Noul primar al Timișoarei, Dominic Samuel Fritz, a ajuns să se uite și în afara orașului pentru a atrage profesioniști care să îl ajute la primărie. De exemplu, pentru postul de city manager, el dorește să lanseze un concurs național care să atragă cei mai buni oameni din domeniu.
„Așa cum am zis în campanie, o să fac un concurs pentru poziția de city manager, cu ideea să atrag cel mai bun city manager – administrator public din România aici în Timișoara. Deci eu mă aștept să fie poate chiar o persoană din afara Timișoarei, un profi atât în administrație, cât și în managementul proiectelor, care poate să urmeze toate proiectele în derulare și poate dezvolta strategic proiectele prioritare pentru mine”, a declarat, pentru tion.ro, Fritz.
El a adăugat că echipa lui lucrează deja la profilul candidatului, însă acesta trebuie să aibă o experiență solidă în administrație și management.
„Asta definim acum, care este profilul exact. Dar, da, îmi doresc pe cineva cu un profil foarte puternic de administrație sau management”, a spus Fritz.
În urmă cu cinci ani, Robu l-a propulsat în această funcție pe unul din consilierii săi, Robert Kristof, care avea atunci 26 de ani. Acesta a concurat singur pentru acest post și, evident, a câștigat. Și atunci concursul a fost unul național, însă contracandidații și-au retras dosarele.
„Da, o să fie un concurs prin care o să încerc să atrag din toată țara aplicanți”, este filosofia noului primar al Timișoarei.
E oficial! Robert Kristof, fostul consilier al lui Robu, este noul city manager al Timisoarei
Trimite articolul
XSi ultima data a fost concurs national , doar ca si-a depus doar Kristof dosarul …
-
City manager, într-o lumea normala, este primarul…
-
Te inseli. Exista primar, viceprimari si city manager. O comunitate mica, sat, orasel, nu are nevoie de city manager, primarul acoperind si activitatile acestei pozitii, dar intr-un oras mare city managerul e o chestie de bun simt administrativ.
Eu il felicit pe Fritz pentru seriozitatea cu care trateaza subiectul.
-
Noaptea mintii. Ii foarte bine ca se organizeaza un concurs la nivel netional. Insa mi se pare ciudata afirmatia sa faca pentru mine si sa aiba experienta in administrare si management (lucru normal) numai ca dl Primar nu are experienta in administrare si management. Cum poate dumnealui sa verifice /aprobe activitatea city managerului. Asa de multe resurse se cheltuie cu administrarea politica a unei localitati ca incep sa cred ca ar fi.mai ieftin daca am angaja cea mai performanta firma de management din Europa.
-
Un primar sau un președinte NU e un Ceaușescu care trebuie să știe tot. Nu e un tătuc, un Yahweh sau un atotștiutor. Echipa din jurul lui teoretic trebuie să fie formată din specialiști cu care să se consulte. Așa se face în orice organizație/lume/sistem normal și eficient. Cum va fi el + echipa, vom vedea. Până acum am văzut ce și cum a fost în Timișoara. Din păcate până acum s-a dovedit că nu avem (remarcate) resurse umane de calitate și suficiente => De aceea orașul arată cum arată și de aceea Fritz anticipează dificultatea găsirii unor oameni profesioniști pe plan local. Să aducă de oriunde, și din Ungaria sau aiurea dacă e necesar, dar să aducă pe cineva apt fiindcă orașul acesta trebuie să depășească stadiul de “sat cu tramvaie” și să (re)devină un oraș respectabil din toate punctele de vedere.
Corect. Acuma vine întrebarea: daca functia era/este importanta, ce a facut parazitul de City Manager în cei 5 ani de când a fost numit? In lumea occidentala, de obicei, cei care ocupa posturi “fictive” sunt dati în judecata împreuna cu cei care i-au numit. Avantajele obtinute trebuie restituite.
-
Intr-o tara normala, asa ar fi cum zici matale. Da’ in Romania, cu legislatia mutilata de PSD, e foarte greu sa tragi la raspundere pe cineva care prin ceea ce-a facut cat a ocupat o functie oficiala a facut rau comunitatii. De-aia, pe partea aia io nu ma astept la mare lucru, nu musai pt. ca n-ar vrea Fritz, da’ in primul rand tre’ sa existe legislatie, si aia tine de parlament. Cum legislatia nu se aplica retroactiv, sansele sa-l vedem pe robu, pe city managerul numit de el, pe seful politiei locale si pe multi altii trasi la raspundere sunt minime.
