Drumul care va lega autostrada de la Giarmata de Timișoara ar urma să aibă patru benzi și să fie realizat în așa fel încât traficul greu să nu „calce” pe acolo.
„Tot ceea ce a însemnat exercițiul bugetar trecut, în raport cu această instituție se stă mai rău decât am crezut. Mă refer la Programul Operațional Regional – POR. Cuantumul este în jur de 40 milioane de euro pierdute de Consiliul Județean Timiș pe fostul exercițiu bugetar, neaccesate. Lucrurile nu stau bine nici pe exercițiul bugetar 2014-2020, axele au fost deschise și nici măcar un proiect nu e depus în acest moment pe noul exercițiu bugetar 2014-2020”, a spus Sorin Grindeanu.
S-a venit cu o propunere pentru județul Timiș – descărcare la Bethausen, la Șanovița și un drum de la intersecția cu groapa de gunoi de la Șag, către Foeni, pe aceste axe europene. Grindeanu nu a reușit să afle fundamentarea acestor proiecte, așa că a propus continuarea unui proiect demarat.
„Va trebui să mergem pe repede înainte. Lucrurile se vor derula la această formă – lărgirea la patru benzi, descărcare pe patru benzi de la Giarmata până la intrarea în Timișoara – este un proiect care este eligibil pe POR, un proiect care, ca studii de trafic, eligibilitate, este mult mai util decât celelalte. O primă schimbare va fi cea legată de descărcare, de drum pe patru benzi și intrare în oraș de pe direcția Lipova, drum județean, până la descărcarea existentă spre Giarmata. Le-am cerut specialiștilor să vină cu probleme legate de traficul greu, vorbim de transformarea unui drum județean pe bucata Dumbrăvița într-un bulevard al orașului, cu semafoare și restricționare pentru traficul greu, nu vreau să ajungă trafcul greu în Dumbrăvița. Din ce mi-au spus cei care au realizat cadrul acestui proiect, nu e nevoie să se umble la stâlpii de troleibuz pentru extindere”, a spus Sorin Grindeanu.
Consiliul județean este eligibil pe noul exercițiu bugetar pentru mai multe proiecte, cum ar fi reabilitarea clădirilor publice aflate în proprietatea sa, poate beneficia de fonduri pentru reabilitare muzee, pentru cultură. Singura discuție care a avut loc, dar fără a se ajunge la stadiul de depunere de proiecte este cea legată de infrastructură.
Grindeanu va schimba organigrama consiliului județean și va crea un departament specializat pe accesarea fondurilor europene.
„Probabil că a existat o anumită problemă, dar în mod sigur vom umbla la organigramă, tot ceea ce înseamnă partea de gestiune pe proiecte europene, care în acest moment este o zonă a ADETIM, o să propun o direcție de dezvoltare care să înglobeze inclusiv managementul proiectelor în cadrul consiliului județean. M-am uitat pe vreo 15 organigrame ale consiliilor jduețene din țară, cele care au pol de creștere, cum e și Timișoara, absolut peste tot există Direcție de Dezvoltare, care are în subordine fondurile europene. Asta înseamnă și desființarea ADETIM”, a spus Sorin Grindeanu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!