Aparatele au fost montate recent la intrările în primărie. Liderul Sindicatului Liber al Salariaţilor din Primăria Timişoara, Tiberiu Negrei, spune că se va interesa dacă această măsură de amprentare este legală sau nu. „Lucrurile au mers foarte repede, s-au şi montat aparatele respective. Urmează să ne interesăm să vedem dacă există acoperire legală pentru chestia asta. Pentru că eu n-am mai auzit de aşa ceva. Sunt nişte noutăţi şi pentru noi”, a declarat liderul de sindicat.
Negrei spune că, până acum un an, funcţionarii din primărie dovedeau că sunt la lucru introducând o cartelă electronică într-un aparat de pontaj, însă acesta s-a stricat, conducerea luând decizia de a se reveni la semnarea condicii. „Aparatele cu carduri au mers până la un moment dat, după aceea nu au mai funcţionat şi s-a revenit la efectuarea prezenţei prin semnarea condicii atât la începutul, cât şi la finalul programului de lucru. De mai bine de un an s-a revenit la semnarea condicii”, a mai spus Negrei.
Aleşii au votat pentru amprentare
Achiziţionarea acestor aparate a trecut de votul Consiliului Local Timişoara la finele lunii iulie, când aleşii au aprobat o nouă rectificare de buget. Atunci, consilierii locali s-au declarat în unanimitate de acord cu introducerea acestor aparate electronice de pontaj. Acum, liderul grupului democrat-liberal din Consiliul Local Timişoara, Ovidiu Ciuhandu, se declară de acord cu instalarea aparatelor, însă susţine că ele nu vor rezolva problema eficienţei în primărie.
„Nu mă deranjează aceste aparate. Pe mine ce mă interesează este ca ele să fie eficiente. Pentru că, vă dau un exemplu, dacă la 14.30 s-a terminat programul de lucru, la 14.31 nu mai găseşti pe nimeni în instituţie. Nu mai spun că sunt persoane în acea instituţia pe care nu le mai găseşti de la ora 12, de la 13. Tot timpul sunt pe teren. Şi mai sunt birouri unde dacă intri pe neaşteptate o să îi vezi cum stau la taclale. Pot să instaleze şi camere şi chestii din astea digitale. Asta nu rezolvă problema eficienţei în primărie, rezolvă problema venirii şi plecării”, a spus Ciuhandu. Alţi consilieri, de exemplu liberalul Ciprian Bogdan, au aflat despre noile aparate de-abia după ce au aprobat rectificarea de buget: „Nu ştiu nimic despre acest sistem. Bugetul ăla e imens, n-ai cum să ştii toate poziţiile. La sistemul cu cartele rămânea un funcţionar cu trei cartele şi ponta pentru toţi. Aşa se ştie exact când intră şi când pleacă, e dreptul angajatorului, care îi plăteşte, să ştie, este normal să existe un astfel de sistem, în occident se practică acest lucru”, a declarat Bogdan.
Sistemul pe bază de cartele dădea rateuri
Două firme au depus oferte la licitaţia pentru achiziţia sistemului de pontaj electronic. Deşi criteriul de atribuire era preţul cel mai scăzut, a câştigat o firmă din Bucureşti, care a venit cu o ofertă de preţ mai mare, cealaltă fiind respinsă şi considerată inacceptabilă pentru că nu a îndeplinit în totalitate cerinţele de calificare stabilite în documentaţia de atribuire. Valoarea contractului este de 56.893 lei.
De ce era nevoie de un sistem pe bază de amprentă digitală la primărie? „Mi se pare un lucru normal să am evidenţa funcţionarului, când vine şi când pleacă, există astfel de sisteme în occident, în foarte multe instituţii publice şi private, nu e un sistem pe care l-a inventat noi. Sistemul pe bază de cartele era din 1999, şi-a trăit cei zece ani şi deja dădea foarte multe rateuri, era ieşit şi din garanţie. De aceea am recurs la această nouă modalitate, pentru care s-a ţinut licitaţie. Ca peste tot, sunt unii care mai pleacă, şi care au muncă de teren, şi vreau să ştiu când pleacă pe teren, când se întorc, e o chestiune normală de a avea un control asupra deplasărilor funcţionarilor publici”, a declarat primarul Gheorghe Ciuhandu. Sistemul nu este încă funcţional, dar angajaţii vor fi amprentaţi în curând.
Citiți principiile noastre de moderare aici!