Chestie care-i rea de tot. Da’ nu-i o catastrofa iremediabila, cata vreme macar acuma ne alegem cu un city manager calificat.
Kristof si Diaconu au fost foarte ok. Ghinionul lor e ca l-au avut pe Robu sef
-
daaaa, cei mai ok. diaconu, unul din cei care a semnat spaga pentru picarea in cap a portii, si kartoffel, cel mai bun carator de valize
-
“Foaaaarte ok”
Stiu o cunostinta care intr-un an a depus 3 sesizari la primarie ca pe domeniul public creste ambrozia de un metru si nu cosise nimeni. Sesizarile au ramas nerezolvate, a primit doar raspunsuri standard “vom cosi cand vom cosi, conform graficului lucrarilor”, iar cand l-a contactat pe Kristoff, nici macar nu i-a raspuns :))) -
CITY MANAGER-ul trebuie să știe că intră în atribuțiunile sale, în afara celor delegate de Primar, buna administrare a municipiului, inclusiv la nivel de regii proprii, societăți care desfățoară activități economice pentru/în folosul comunității (furnizarea de utilități/servicii fără întreruperi în afara celor programate și anunțate înprealabil), ceea ce presupune o pregătire profesională desăvârșită, buna cunoaștere a specificului și profilului fiecărei societăți în parte.
Prezentarea unui n.r impresionant de CV-uri nu înseamnă și oferte oportune/calificabile pt. alegerea/numirea unui CITY MANAGER.
Atenție, CV-urile nu sunt prezentate de cele mai multe ori corect, transparent.
CITY MANAGER-ul va trebui să-și asume responsabilitatea pentru buna funcționare pentru toate serviciile prestate în slujba locuitorilor Municipiului Timișoara, inclusiv alimentarea cu energie electrică și gaze naturale.
Solicit a se face o analiză a conformării societăților de profil care desfățoară activități în Municipiul Timișoara, inclusiv privind lucrările de investiții/mentenanță/reparații/intervenții.
Solicităm o analiză foarte serioasă în privința alegerii/numirii noului CITY MANAGER, nu cum s-a procedat pana acum, daca tot se sustine ca se vrea un CM competent, care sa-l ajute pe actualul primar.
EXPERIENTA PRECUM ARE EL!!!!
Eu cred că e bine sa fie un concurs deschis pentru oricine dar ca sa fii manager al unui oraș trebuie sa îl cunoști bine, sa fii locuit mult timp in el, că sa știi cu ce ai de-a face. Cred că se găsesc manageri buni in Timișoara, nu avem nevoie de alții din alte părți.
-
De multe ori, este mai util ca persoana sa fie din afara orasului pt ca privind din exterior, poate avea perspective din alte unghiuri decat cineva obisnuit cu orasul. Sa ne gandim de cate ori mergem prin oras si suntem atenti la lucrurile cu care ne-am obisnuit. Trecem pe langa ele si nu le observam.
-
Nu m-am gândit la acest aspect. Doar că ia foarte mult timp pentru un oraș așa mare, să îți dai seama de problemele din fiecare cartier, sa cunoști toate instituțiile orașului.
O sa vedem ce va fi, important este sa se vadă rezultate bune pentru oraș până la urmă.-
Din cate inteleg, e mai mult un rol de “project manager”. Proiectele vor veni de la Fritz si managerii de cartier, care vor fi la fata locului. De asta se poate sa fie si din afara orasului, ai alte roluri pentru a afla problemele orasului.
-
-
-
CITY MANAGER-ul trebuie să știe că intră în atribuțiunile sale, în afara celor delegate de Primar, buna administrare a municipiului, inclusiv la nivel de regii proprii, societăți care desfățoară activități economice pentru/în folosul comunității (furnizarea de utilități/servicii fără întreruperi în afara celor programate și anunțate înprealabil), ceea ce presupune o pregătire profesională desăvârșită, buna cunoaștere a specificului și profilului fiecărei societăți în parte.
Prezentarea unui n.r impresionant de CV-uri nu înseamnă și oferte oportune/calificabile pt. alegerea/numirea unui CITY MANAGER.
Atenție, CV-urile nu sunt prezentate de cele mai multe ori corect, transparent.
