Grindeanu a făcut o interpelare la Ministerul Transporturilor pe marginea acestui subiect şi a aflat că proiectul centurii de sud a Timişoarei este finalizat, rămâne doar licitaţia şi lucrările ar putea demara.
„Urmare a interpelării dvs. cu privire la situația centurii de sud a orașului Timișoara, vă aducem la cunoștință faptul că acest proiect se află în Scenariul de Referință a Master Planului General de Transport ceea ce înseamnă că finanțarea acestuia este asigurată din Fondul de Coeziune. Pentru anul 2015 sursa de finanțare a proiectului de infrastructură asupra căruia se face referire provine, in proporție de 85% din fonduri europene, statul completând restul de 15% din valoarea acestuia. CNADNR a derulat contractul “Asistenţă Tehnică pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, Proiectului Tehnic, Detaliilor de Execuţie şi Documentaţiei de Atribuire pentru variantele de ocolire Bârlad şi Timişoara Sud”. Acest contract a fost finalizat în data de 28.10.2011, prin elaborarea: Studiului de Fezabilitate, Proiectului tehnic pentru relocare/ protejare utilităţi la nivel de detalii de execuţie, Proiectului Tehnic la nivel de Detalii de Execuţie”, se arată în răspunsul primit de Grindeanu de la Ministerul Transporturilor.
Astfel, costul total al centurii de ocolire Timişoara Sud, în lungime de 25,69 km, ar fi, potrivit evaluării, de 425 de milioane de lei fără TVA, durata de execuţie fiind estimată la 3 ani.
„Obiectivul de investiţii varianta de ocolire Timişoara Sud a fost avizat în cadrul CTE – MT în data de 19.11.2012, având următorii indicatori tehnico-economici: Valoare totală investiție 425.018,57 mii lei fără TVA din care C+M 359.470,52 mii lei fără TVA. Durata de realizare a investiţiei – 36 luni. Caracteristici tehnice: lungime – 25,69 km, 2 x 1 căi de rulare, lucrări de artă – 12 bucăţi, parcări – 2 bucăţi. În vederea aprobării demarării execuției lucrărilor, pasul următor este aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Varianta de Ocolire Timișoara Sud”, prin Hotărâre de Guvern”, mai spun cei de la Ministerul Transporturilor.
Grindeanu susţine însă că această Hotărâre de Guvern care ar permite organizarea licitaţiei se va da doar după ce scenariul Master Planului pe Transporturi va fi aprobat de Parlament, deoarece singurele lucrări sigure care se vor face în acest domeniu, în 2015, sunt cele care au finanţare europeană în exerciţiul 2007-2014.
“Aş vrea să vă spun care este adevărul în momentul acesta, adevăr pe care cred că îl ştiţi: scenariul pentru master plan va fi supus dezbaterii Parlamentului. (…) Anul acesta, pe transporturi, pe ceea ce înseamnă scenariul care va fi supus aprobării, am aici şi răspunsul Ministerului Transporturilor, (…) centura Timişoarei este prinsă în acest master plan. Priorităţile pentru anul 2015 se vor hotărî, dincolo de lucrările pe culoarul IV, care e pe fonduri europene, printr-un consens în Parlament la începutul lunii februarie. Lucrările sigure în acest master plan pentru anul 2015 – fiindcă ştiţi că la finalul anului 2015 se pierd fondurile europene necheltuite pe exerciţiul 2007-2014 – sunt cele pe culoarul IV, care înseamnă inclusiv lotul de autostradă de la Ianova la Belinţ. În acest moment se dispune de 4 miliarde de euro, master planul în forma propusă în acest moment, ca şi costuri înseamnă aproape 30 de miliarde de euro. Revenind la priorităţi, ele se vor discuta în Parlament. Eu sunt sigur că şi eu şi primarul Robu şi ceilalţi parlamentari vom susţine (construcţia centurii –n.r.), pentru că în scenariul de master plan supus dezbaterii este prinsă centura”, a afirmat Grindeanu.
Astfel, nu ne rămâne altceva de făcut decât să aşteptăm luna februarie, pentru a afla dacă parlamentarii au ajuns la un consens şi dacă lucrările la centura de sud a Timişoarei vor începe în acest an.
Alte articole pe aceeași temă:
Primarul Timisoarei anunta din nou miting pentru centura: mizeaza pe 20.000 de oameni!
Citiți principiile noastre de moderare aici!