Hotărârea de Guvern a fost luată miercuri, însă ministrul timișorean nu a luat parte la ședința Executivului.
„Astăzi, eu nu am fost la ședința de guvern, am avut înlocuitor, s-a aprobat prin hotărârea de guvern achiziționarea a 12 locomotive care funcționează cu hidrogen”, a declarat Sorin Grindeanu.
Potrivit ministrului Transporturilor și Infrastructurii, valoarea estimată a contractului finanțat prin PNRR va fi de 862,23 milioane de lei (cu TVA).
„Investiția este integrată cu achiziția serviciilor de alimentare cu hidrogen și a celor de întreținere și reparații pe termen lung, care vor fi asigurate de la punerea în circulație a automotoarelor”, a mai precizat ministrul.
Întrebat, miercuri, la Timișoara, despre stadiul proiectului privind punerea în circulație a unui tren cu hidrogen care să lege Timișoara de Reșița, Grindeanu a explicat că acest proiect se află pe o listă complementară de finanțare din PNRR.
„Ruta din vestul țării este rută spre Reșița, pe listă complementară. Nu eu am făcut PNRR, l-au făcut niște deștepți înaintea noastră. Este o rută de rezervă. Asta nu înseamnă că nu poate să devină titular. Cu cât proiectul e mai matur și cine termină primul, acela devine titular în PNRR. Am dialog cu primarul Reșiței, îl sprijin cu tot ceea ce pot”, a mai precizat Grindeanu.
Calea ferată Reșița Nord – Timișoara Nord are o lungime de 95 de kilometri. La începutul acestui an, la nivelul Consiliului Județean Timiș a fost semnat contractul pentru documentația necesară reabilitării liniei de cale ferată între Reşiţa şi Timişoara.
Pe aceeași temă:
Train-tram Timișoara-Reșița. Urmează să fie semnat contractul pentru documentație
Primăria dă 1 milion de euro pentru SF train-tram Reșița-Timișoara
Acordul „train-tram” Timișoara – Reșița se extinde. Proiectul, „un munte de birocrație”
Ministerul Transporturilor vrea să cumpere trenuri cu hidrogen
Trimite articolul
X800 de milioane de lei vor rula pe sine de DOI lei.
Bravo boss, la anu la mai mare si la muti ani! Poate vreun Airbus A380 pe Traian Vuia. Sau doua de ce nu
-
Exact asta voiam sa zic. Viteza medie tot 30?
-
și mentenanța de doi lei, unde o pui , în 2 ani o sa sara în aer una câte una .
-
Rade lumea ..
Si marmota a învelit staniolul in ciocolată. Oricum europenii au înnebunit, aruncă bani pe proiecte “verzi” fanteziste. Formă fără fond.
Dar locomotivele electrice ce aü de nü-s büne? La ce is büne astea cü hidrogen? Ok, electrificarea costa. Dar tot trebüie facüta, daca regimül de trista amintire a electrificat vreo 40% din reteaüa feroviara, regimül democratic capitalist chiar nü poate electrifica nimic nimic? Prodücerea hidrogenülüi nü-i cü mült mai verde decat prodücerea energiei electrice, ce-i tampenia asta cü locomotive cü hidrogen? ce tara foloseste asa ceva mai mült decat ca pe ün experiment? Vrem si noi linii de mare viteza? 8 locomotive care or sa acopere vreo 1500 de km cü viteza ca pentrü secolül xx. Bani arüncati. Sa fie primiti. Asteptam si experimentele cü reactoarele modülare, mai avem bani de arüncat si riscüri de asümat in locül altora.
#idiocracy
in loc sa ceara guvernul bani de la papusarii nato si ue pentru cai ferate, ca doar cum altfel sa mutam recolta ucrainei, guvernul face LABA
Hindenburg cineva?
-
Locomotiva cu butelii presurizate vs dirijabil cu gaz la 1 atmosfera…
-
Hidrogenul e tot hidrogen oriunde si oricum l-ai folosi…
-
Gazul sub presiune e mai periculos. Mai ales in tara bananiera ca a noastra
-
-
Hindenburg nu se mai fabrica, vehicule cu hidrogen (locomotive, etc) da. Oare de ce, daca hidrogenul tot e mai periculos decat plutoniul (poate unii mai scoliti cred ca locomotivele respective pot deveni un fel de bombe cu hidrogen, mai stii?)? Daca ceva de marimea unei locomotive e disponibil pentru vanzare putem fi siguri ca o buna parte din cost s-a dus pe tot felul de teste, validari si certificari. Spre deosebire de vremurile Hindenburgului, cu rezervoarele lui rezistente de hidrogen, facute din mat de vita (nu e o gluma – chiar din asta erau facute, si chiar e rezistent materialul).
Dute repara si electrifica liniile, analfabetule.
o sa mearga pe langa calea ferata?
hidrogenul este albastru sau verde?