poze cu ei pe forumul stpt, dar degeaba. Judecatorii nu circula cu stpt-ul. Sunt liberi.
Faceti biletul 2 lei. Acum este enorm de scump. Eliminati uniformele la controlori. Sunt ca pisica cu clopotei (care nu prinde soareci, desigur).
oare cand a mers fritz ultima dată, dacă a mers vreodată, cu transportul în comun in timisoara? se pricep ăștia la stpt cum s-au priceput și la colterm
De 4 lei imi iau 2 covrigi si ma incalzesc mestecand la ei in timp ce merg pe jos
Din Piata 700 pana a ajunge in Lipovei am facut mai mult de jumate de ora asta din cauza ca am stat foarte mult si am asteptat si in frig.Cu taxi as fi ajung in maxim 10 minute si chiar merita sa dau 10 lei….
pai da ca stai o ora si uneori mai bine de o ora dupa E2, vara e o caldura insuportabila in autobuze, vin foarte rar, e la pamant transportul in comun in timisoara, mai bine cu masina ca tot romanu cu mentalitatea aia… decat sa stai ore in sir prin statii dus-intors
Mai cumparati 10 tramvaie turcesti si va fi bine.Apoi e vremea sa vindeti calea ferata.O cumpara Resita dupa ce si-a vandut-o pe a ei.Aveti de lucru inca 7 ani voi Haita
Cam din orice punct al orasului, daca dai pe google maps orice destinatie, vei vedea ca in cel mai bun caz ajungi intr-un timp egal cu mersul pe jos, uneori chiar mai mult. Problema nr 2 e ca mereu se schimba numere, trasee, totul e haos. Intr-un oras care prioritizeaza transportul in comun, faci in asa fel incat oamenii sa observe f putin schimbare de traseu cand se face o lucrare. De asemenea, nu ar trebui sa am poze cu orarul autobuzelor, caci asta face transportul in comun nerealist.
Ar cam trebui sa ii urmăriți și pe angajați voștri șoferii de autobuze.La ultima stație de autobuz pe Calea Sagului sub pod se aduna toate autobuzele și șoferi stau și povestesc și beau cafele și nu ii interesează ca lumea sta în stații și așteaptă după ei.Se sta în stații și câte 25 de minute sau se sare și nu mai vine autobuzul și mai stai încă 15 minute sa vina alt autobuz.
Pitigoii astia parasutati cu tot cu parasute in functii vor sa faca din Tighisoara primul oras din lume cu transport in comun rentabil. Daca pana acum nu s-a inventat acum sigur. Daca n-ar fi de ras ar fi de plans. Dac-ar lumina prostia astia ar fi niste sori.
Când nu se va mai fura,o să aveți profit!!!Când va fi o conducere serioasa,fara sute de lingăi,și angajați care ,,taie frunze la câini” o să fie cât de cât ok…..Urmăriți pe cei care fac ,,consumul de carburanți” începând de la șoferi și până la ,,merciologi” care fura prin hârtii!!!!!