Primarul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu, a convocat
o şedinţă extraordinară de consiliu
local pentru luni dimineaţă, după ce
primăria a primit încă o adresă
semnată de secretarul de stat PD-L din Ministerul
Transporturilor Eusebiu Pistru (soţul
viceprimarului Geanina Pistru din Arad), prin care i se
cere ca până în 31 august 2009
să-şi exprime punctul de vedere cu privire la
fuziunea aeroporturilor şi intenţia de a
participa la crearea noii companii, şi să
trimită o hotărâre de consiliu local
în acest sens.
Acţionarii majoritari ai celor două
aeroporturi, Ministerul Transporturilor şi
Infrastructurii (MTI) în cazul celui din
Timişoara, respectiv Consiliul
Judeţean Arad, în cazul celui din
judeţul vecin, au demarat deja procedurile pentru
fuziune, iar în acţionariatul noii
societăţi au mai fost invitate să
participe CJ Timiş,
Primăria Timişoara şi
Primăria Arad.
Minciuni de la Ministerul Transporturilor
Adresa semnată de secretarul de stat Eusebiu
Pistru face referire la nişte lucruri neconforme
cu realitatea: „Până la acest
moment şi-au exprimat intenţia de a participa
la formarea acestei companii, prin Hotărâre
de Consiliu, Primăria Municipiului Arad, Consiliul
Judeţean Arad şi Consiliul Judeţean
Timiş”, spune oficialul guvernului.
Fals dacă ne gândim la faptul că
proiectul de hotărâre prin care CL Arad ar
fi trebuit să-şi dea acordul de principiu
pentru participarea ca acţionar în Compania
Naţională Aeroportuară Banat a fost
amânat săptămâna trecută.
Nici CJ Timiş nu a aprobat o astfel de
hotărâre, deşi preşedintele CJ
Timiş, pedelistul Constantin Ostaficiuc,
susţine contrarirul, că intenţia ar fi
fost votată.
Doar că Ostaficiuc vorbeşte de
Aeroportul Timişoara, iar colegul
său de partid Pistru de noua companie.
„În 2006 a fost o hotărâre
de consiliu prin care am acceptat 25% din
acţiunile aeroportului, ne-am exprimat
intenţia de a intra în managementul
Aeroportului Internaţional
Timişoara, s-a exprimat intenţia de
a obţine 25 la sută din acţiunile
Aeroportului Timişoara”, a declarat
liderul PD-L Timiş. Aşa că aleşii
judeţeni n-au supus şi nu vor supune la vot
noul proiect.
Conducerea Primăriei Timişoara s-a exprimat
împotriva acestei fuziuni în lipsa unei
fundamentări, considerând că este
nejustificată economic, în condiţiile
în care, deşi a cerut MTI, prin două
adrese, o copie după studiul de oportunitate sau
de fezabilitate pentru acest proiect, nu a primit o
astfel de documentaţie de la minister.
Autorităţile locale ar fi interesate să
se implice în acţionariatul Aeroportului
Timişoara, dar alături de minister şi CJ
Timiş.
Să spunem da şi apoi vedem oportunitatea?
Interesant este că în timp ce oficialii
guvernului anunţă că procedurile
premergătoare fuzionării celor două
aeroporturi au început, Ostaficiuc spune că
urmează să se hotărască dacă
înfiinţarea noii companii este oportună sau
nu. El a precizat că ministerul i-a comunicat că
„este de la sine înţeles că
decizia privind înfiinţarea unei noi companii va
avea la bază un studiu de fezabilitate, dar acesta
poate fi elaborat numai în condiţiile în
care cei în cauză îşi manifestă
acordul de principiu pentru a participa la acest
proiect”. Cu alte cuvinte, întâi
să spunem da, iar apoi vedem despre ce este vorba
şi care sunt beneficiile.
Ostaficiuc a reamintit că înfiinţarea
Companiei Naţionale Aeroprtuare Banat este
prevăzută în programul de guvernare al
PD-L-PSD: „A fost o decizie politică.
Partea economică şi tehnică trebuie
dezvoltată printr-un studiu de fezabilitate.
În condiţiile în care acest SF spune
că este oportun sau nu, poziţia noastră
a CJ Timiş şi a CL
Timişoara poate fi pentru sau contra (…) 31
august era termenul la care prim-ministrul i-a cerut
ministrului Transporturilor să prezinte în
faţa guvernului oportunitatea sau nu unei astfel
de societăţi”, a declarat
preşedintele PD-L Timiş. Acesta a subliniat
că le va recomanda consilierilor PD-L să
voteze pentru participarea la tratativele de fuziune
pentru că autorităţile locale şi
judeţene trebuie să aibă un cuvânt
de spus în managementul şi administrarea
viitorului aeroport regional. Nu se ştie nici unde
va fi sediul administrativ al viitoarei companii, dar
Ostaficiuc spune că „este evident”
că va fi în Timiş.
Până una-alta, Executivul
Primăriei Timişoara
intenţionează să supună la vot
în consiliul local un proiect de
hotărâre privind participarea la
acţionariatul Aeroportului
Timişoara, şi nu cel al noii
societăţi, deocamdată o nebuloasă,
care pare să aducă mai multe beneficii
Aradului. Cert este că aroporturile
Timişoara – Arad ar fi un
„pachet” mult mai atractiv în
eventualitatea privatizării, investitorii ocolind
până acum aeroportul din judeţul vecin.
Ciuhandu respinge fuziunea
aeroporturilor Timişoara şi
Arad
Citiți principiile noastre de moderare aici!