Edilul spune că a fost pe şantier să vadă cum se prezintă lucrările de reabilitare a malurilor canalului Bega şi că problemele ţin de partea de proiectare.
„Am fost la faţa locului, doar umblu pe şantier. Mi se pare greşit, sunt câteva greşeli de proiectare, executantul a făcut ce trebuie… Luni va veni managerul de proiect la mine. Sunt prea înguste aleile pietonale. Timişorenii vor vrea o alee pietonala în sensul propriu al termenului, pe care poţi să te plimbi în linişte. Or, acum, aleea trasată la limită permite pentru doi oameni cu siluetă să meargă ţinându-se de mână. Nu e în regulă”, crede Robu.
Problema aleilor pietonale şi a pistelor pentru biciclişti prea înguste a fost reclamată şi de consilierul local Ştefan Sandu.
„Aceste alei, una pentru promenadă, cealaltă vrând să fie pistă pentru biciclete, fac parte din proiectul de amenajare a malurilor canalului Bega. Au lăţimea de 1m, pe alocuri şi mai puţin. Cum se va plimba pe malul apei o familie de mână cu un copil? Cum vor trece una pe lângă cealaltă două mame cu cărucioare? Sper ca modificarea aberaţiei din proiect să intervină cât mai repede, aleile să fie amenajate la o lăţime acceptabilă, altfel vom mai bifa un proiect la categoria “eşecuri”. Ca şi multe altele făcute fără cap…”, a reclamat Sandu.
Primarul dă asigurări că problemele vor fi remediate împreună cu proiectanţii şi apoi cu executantul, el declarându-se mulţumit de firma care execută această lucrare pe fonduri europene, o societate din Arad, Tehnodomus.
„E simplu, nu sunt complicaţii, trebuie nişte modificări, sigur, respectând regulile jocului. Nu e complicat, sunt nişte fâşii de pământ între pista de biciclete şi trotuar care n-au nicio noimă. Nu sunt peste tot, că în unele locuri sunt lipite, dar sunt soluţii, în orice caz. Nu vor rămâne aşa. Abia am pornit proiectul, la jumătatea lui 2015 trebuie finalizat, dar lucrează foarte bine firma care a câştigat licitaţia. Eu am experienţă, am spus că e foarte simplu să ai proiecte pe hârtie, să le prezinţi pe ecrane şi să te duci la tăierea panglicii. Când te duci, te iei cu mâinile de cap de ce-a ieşit… Eu nu fac aşa, am toată experienţa de la Politehnica, mă implic pe parcurs. Mă duc pe absolut toate şantierele şi, când văd că ceva e în neregulă, le cer proiectanţilor să aducă corecţiile de rigoare, evident că nu se face fără modificare de proiect”, a mai afirmat Robu.
Lucrările de reabilitare a malurilor canalului Bega au început în toamna anului trecut.
Prin acest proiect pe fonduri europene vor fi reabilitate trotuarele, vor fi amenajate noi alei şi piste pentru biciclişti, nouă puncte de închiriere a bicicletelor, nouă staţii pentru vaporetto, rampe pentru intervenţii de urgenţă, se va înlocui mobilierul urban, vor fi inclusiv scaune pentru pescari, spun reprezentanţii municipalităţii, şi vor avea loc lucrări la reţelele tehnico-utilitare.
Staţiile pentru vaporaşe vor fi la Podul Mihai Viteazu, Podul Dacilor, Podul Decebal, Podul Michelangelo, Podul Mitropolit Andrei Şaguna(Tinereţii), Podul Traian, Podul Ştefan cel Mare, în dreptul străzii Vulturilor şi la Podul Modoş.
O altă componentă a proiectului vizează dotările pentru petrecerea timpului liber. Vor fi amenajate o scenă şi gradenuri demontabile pentru public, pe Bega vor apărea terase plutitoare şi vor fi realizate plaje cu nisip pe maluri. Dotările vor fi în funcţie de zonă: în zona centrală a oraşului pentru diverse activităţi sociale şi culturale, iar în zonele de la periferie pentru relaxare şi distracţie în aer liber.
Valoarea contractului este de peste 25 de milioane de lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!