CITY MANAGER-ul va trebui să-și asume responsabilitatea pentru buna funcționare pentru toate serviciile prestate în slujba locuitorilor Municipiului Timișoara, inclusiv alimentarea cu energie electrică și gaze naturale.
Solicit a se face o analiză a conformării societăților de profil care desfățoară activități în Municipiul Timișoara, inclusiv privind lucrările de investiții/mentenanță/reparații/intervenții.
Solicităm o analiză foarte serioasă în privința alegerii/numirii noului CITY MANAGER.
Hai serios!?!?
In Timişoara chiar n-ai gasit pe cineva sa-ţi satisfacă exigenţele de neamt?
Mai cauta !Sigur ai să găseşti !
Timisorenii sunt foarte pregătiţi. Doar ca se lasă uşor prostiţi de spoială.
-
Matale, dac-ai judeca putin inainte sa vorbesti, ai scoate mai putine prostii din tine.
N-a zis nimeni ca n-o sa angajeze city manager din Timisoara. Doar c-o sa faca concurs la care poa’ sa vina oricine sa concureze, si ca o sa-l aleaga pe cel mai bun. Nu musai ca cine e din Timisoara n-are nici o sansa.
Chiar daca matale ti se pare poate ca treaba asta cu city manager e asa, un moft, si ca oricine poate face munca aia, nu-i asa. In Romania exista chiar foarte putini oameni calificati pt. munca de management – intreaba pe la multinationale cat de greu e sa gasesti un manager priceput.
De treaba asta poti sa-ti dai seama si singur, daca ai cat de cat experienta de munca. (Daca n-ai, nu pricep de ce te bagi in seama.) Sigur ai vazut echipe sau firme la care treaba merge brici, si altele la care e haos total. Diferenta, de multe ori, o face seful – si sigur ai vazut si asta. La nivel de primarie, ala tre’ sa fie city managerul. Primarul e functie politica.
Asa ca mi se pare de bun simt ca concursul sa fie unul deschis oricui din tara, si nu ma astept sa fie usor sa gasim un om priceput, nici din Timisoara nici din alta parte. Managerii priceputi sunt scumpi. Tre’ sa fie unul dispus sa renunte la un venit semnificativ mai mare fata de cat ar lua in privat (chiar daca lefurile in primarie nu-s chiar mici), ca sa puna pe picioare treaba in primarie. Nu-s multi din astia.
-
las-o balta cu bun simt si ca concursul…ne-ai lamurit !
-
-
Dupa o luna de mandat, actualul primar nu a dovedit ca este mai eficient, mai util, mai inspirat decat fostul primar. Ii dorim sa aiba curaj si echipa cu care sa dovedeasca increderea acordata de TIMISORENI. Daca nu, va fi cea mai mare dezamagire dupa decembrie 1989, iar Timisorenii il vor taxa cu suguranta. Sa nu uite ca in mare parte voturile acordate au fost voturi ANTI-ROBU.
Trebuie clarificate si bine delimitate atributiile ,competentele si raspunderile minime ale asa -zizului” city-manager.”
CITY MANAGER-ul trebuie să știe că intră în atribuțiunile sale, în afara celor delegate de Primar, buna administrare a municipiului, inclusiv la nivel de regii proprii, societăți care desfățoară activități economice pentru/în folosul comunității (furnizarea de utilități/servicii fără întreruperi în afara celor programate și anunțate înprealabil), ceea ce presupune o pregătire profesională desăvârșită, buna cunoaștere a specificului și profilului fiecărei societăți în parte.
Prezentarea unui n.r impresionant de CV-uri nu înseamnă și oferte oportune/calificabile pt. alegerea/numirea unui CITY MANAGER.
Atenție, CV-urile nu sunt prezentate de cele mai multe ori corect, transparent.
CITY MANAGER-ul va trebui să-și asume responsabilitatea pentru buna funcționare pentru toate serviciile prestate în slujba locuitorilor Municipiului Timișoara, inclusiv alimentarea cu energie electrică și gaze naturale.
Solicit a se face o analiză a conformării societăților de profil care desfățoară activități în Municipiul Timișoara, inclusiv privind lucrările de investiții/mentenanță/reparații/intervenții.
Solicităm o analiză foarte serioasă în privința alegerii/numirii noului CITY MANAGER, nu cum s-a procedat pana acum, daca tot se sustine ca se vrea un CM competent, care sa-l ajute pe actualul primar.