Ședința „de îndată” convocată pentru ziua de luni și boicotată de aleșii locali ai PSD s-a făcut, de fapt, pentru un proiect destul de important, cel care va aduce Timișoarei 44 de autobuze electrice, cu 33 de milioane de euro. Aleșii au fost nevoiți să modifice din nou hotărârea adoptată inițial, pentru o greșeală. Toată documentația vine de la București, ne asigură șeful fostei Direcții Edilitare, numită acum Direcția Generală Drumuri, Poduri, Parcaje și Rețele de Utilități.
„S-a modificat ghidul care spune acum că TVA îl suportă statul român. Noi nu facem nimic în plus, noi am luat act de hotărârile lor. Totul este trimis de minister”, le-a explicat Culiță Chiș consilierilor locali. Chiș a ținut să precizeze că responsabila de proiect de la București este o persoană serioasă și profesionistă.
Reprezentanții PMT spun că abia zilele trecute a ajuns la primărie un document semnat de vicepremierul Orlando Teodorovici, ordin înregistrat în 12 februarie la Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.
„Prin ordinul viceprim-ministrului, Ministrul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice nr. 6113/01.11.2018 a fost aprobat Ghidul solicitantului Condiții specifice de accesare a fondurilor în cadrul apelului de proiecte (…) axa prioritară 4 – reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de buget (…), care prevede că taxa pe valoarea adăugată (TVA) aferentă cheltuielilor eligibile pentru achiziționarea mijloacelor de transport, este neeligibilă, iar taxa pe valoarea adăugată aferentă cheltuielilor eligibile altele decât cele pentru achiziționarea mijloacelor de transport, este eligibilă. Astfel, având în vedere cele de mai sus, este necesar ca pentru depunerea și aprobarea Cererilor de finanțare, să întocmiți, respectiv să reîntocmiți toate documentele care fac referire la sumele care conțin TVA și care, conform Ghidului solicitantului, sunt sau nu încadrate în categoria cheltuielilor eligibile”, se arată în ordinul vicepremierului.
Așadar, ordinul era dat încă din noiembrie 2018, dar funcționarii care au întocmit documentația pentru ca ministerul să cumpere autobuze electrice pentru mai multe orașe din țară nu au ținut cont de el. O adresă asemănătoare a fost trimisă și la Brașov, unde consilierii locali se întâlnesc joi în ședință de consiliu pentru a opera modificările cerute de București.
Proiectul a fost aprobat în ședința de îndată de luni a Consiliului Local Timișoara.
La jumătatea lunii ianuarie, consilierii locali adoptaseră o altă varianta finală a protocolului de parteneriat cu ministerul, hotărârea inițială fiind aprobată încă din iulie 2018. Acordul se referă la achiziționarea a 44 de autobuze electrice cu lungimea de aproximativ 18 metri, pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a lansat la începutul lunii februarie licitația. Pe lângă cele 44 de autobuze electrice, MDRAP mai cumpără și 15 stații de încărcare rapidă și 44 de stații de încărcare lentă pentru Timișoara. Ofertele pot fi depuse până în 10 aprilie, la ora 15.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2192864″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!