Potrivit unei cititoare tion.ro, în ultima lună, în intersecția din Mărăști au fost schimbate de patru ori marcajele rutiere. Femeia ne-a trimis și poze și un filmuleț pentru a-și demonstra declarațiile.
„În ultimele 30 de zile, în intersecția acum semaforizată din Mărăști au fost schimbate de patru ori marcajele. Așa ceva este inadmisibil. În urmă cu câteva zile, fiind noapte și ploaie, iar mașinile erau bară la bară, am avut un accident. Eu aflându-mă pe prima bandă și vrând să ies la a doua ieșire, mașina din stânga mea a făcut dreapta și m-a izbit din plin. Pentru că peste noapte (pare-se că doar noaptea se lucrează la schimbarea marcajelor) a fost schimbat marcajul, dar doar pe asfalt, nu este niciun semn de circulație cu obligativitate la dreapta în afară de marcajele de pe asfalt, care oricum nu se pot vedea, iar după pozele atașate din noaptea de 13 spre 14 noiembrie au fost din nou schimbate marcajele la ieșirea spre Spitalul Municipal. Intersecția este foarte prost gândită, unele ieșiri te obligă la dreapta dacă ești pe prima bandă, altele nu. În unele ai prioritate la dreapta dacă ești pe banda a doua, în altele, cum e cea care s-a schimbat în noaptea de 13 spre 14, te obligă să mergi înainte”, ne-a explicat cititoarea tion.ro.
Șoferița spune că mașina ei are nevoie de reparații ce costă aproximativ 5.000 de lei și întreabă cine ar trebui să plătească.
În imaginile video trimise de aceasta se vede că nimeni nu respectă marcajele rutiere, pentru că, spune ea, nu se pot vedea noaptea, intersecția fiind foarte aglomerată, iar indicatoarele de circulație lipsesc de pe stâlpi.
„Prima poză este imediat după ce s-au pus semafoarele, a doua este de acum una sau două săptămâni, iar în noaptea de 13 noiembrie, spre Spitalul Municipal ambele benzi aveau înainte-dreapta. A treia poză este din seara de 14 noiembrie, unde se vede clar că banda a doua are doar înainte, semnul spre dreapta este acolo, dar a fost ștearsă vopseaua. Asiguratorul la care am fost cu mașina a spus că săptămâna trecută a avut 30 de accidente acolo. Doar un singur asigurator, cine știe câți au fost în total! Autoritățile își bat joc de noi în acest caz”, ne-a mai scris cititoarea tion.ro.
La o altă intrare în sensul din Mărăști, cea dinspre stația de taxi, există indicatoare care îi informează pe șoferi că intră într-un sens giratoriu, iar imediat după a fost amplasat un alt indicator care îi obligă să iasă din sens pe cei care vin de pe prima bandă. Astfel, cei care vin dinspre stația de taxi din Mărăști sunt obligați să părăsească sensul la prima ieșire, susține un alt cititor tion.ro.
UPDATE. Se fac experimente în Mărăști. Robu anunță un nou șantier: Facem o bandă suplimentară, sunt căutări de mai bine
Haosul din Piața Mărăști nu se va termina foarte repede. Șoferii mai au de așteptat până când vor circula în siguranță și normal prin zonă. Primarul Nicolae Robu anunță un nou șantier, pentru crearea unei benzi suplimentare.
Potrivit lui Robu, fluidizarea traficului în oraș face ca… intersecția Mărăști să se umple de mașini, să ajungă la capacitate maximă.
„În ceea ce privește Piața Mărăști, trebuie să înțelegem că orice fluidizare a traficului face să ajungă mai multe mașini în zona centrală. În acel moment se produce sufocarea, pentru că Piața Mărăști își are capacitatea limitată. Acolo se strânge aproape totul, atâta este capacitatea fizică”, a explicat Robu aglomerația din Mărăști.
Edilul-șef susține că se fac… experimente în girația din piață, pentru a se găsi o soluție care să îi scape pe șoferi de haos. Tocmai de aceea intersecția va intra în șantier, din nou, pentru a fi amenajată o bandă suplimentară.
„Sunt căutări de mai bine și vor continua căutările de mai bine. Vom încerca să facem o bandă suplimentară în sensul giratoriu de la Mărăști, în girație, că nu întotdeauna unde ai o insulă și benzi de trafic în jur ai sens giratoriu în accepțiunea legii. Ai o girație. Și la Mărăști noi vom avea o combinație între ceea ce înseamnă sens giratoriu cu toate regulile sale și un alt mod de a gira, care e menit să fluidizeze traficul. Vom încerca să fluidizăm după modelul aplicat la Pestalozzi cu Nistrului și cu Coposu. Acolo, experiența este foarte pozitivă, nu trebuie neapărat ca toate mașinile care intră în intersecția respectivă să aibă «Cedează trecerea» față de cele care sunt în girație, pentru că se dovedește a fi mai eficient ca benzile periferice să fie folosite pentru a traversa până la proxima ieșire din girația respectivă. Vom încerca să facem asta creând o bandă suplimentară”, a ținut să precizeze primarul Timișoarei.
Edilul-șef susține că nu crede că au fost atât de multe accidente în zonă și că multe păreri negative sunt… cârcoteli.
„Eu zic că, una peste alta, trebuie apreciat pulsul demersurilor, că se caută soluții de mai bine. Sunt sătul de cârcoteala unora… lucrurile merg clar spre bine, asta s-a văzut la alegeri, se vede în sondaje, personal nu am stat mai bine decât stau acum în aprecierea cetățenilor”, a completat primarul.
Nu se știe exact cât mai durează experimentele din Piața Mărăști, dar… oricine are idei, este așteptat cu ele la primărie. Oricum, nu știm exact nici când ar putea începe șantierul pentru încă o bandă de circulație în zonă.
„Cel puțin până realizăm încă o bandă, e posibil să mai apară idei. Dacă apare o idee și constatăm că ar putea să aducă o îmbunătățire, o aplicăm. E greu în această perioadă, eu știu și îi înțeleg pe cetățeni (…), dar nu ai ce face, asta se întâmplă oriunde în lume în orașele mari. Banda suplimentară se face sigur, nu știu când vom reuși să obținem autorizația de urgență, de la onor Direcția de Urbanism”, a conchis Robu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!