Un număr de 503 specialişti se ocupă de buna desfăşurare a convorbirilor telefonice pentru cea mai mare parte a utilizatorilor din Europa. Serviciile de urgenţă solicitate la celebrul număr 112, din mai multe ţări europene sunt supravegheate şi făcute să funcţioneze dintr-un birou de la Timişoara. Semnalistica feroviară din Eurotunnel, la fel, este „pilotată” din acelaşi birou. Este vorba despre Global Network Operation Center, pe care cei de la Alcatel-Lucent îl deţin la Timişoara, unul dintre cele patru centre existente în întreaga lume.
„De aici ne ocupăm de serviciile de mentenanţă şi rezolvare a problemelor care pot apărea în funcţionarea serviciilor furnizate de British Telekom. Este unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de comunicaţii din lume. Noi ne ocupăm aici de toate problemele de funcţionare care pot apărea în reţeaua lor. Sunt probleme mici, care se pot rezolva uşor, dar sunt şi probleme majore. Gândiţi-vă că se rupe fibra optică maritimă dintre Europa şi America sau Asia. De această problemă ne ocupăm noi. Orice asemenea reţeaua are şi o reţea de back-up. Ei bine, rerutarea pe noua fibră se face de aici. Aici se apasă butonul care va face ca datele noastre să ajungă din nou în America. O asemenea reparaţie de fibră maritimă poate dura şi luni de zile. De obicei, problemele apar în apropierea malurilor, acestea se remediază în câteva săptămâni. Dar managementul operaţiunilor de reparaţie se va face la centrul nostru”, ne-a declarat directorul departamentului care se ocupă de aceste proleme în cadrul filialei româneşti a companiei.
Din biroul unde aceşti ingineri se ocupă de traficul de date şi de telefonie pentru un număr extrem de mare de companii de comunicaţii se asigură chiar buna funcţionare a serviciilor de urgenţă, apelabile la telefonul 112, din numeroase ţări europene.
„Chiar de curând am avut o problemă în Olanda, unde ne ocupăm de buna funcţionare a serviciilor de urgenţă. Acum o lună a avut loc o pană de curent extinsă, care a afectat o mare parte din ţara respectivă, inclusiv zona Amsterdamului. Chiar şi aeroportul de aici. Este clar că şi sistemul 112 a căzut. Noi de aici ne-am ocupat de repunerea în funcţiune a acestui sistem de urgenţe, echipele de intervenţie, cea care s-a ocupat şi de realimentarea unităţilor de comunicaţii ale 112 au fost coordonate de aici”, ne-a declarat Zoli Kiraly, unul dintre specialiştii din cadrul acestui birou timişorean.
Partea de mentenanţă pentru British Telekom este cea mai importantă, o solicitare de rezolvare a unei avarii are o durată maximă de rezolvare pentru acest operator este de 2,5 ore. În caz că termenul nu este respectat, se plătesc amenzi drastice.
Accesul în biroul unde lucrează specialiştii timişoreni este strict controlat. Fiind vorba de reţele americane, toată lumea este verificată de NSA – Național Security Agency, intrarea în incintă este foarte strictă, iar fiecare mişcare a unui operator este stocată într-o bază de date timp de şase ani.
Unul dintre ultimele contracte obţinute de centrul timişorean este cel pentru managementul sistemului de signalistică al Eurotunnel. Un cont extrem de valoros, dar şi cu multă vizibilitate.
„Dacă se întâmplă ceva cu semnalizările feroviare din tunel tot sistemul se opreşte, tunelul rămâne blocat şi toată circulaţia trenurilor se opreşte. Vă daţi seama ce vizibilitate are o asemenea problemă în presă”, am mai aflat de la Zoli Kiraly.
Cercetare de 100 de milioane de euro
Tot la Timişoara activează și un departament de cercetare şi dezvoltare cu peste 1000 de specialişti. Aici se pune la punct buna funcţionare a reţelelor mobile de tip LTE, noua generaţie de transfer de date rapide. Unul dintre laboratoarele companiei testează unităţile care se instalează, de exemplu, pe blocuri şi care asigură buna funcţionare a telefoniei şi a transferului de date. Este o reţea total independentă, pentru a nu putea fi accesată prin internet, reconstruită la nivel mic. Cu ajutorul unor telefoane speciale de test, care costă aproximativ 15.000 de euro fiecare, se testează asolut orice situaţie care poate apărea în activitatea reală.
Citiți principiile noastre de moderare aici!