Joi a avut loc o nouă ședință de guvern în cadrul căreia ar fi trebuit să se discute problema vaporașelor Timișoarei. Mai simplu spus, Guvernul Dăncilă ar fi trebuit să înființeze Regia Autonomă „Administrația Canalului Navigabil Bega”. Promisiunea a fost făcută de Ministrul Apelor și Pădurilor, aflat chiar săptămâna trecută în capitala Banatului.
„Acum suntem în situația în care a fost întocmit proiectul de hotărâre de guvern, acesta a fost făcut de Ministerul Transporturilor, noi am avizat deja, sunt câteva observații, săptămâna viitoare va intra în ședința de guvern. Prin această schimbare, va avea loc o completare a domeniului de activitate la Ministerul Transporturilor, în așa fel încât să poată face Administrația pe canalul Bega, așa încât să nu fie returnați banii”, explica Ioan Deneș, în 17 mai.
Erau rezolvate toate problemele, după cum spunea Deneș la Timișoara. Primăria a dat un sediu către viitoarea structură, chiar de urgență, încă din 8 mai. Au fost două ședințe „de îndată” la consiliul local pentru ca Ministerul Transporturilor să primească sediul din cartierul Plopi, dar apoi au apărut câteva probleme de ordin juridic cu hotârârea de guvern. Între timp au fost rezolvat și acestea, dar hotărârea tot n-a ajuns pe masa de lucru a Guvernului Dăncilă. Cu tot cu asigurările date de ministrul Apelor și Pădurilor.
Au fost trei ședințe în care putea fi adoptată hotărârea de guvern pentru înființarea Regiei Autonome „Administrația Canalului Navigabil Bega”: pe 10 mai, pe 16 mai și joi, pe 24 mai. Se pare că Guvernul Dăncilă a avut alte probleme mai stringente, pentru a treia oară la rând. Prin urmare, vaporașele Timișoarei cumpărate în urmă cu doi ani cu 2 milioane de euro, bani din bugetul local, mai stau pentru o perioadă în depoul Societății de Transport Public.
Hotărârea de guvern pentru înființarea structurii atât de necesare a fost publicat pe site-ul guvernului încă din 24 aprilie. S-au putut depune observații până în 4 mai.
„Regia Autonomă «Administrația Canalului Navigabil Bega», denumită în continuare Regia, este organizată în scopul asigurării condiţiilor de navigaţie pe sectorul românesc al canalului navigabil Bega şi pentru ducerea la îndeplinire a obligaţiilor ce revin statului român din convenţiile şi acordurile internaţionale la care România este parte şi care i-au fost încredinţate prin delegare de competenţă de către Ministerul Transporturilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare”, se arăta în documentație.
Structura ar trebui înființată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și va gestiona navigația pe Bega, se va ocupa de semnalizarea costieră și plutitoare, va efectua măsurători topohidrografice. Bugetul viitoarei regii este, anul acesta, de 20 de milioane de lei, bani luați din fondul de rezervă bugetară la dispoziția guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2018.
Până ce Guvernul Dăncilă nu înființează „Regia”, cele șapte vaporașe rămân la mal. Vaporașele vor naviga abia după ce vine ultimul aviz și după ce se face semnalizarea pe Bega. În cazul în care nu este pornit transportul public până la 30 iunie, Primăria Timișoara riscă să dea înapoi Uniunii Europenii banii pentru reabilitarea malurilor Begăi, cam 6 milioane de euro, în cadrul proiectului fiind amenajate și stațiile pentru vaporetto.
Articole pe aceeași temă
http://www.tion.ro/hotararea-de-guvern-pentru-infiintarea-administratiei-canalului-navigabil-bega-intra-la-vot-saptamana-viitoare/2042808
http://www.tion.ro/inca-o-sedinta-de-guvern-fara-vaporasele-timisoarei-a-doua-la-numar-de-cand-ministerul-are-sediu-pentru-administratia-canalului-navigabil-bega/2042118
http://www.tion.ro/greu-cu-vaporasele-pe-la-guvernul-dancila/2038352
Citiți principiile noastre de moderare aici!