În această săptămână, probabil cel mai important eveniment care a avut loc la Timișoara a fost ședința de guvern în care au fost aprobate, printre altele, proiectele de hotărâre pentru indicatorii economici ai noului Stadion „Dan Păltinișanu”, pentru deschiderea unui nou punct de trecere a frontierei sau cel privind plata anticipată a pensiilor.
După ședință a avut loc un briefing de presă, iar finalul vizitei guvernamentale inclus și o întâlnire cu mediul de afaceri, după care au fost făcute noi declarații. Sorin Grindeanu, timișoreanul ministrul al Transporturilor, a vorbit, ca la fiecare vizită a sa în municipiu, despre stadiul în care se află cele mai importante proiecte de infrastructură ale orașului, județului și, probabil, și regiunii.
Centura Sud și Centura Vest
În primul rând, Grindeanu a vorbit despre cele două proiecte de centură: Centura Timișoara Sud și Centura Timișoara Vest. Prima, aflată în execuție și cu termen de finalizare în iulie. Cealaltă, în prezent, în faza de depunere a ofertelor la licitația de execuție.
„Să începem cu cea de sud: iulie (este termenul de finalizare – n.r.). Noi, timișorenii, de foarte mult timp ne dorim această centură, care într-un final va fi finalizată în luna iulie. (…) În 15 mai avem termenul de depunere pentru Centura Vest a orașului nostru, la patru benzi de această dată. Eu anticipez vreo două luni – două luni și ceva – trei până la semnarea contractului. Asta dacă nu se intră într-o zonă din aceea nesfârșită de contestații și sper că nu. Vom încerca să soluționăm rapid aceste lucruri”, a spus Grindeanu în legătură cu cele două proiecte.
Vă reamintim, contractul de aproape 80 de milioane de euro și cu termen de 12 luni pentru finalizarea lucrărilor de pe Varianta Ocolitoare Timișoara Sud a fost semnat pe 27 iunie 2023 cu asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL (lider) – SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE SRL. Aceasta a preluat un șantier cu progres fizic al lucrărilor de 58,26%. Inițial, firma italiană Tirrena Scavi trebuia să finalizeze lucrările încă din decembrie 2021, însă nu a respectat niciun termen, iar contractul cu aceștia a fost reziliat la finalul lui 2022. În prezent, potrivit unei informări de duminică, 28 aprilie, a DRDP Timișoara, lucrările au depășit 80%, iar de multe ori pe șantier se lucrează și noaptea, cu sute de oameni.
Cât despre Centura Timișoara Vest, ar fi de menționat că licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor celor 14 kilometri a fost lansată pe 8 februarie. Valoarea estimată a contractului este între 1.695.891.211,40 si 1.999.824.574,50 lei, fără TVA. Astfel, valoarea maximă ar fi de 2,38 miliarde de lei, cu TVA, echivalentul a 478 de milioane de euro.
Durata contractului va fi de 90 luni, însă proiectarea trebuie făcută în primele șase, iar execuția lucrărilor în următoarele 24. Restul de 60 de luni reprezintă perioada minimă de garanție a lucrărilor. Teoretic, ofertele ar fi trebuit depuse până cel târziu 29 martie, însă a intervenit o contestație, până la urmă respinsă, dar aceasta tot a făcut ca termenul să fie prelungit până la mijlocul lunii mai.
Autostrada spre Moravița și „segmentul cu tuneluri” al A1
Grindeanu a tot insistat, în mandatul său de ministru, și asupra autostrăzii – drumului expres Timișoara – Moravița, care ulterior va face legătura cu Belgrad. În cazul acestuia, încă suntem în faza de documentații. La studiul de fezabilitate se lucrează din 2020, dar doar recent a fost emis și acordul de mediu.
„Aș vrea să văd, în primul rând, studiul de fezabilitate finalizat. Acest studiu de fezabilitate, cel pentru drumul expres Timișoara-Moravița, va fi finalizat în următoarele cinci-șase săptămâni, astfel încât să putem și acolo să lansăm să lansăm licitația (pentru execuție – n.r.)”, a spus ministrul după întâlnirea cu oamenii de afaceri.
