Din harta cea nouă prezentată de primarul Nicolae Robu, înțelegem că acum bicicliștii au voie să pedaleze pe strada Victor Vlad Delamarina, pe Lucian Blaga – până în Piața Libertății, pe străzile Janos Bolyai și Dimitrie Cantemir, pe cele trei străzi care dau în Eugeniu de Savoya dinspre Proclamația de la Timișoara – Episcop Augustin Pacha, Petre Țuțea fosta Fără Nume și Francesco Griselini cu prelungirea ei General Traian Doda.
Sunt, așadar, mai puține străzi pe care ar fi permis acum pedalatul, deși anul trecut, atunci când tion.ro a cerut de la reprezentanții primăriei o hartă a pietonalelor din centrul Timișoarei pe care se poate merge cu bicicleta, ni s-a prezentat o hartă cu zece străzi.
Potrivit informațiilor obținute de Tion.ro de la Primăria Timișoara în 2016 era „permisă circulația mixtă pietoni-bicicliști, în centrul istoric, pe străzile E. Ungureanu, A. Pacha, Radu Negru, E. Carusso, Victor Vlad Delamarina, Gheorghe Lazăr – de la intersecția cu str. E. Ungureanu spre Piața Unirii, Lucian Blaga, J. Bolyai, Dimitrie Cantemir și Palanca”, ne spuneau specialiștii din primărie în februarie 2016.
Odată cu transformarea bucății de stradă Gh. Lazăr de la Ungureanu până în Piața Unirii în pietonală și cu instalarea de terase acolo, bicicliștii nu mai au voie să pedaleze nici pe acel tronson.
Pe harta cea nouă „desenată” de primarul Nicolae Robu nu mai apare nici str. Emanuil Ungureanu, care este pietonală doar până la intersecția cu Eugeniu de Savoya, dar nici E. Carusso, care leagă piețele Libertății de Sf. Gheorghe. Pe Ungureanu există însă indicator care spune că este permis pedalatul.
„Avem o hartă pe care eu am însemnat distinct străzile pe care se poate circula și străzile pe care nu se poate circula în zona istorică. Pe Carusso nu are sens să se meargă cu bicicleta, se iese în Piața Sf. Gheorghe, este non-sens să mergi cu bicicleta în Piața Sf. Gheorghe”, ne-a declarat Robu.
Reprezentanții primăriei le-au mai făcut o pistă bicicliștilor, cu dublu sens, pe strada C. Telbisz, dinspre Bd. I.C. Brătianu, astfel că cei care se deplasează cu vehiculele pe două roți pot pedala de lângă Colegiul Tehnic până la intersecția cu Proclamația de la Timișoara, ieșind pe Augustin Pacha, unde pot pedala în voie printre pietoni. Traseul este cu sens dublu.
Indicatoare contradictorii, la doi ani de la interdicție
Pe de altă parte, la aproape doi ani după ce au decis că bicicliștii nu mai au voie să pedaleze în centrul istoric, autoritățile locale nu au fost în stare să instaleze indicatoarele care interzic circulația vehiculelor pe două roți. Un cititor tion.ro susține că ar fi nevoie de o reverificare a semnelor de interdicție.
„Nu o dată am avut de furcă cu polițiștii locali în legătură cu pedalatul în Piața Unirii. La intrarea dinspre strada Gheorghe Lazăr este un semn care interzice doar intrarea autovehiculelor, semnul rutier, la intrarea de pe strada Palanca, dinspre Tribunal, este un semn de interzicere pentru orice vehicul cu precizarea «cu excepția bicicliștilor», la intrarea dinspre stația de taxi din Piața Mărăști, pe strada Constantin Mușat este un semn de interzicere pentru orice vehicul. Pe ce bază pot amenda în Piața Unirii dacă la trei intrări diferite sunt trei informații contradictorii?”, ne-a scris cititorul nostru.
Tion.ro a mai atras atenția asupra indicatoarelor de interdicție. La acea vreme, reprezentanții primăriei ne spuneau că vor face o verificare. Ce ne spune acum primarul Nicolae Robu? Va da dispoziție să fie rezolvată problema.
„Trebuie puse peste tot indicatoare, trebuiau puse de când i-am interzis. O să dau dispoziții să fie puse, nu am știut că nu sunt puse”, ne-a spus edilul-șef.
Până atunci însă, polițiștii locali rup încontinuu amenzi bicicliștilor care îndrăznesc să pedaleze pe străzile interzise din centrul istoric. Vă reamintim, conform oamenilor legii, amenzile sunt între 870 și 1.160 de lei. Între timp, s-a pregătit un proiect de hotărâre care interzice și deplasarea cu trotinete, skate, segway, role, hoverboard și alte astfel de mijloace de locomoție prin centrul Timișoarei, amenzile fiind cuprinse între 400 și 800 de lei.
Articole pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!