Sezonul acesta, SDM își face de cap pe străzile Timișoarei, fiind nevoită să deszăpezească orașul. Pentru că licitația începută de primărie a eșuat, reprezentanții instituției de pe C.D. Loga au cerut Autorității Naționale de Achiziții Publice să fie de acord cu o negociere directă cu potențiali ofertanți care nu s-au înscris la licitație, dar care au cerut informații despre serviciul de deszăpezire.
„După ce nu s-a prezentat nimeni la licitația pentru deszăpezire, am cerut Autorității Naționale de Achiziții Publice să ne aprobe o negociere directă cu potențiali ofertanți care nu au venit la licitație, dar pe care i-am fi găsit dispuși să asume deszăpezirea de acum încolo. Din păcate, autoritatea nu ne-a aprobat, deși legea permite să faci așa ceva când nu vine nimeni la licitație. Mai încercăm o conciliere cu autoritatea, să ni se aprobe să semnăm contract de deszăpezire, nu cred că sunt obiecții de fond. Ni s-a cerut să explicăm mai convingător de ce nu s-a prezentat nimeni la licitație”, a explicat, la finalul anului trecut, primarul Nicolae Robu.
Așadar, PMT așteaptă din luna decembrie un răspuns de la ANAP, care întârzie să apară, după ce a cerut să se meargă pe procedura de conciliere pentru finalizarea procedurii de negociere. PMT are o ofertă de la o firmă de deszăpezire, dar nu o poate deschide până ce nu primește un răspuns de la ANAP.
Cerințele PMT nu erau ieșite din comun, consideră primarul Nicolae Robu. Specialiștii din primărie au inclus în noul contract toate cele 1.200 de străzi din Timișoara și au cerut firmelor să aibă utilaje de toate mărimile și să fie dotate cu GPS pe fiecare utilaj în parte.
„La contractul anterior, doar 600 de străzi erau sub contract, din 1.200, eu am mai adăugat câteva prin suplimentarea contractului, dar oricum au rămas sute de străzi, pentru că atunci când s-a făcut licitația nu era prevăzut să intre. Acum, când am scos la licitație, am avut intenția să prevedem absolut toate străzile în contract. Și, implicit, era obligația ca cei ce vin la licitație să aibă utilaje de toate dimensiunile, atât pentru bulevarde, cât și pentru străzile mici”, mai explica Robu.
Până ce primăria primește răspunsul mult așteptat de la ANAP pentru noul contract estimat la peste 6,5 milioane de euro, contractul semnat în 14 decembrie cu SDM, care era valabil timp de 30 de zile, a expirat în 15 ianuarie. Reprezentanții primăriei au semnat altul, de aceeași valoare, 160.000 de lei cu tot cu TVA, adică aproape 35.000 de euro cu tot cu TVA, maximum permis de lege pentru procedurile de atribuiri directe, ne-a confirmat city managerul Robert Kristof. Noul contract este valabil până în 31 martie și are o clauză care spune că în cazul în care se finalizează licitația, acest act se reziliază printr-o simplă notificare. Așadar, pentru a se ocupa de deszăpezirea orașului tot sezonul, SDM ajunge să primească în total 70.000 de euro de la Primăria Timișoara.
Societatea de Drumuri Municipale are în total, pentru tot orașul, 45 de utilaje: opt răspânditoare de material antiderapant, opt utilaje cu lamă, opt buldoexcavatoare, șase miniîncărcătoare și 15 autobasculante.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2174001″]
[related-post post_id=”2139608″]
[related-post post_id=”2167242″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!