„A fost o foarte scurtă vizită la Timişoara pentru o întâlnire cu Clubul Investitorilor Germani. Este o a doua întâlnire (…) discuţia de astăzi a fost în jurul a ceea ce în România va însemna învăţământul profesional. Am spus că este important să întărim învăţământul profesional din România şi cred că acest lucru trebuie să fie făcut cu mare atenţie şi în strânsă colaborare cu angajatorii. Pentru că datoria statului este să producă oameni prin sistemul de învăţământ de calitate care să răspundă cererilor pieţei muncii, care cred că este cel mai bine reprezentată de oamenii care invesesc, de firmele importante din Banat, dar şi din restul ţării. O întâlnire de lucru în urma căreia ne-am confirmat câteva din opţiunile noastre. Iniţiativa ministerului a fost privită bine şi au fost aduse o serie de idei pe care le vom introduce în ceea ce va însemna învţământul profesional din România”, a spus Funeriu în urma întâlnirii avute la Liceul Lenau din Timişoara.
El nu a dorit să spună foarte multe lucruri despre schimbările care se pregătesc în cabinetele Ministerului Educaţiei şi care vizează învăţământul profesional, însă a lăsat să se înţeleagă că se va pune mai mult accent pe practica elevilor şi pregătirea acestora pentru a lucra în companii multinaţionale.
„Toate aspectele funcţionale în ceea ce priveşte învăţământul profesional, începând cu anul 2012 vor fi făcute publice atunci când întreg pachetul va fi finalizat. Până atunci mesajul şi semnalul pe care doresc să îl dau este că vom întări învăţământul profesional. Ministerul Educaţiei cred că până acum a obişnuit cetăţenii româniei să iasă cu lucruri finalizate, nu cu idei sau cu lucruri care, până la urmă, nu au finalitate. Deci vom prezenta toate aspectele atunci când ele vor fi finalizate în urma multiplelor discuţii pe care le avem şi le vom avea în perioada următoare. (…) Atunci când ies de pe băncile şcolii tinerii noştri vor trebui să fie pregătiţi pentru o piaţă a muncii relevantă, să ştie să folosească instrumente de ultimă generaţie, dar, în acelaşi timp, să aibă o mentalitate propice învingătorilor de mâine. Să aibă flexibilitate, pentru că piaţa muncii se dezvoltă foarte repede şi trebuie să ne schimbăm odată cu ea, dar şi o altă atitudine faţă de muncă care să fie una foarte serioasă. Şi, evident, cunoştinţe tehnice care să fie în pas cu ceea ce se cere astăzi”, a mai spus Funeriu.
Ministrul Educaţiei a precizat că această practică se va face împreună cu marii angajatori.
„În mod evident învăţământul profesional va cuprinde şi o parte consistentă de practică, care, desigur, va putea fi făcută împreună cu angajatorul, cât şi în licee şi, evident, vom face învăţământ profesional acolo unde se poate face practică de calitate”, a precizat Daniel Funeriu.
Bugetul educaţiei este strâns, dar satisfăcător
În ceea ce priveşte bugetul Educaţiei, aprobat deja de Comisia de Buget-Finanţe, Daniel Funeriu a spus că acesta este unul strâns, dar care va putea satisface plata salariilor profesorilor şi celelalte obligaţii asumate de stat în ceea ce priveşte indemnizaţiile acordate elevilor.
„Bugetul de anul viitor pentru educaţie este un buget cert strâns, crescut faţă de bugetul din acest an. Nu vom avea nicio problemă anul viitor cu tot ceea ce ţine de plata salariilor şi respectarea datoriilor pe care statul le are faţă de profesori, faţă de elevi. Avem o creştere faţă de ceea ce înseamnă prestaţii sociale prin sistemul de învăţământ acordate elevilor. Orice ministru al Educaţiei din orice ţară a Uniunii Europene îşi doreşte bani mai mulţi pe toate zonele”, a concluzionat Funeriu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!