De această dată primarul Nicolae Robu s-a declarat mulţumit de ce a găsit la Gara de Nord. Se lucra la refacerea faţadei principale, care a început să îşi schimbe faţa, câţiva muncitori lucrau de zor la intrare, sala caselor de bilete a fost zugrăvită, s-au spălat geamurile, nu mai mirosea a urină în pasajul subteran, personalul dădea cu mătura şi schimba sacii din coşurile de gunoi, iar în peisaj a apărut şi câte o jardinieră cu flori, ceea ce denotă preocupare în opinia edilului-şef.
Lucrările ar trebui să se finalizeze la mijlocul lunii aprilie, potrivit reprezentanţilor CFR.
„Tot ce s-a făcut este pe un contract de reparaţii şi intervenţii al Regionalei Timişoara. Nu s-a făcut pe proiectul cel vechi (n.r. – proiectul vechi de reabilitare, care trebuia făcut pe fonduri europene şi pentru care s-a pierdut finanţarea). E un contract care se referă doar la partea de reparaţii şi igienizare a faţadei principale, urmează anul acesta să facem partea dinspre linii, care a rămas (…) Nici acel proiect pe fonduri europene nu prevedea o arhitectură futuristă sau să schimbe ceva din designul clădirii gării. Acel proiect se referă la spațiile comerciale, la spațiile tehnice delimitate clar și problemele legate de instalații”, a explicat directorul Regionalei CFR Timişoara, Alexandru Simu.
Robu l-a întrebat dacă speră să beneficieze de o finanţare de la Ministerul Transporturilor pentru continuarea lucrărilor, dar Simu nu prea mizează pe aşa ceva…
„Nu, doar din resurse proprii. De la minister sperăm să primim bani pentru ceea ce era prevăzut în vechiul proiect, anul trecut se vehicula un rest de executat undeva la 1,5 milioane de euro, pentru că este la nivel de 30% cât s-a finalizat de către firma cu care am ajuns până la Curtea de Arbitraj de la Paris. Urmează să vedem exact ce ni se alocă. Facem lucrări şi anul acesta, inclusiv la peroane”, a adăugat şeful Regionalei.
Pe o porţiune a faţadei care a fost proaspăt refăcută se puteau observa deja pete de igrasie şi mai este încă de lucru şi la partea de tâmplărie, parţial din lemn, parţial din PVC, parţial maro, parţial… albă.
„E prevăzută şi schimbarea tuturor geamurilor cu termopan. Cele de sus s-au făcut cu foarte mulţi ani în urmă, fiind locuinţe de serviciu ale personalului cu funcţii de la calea ferată, restul sunt birouri şi holuri… Va trebui pe proiectul mare al gării să le modificăm. Pe proiectul vechi sunt cuprinse (…) Cu petele de igrasie… este o țeavă spartă pe interior, va trebui intervenit. Se vede urât, pentru că s-a făcut nou și sunt infiltrații. O să se repare acea țeavă spartă”, a dat asigurări Simu. Valoarea totală a lucrărilor este de aproximativ 600.000 de lei din spusele sale.
Robu a explicat că primăria nu poate decât să pună presiune pe CFR, prin Poliţia Locală, în cazul în care clădirea nu este întreţinută, pentru că gara nu aparţine municipalităţii.
„Noi am vrut să punem o presiune, să forţăm o intervenţie… Clădirea a ajuns să fie o rușine pentru oraș, eu primeam multiple sesizări din partea cetățenilor. Noi ne dorim să avem o gară care să arate excepțional, acum nu putem spune că arată excepțional, dar am vrut să ieșim din acea stare care însemna o rușine. Mă declar mulţumit că, în condiţii grele, fără resurse, Regionala Timişoara a CFR a reuşit să schimbe faţa gării, astfel încât să nu mai putem spune că această clădire este o ruşine”, a afirmat primarul.
Că n-a fost nevoie de fapt să se facă mare lucru pentru ca situaţia să se schimbe măcar puţin în bine o recunoaşte şi directorul Regionalei CFR.
„Sunt peste 30 de ani în care nu s-a făcut absolut nimic, nici măcar o simplă reparaţie şi igienizare, că mare lucru nu am făcut. Am reparat şi am dat cu lavabil şi am făcut tot ce înseamnă travertinul ăsta care s-a pus, pentru că a fost tot decopertat. Mi se pare o realizare ce s-a făcut, dar per ansamblu e ceva normal… Ca şi ceferist, nu mă mândream cu faţa Gării de Nord”, a concluzionat Alexandru Simu. Acesta are în plan şi iluminarea artistică a gării, introducerea unui model unic de chioşcuri şi montarea de uşi rotative.
Clădirea Poştei Române a rămas lângă în aceeaşi stare deplorabilă…
Citiți principiile noastre de moderare aici!