După ani buni în care în Timișoara nu s-a stropit deloc împotriva țânțarilor și cu un contract expirat pentru aceste servicii (n.r. în 24 februarie), orașul este din nou fără dezinsecție. Nu pentru mult timp însă. Consilierii locali au adoptat recent un studiu de oportunitate, un caiet de sarcini, dar și un acord cadru și un contract subsecvent „privind delegarea gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de dezinsecție, dezinfecție și deratizare pe domeniul public”. Este o documentație generală, dar totul ar urma să cadă în sarcina Horticultura S.A., societate al cărei unic acționar este Consiliul Local Timișoara.
Studiul de oportunitate întocmit are ca scop „justificarea delegării gestiunii și stabilirea de repere oportune, menite să asigure executarea unor lucrări de calitate”.
Specialiștii primăriei: Operatorul are experiență
Tion.ro a mai scris despre această atribuire încă de când era doar o idee. Între timp, societatea Horticultura s-ar fi pregătit pentru a feri orașul de nesuferitele insecte. Primarul Nicolae Robu nu știe dacă are tot ce-i trebuie, dar a propus ca aleșii locali să fie de acord cu încheierea unui contract cu Horticultura.
„Nu știu de ce ar mai avea nevoie Horticultura, dar se ocupă de spațiile verzi, unde sunt și insectele, și rozătoarele… nici vorbă să-și ia elicopter, și până acum cei care făceau cu elicopterul îl închiriau. În momentul în care delegăm, delegăm totul”, a explicat primarul Timișoarei.
Specialiștii din instituția de pe C.D. Loga motivează acest pas prin faptul că serviciul de dezinsecție, dezinfecție și deratizare trebuie să se desfășoare fără întrerupere. Se merge pe varianta de delegare pentru că nu este nevoie de „investiții majore în baza tehnico-materială”, iar „operatorul vine cu personal calificat, experiență în efectuarea unei astfel de activități, preluând astfel și majoritatea riscurilor”. Sau cel puțin așa este în viziunea șefului Biroului de Gestiune a Populației Canine, Deratizare, Dezinsecție, Dezinfecție și alte activități administrative din primărie, care semnează raportul de specialitate atașat hotărârii de consiliu local aprobată recent.
„Municipiul Timișoara are o suprafață de cca 13.372,61 hectare, iar activitățile de dezinsecție, dezinfecție și deratizare se vor efectua la instituții publice, sportive, culturale, în parcuri, scururi, spații verzi, la Pădurea Verde, pe perdelele forestiere, la locurile de joacă, pe canalul Bega, la bălțile, lacurile și ștrandurile primăriei, pe aliniamentele stradale, atât în înterior, cât și la exterior. Operatorul trebuie să aibă experiență în domeniu și să fie dotat cu utilaje specifice performante care să acopere întreaga gamă de lucrări ce urmează a fi executate în conformitate cu caietul de sarcini și legislația în vigoare”, se arată în hotărârea adoptată de aleși.
Se vor face tratamente pe o suprafață terestră de 10.235,42 de hectare, în timp ce tratamente aeriene ar urma să se facă pe o suprafață de 133.726,10 hectare. În fiecare lună, specialiștii de la Horticultura vor fi nevoiți să prezinte un raport primăriei, în care să explice gradul de infestare cu dăunătorii producători de disconfort, în urma unei monitorizări.
Țânțarii costă cam 5 milioane de lei pe an
Studiul mai spune și că orice incident care se petrece pe suprafețele ce fac obiectul delegării de gestiune și care are ca efect implicații materiale, penale este responsabilitatea operatorului economic, consiliul local transferând total această obligație, dar având în continuare controlul. Durata contractului de delegare a gestiunii delegate a serviciului de salubrizare pentru activitatea de deratizare, dezinsecție și dezinfecție pe domeniul public este de patru ani.
Calculele celor din primărie arată că municipalitatea a cheltuit pentru aceste servicii, din 2011 și până în 2013, aproape 14,5 milioane de lei, mai exact aproximativ 5 milioane de lei în fiecare an.
Urmează să fie stabilite tarifele, iar apoi să fie aprobată efectiv delegarea de gestiune către Horticultura, în consiliul local, după care va fi semnat acordul cadru. Vor fi încheiate patru contracte subsecvente în decurs de patru ani.
Aici puteți analiza studiul de oportunitate și restul documentației!
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”1886926″]
[related-post post_id=”1852456″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!