Anterior, înainte de ședința de guvern, dar și la briefingul de după, acesta a amintit și de segmentul Margina – Holdea al autostrăzii A1, cel cu tuneluri. Aici, a fost obținută, într-un final, autorizația de construire și ar putea începe în curând lucrările. Recent, în cazul acestui sector, tocmai din cauza întârzierii obținerii acestei autorizații, cei de la Asociația Pro Infrastructură atrăgea atenția că aceasta ar putea fi „prima autostradă PNRR ratată”.
La finalul întâlnirii guvernamentale, Grideanu a venit și cu o remarcă politică.
„Eu aș vrea să fac o singură remarcă legat de priorități. Să știți că de multe ori mă includ – cum ar trebui să ne includem toți timișorenii și timișenii – în acest grup care nu a reușit până acum – dar încercă să facem acum – să creeze emulație (la București pentru proiectele locale – n.r.) dincolo de cine e la guvernare, PSD, PNL, PDL. Cred că asta e, de fapt, cheia acestor alegeri din 9 iunie în județul nostru, și la Consiliul Județean, și la Primăria Municipiului Timișoara: de a alege oameni care să țină legătura cu guvernul – și îi aveți pe cei doi (Simonis și Robu – n.r.) – și de a sintetiza foarte bine aceste proiecte importante”, a conchis Grindeanu.
Trimite articolul
XRespect pt Grindeanu. Pe mine ma intereseaza Autostrada Lugoj Caransebes mai mult ca orice. Grabiti va rog procedurile.
-
Daca ai peste 50 ani aia nu o mai prinzi. Conform sperantei de viata in Romania.
-
Optimismul caracteristic romanilor…
-
Naivitatea specifica romanilor…
-
-
Raspect ! POLI ?!
Nu am citit nimic de sectorul feroviar, (Arad Timișoara Caransebeș), unul extrem de important și neglijat de mulți ani.
-
de ce nu ai citit? daca ai cauta, ai gasi ce sa citesti.
de 8 ani n-a facut nimic, inafara de a il pupa pe dracnea, iar acum, in campanie electorala de face pe toate!? UAU!
gargara politica, hotu-i hot pana la capat! HUO!!!!
-
nu se zice “hot pana la capat” ci se zice hot pana-n maduva oaselor!
Toate sunt in grafic, dar in graficul vostru, care se schimba functie de factorii pe care ii stie toata lumea!
cum naiba asta nu-i la puscarie dupa OUG 13 eu nu inteleg. Natie de traista. Mai e si ministru! SI o sa fie si votat si el si partidul lui unde 1 din 4 au probleme peale.
Chiar ca ne meritam soarta.
-
OUG13.😂😂😂
despre legea 155/2023 ce parere ai? dar despre legea 55/2020? tu nu intelegi mult mai multe lucruri decat crezi, mai Nelule, si cu siguranta nu intelegi nimic despre OUG13, maxim daca esti in stare sa repeti niste prostii cu care au fost dusi de nas… astia care nu prea inteleg ei multe de felul lor.-
doar una-ti zic din OUG13 – introducerea unui plafon pentru paguba creata in urma unui abuz in serviciu la 40.000 euro => Dragnea era scapat, paguba lu era doar de 20.000.
Eu cred ca inteleg mai mule decat incerci tu sa duci in derizoriu importanta OUG 13.
Grindeanu e un infractor care a incercat eliberarea unor delicventi si crearea unui cadru legal pentru furt linistit.-
“maxim daca esti in stare sa repeti niste prostii cu care au fost dusi de nas… astia care nu prea inteleg ei multe de felul lor”
exact cum banuiam.
citeste tu legile pe care ti le-am zis intai. sau e pre a greu si astepti sa ti le “explice” Danilet pe facebook
a sa stii si tu daca e cazul sa te indignezi sau nu? 😂-
Am citit OUG 13 amice, nu mi-a explicat nimeni nimic. Tu probabil n-ai citit-o, dar incerci sa duci lucrurile in derizoriu cu whataboutisme si trimiteri la alte lucruri.
Hai ceau
-
-
-