Conform reprezentanților CNAIR, care au făcut public pe pagina de Facebook un video cu lucrările de remediere care au loc pe lotul 3, „din imagini se poate observa că șanțurile de scurgere a apei, gardurile sau marcajele fie nu au fost executate, fie au fost executate neconform”. Mai mult, cei de la CNAIR transmit că lipsesc și o parte din telefoanele de urgență.
„Constructorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con SRL- COMSA S.A.- Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A) lucrează și la această oră pe șantierul Lotului 3 Lugoj- Deva. Aceste lucrări ar fi trebuit să fie finalizate până luni, 12 august 2019, când a fost programată recepția acestui lot. Din imagini se poate observa că șanțurile de scurgere a apei, gardurile sau marcajele fie nu au fost executate fie au fost executate neconform. Lipsesc de pe acest lot până și o parte din telefoanele de urgență, care ar fi trebuit să fie la rândul lor montate până la data recepției. Reamintim ca la momentul întrunirii Comisiei de recepție, Consultantul care a monitorizat lucrările pe acest lot, nu a recomandat începerea procedurilor, din cauza problemelor existente”, transmit cei de la CNAIR pe pagina de Facebook.
Luni, 12 august, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au poposit pe loturile 3 și 4 ale autostrăzii pentru a recepționa lucrarea și a da drumul traficului pe cei 43 de kilometri – lotul 3 plus lotul 4. Lotul 4 a fost recepționat, dar lotul 3 nu. Consultantul a cerut amânarea recepției, după ce ar fi descoperit disfuncționalități ale lucrărilor efectuate.
Lotul 4, de 22 de kilometri, leagă Şoimuş de Ilia, pe Valea Mureşului, iar lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea.
Pentru lotul 3, unde consultantul a descoperit lucrări neconforme, ministrul Transporturilor a dat termen ca până joia viitoare să fie remediate disfuncționalitățile și a spus că tronsonul va fi dat în circulație până la finalul lunii în curs.
Se lucrează încă din noiembrie 2013 pe șantierele de pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Lugoj-Deva. Lucrările ar fi trebuit terminate în 2016.
Pe lotul 3 lucrează asocierea C Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, lucrările fiind contractate la o valoare de 579,92 milioane de lei fără TVA, din care 492,93 milioane lei Fonduri de Coeziune, iar diferența a venit din fonduri de la guvern.
La lotul 4 a lucrat asocierea Tehnostrade – Spedition UMB, valoarea contractului fiind de 419,39 milioane lei, fără TVA. Contractul a fost finanţat cu 356,48 milioane lei din Fonduri de Coeziune, diferența fiind asigurată din fonduri de la guvern.
Pe A1 mai există o problemă: cei 10 kilometri dintre Holdea și Margina, unde trebuie amenajate tunelurile pentru trecerea urșilor. Lucrările pe acest tronson de autostradă au fost scoase la licitație abia în această vară. Din cauza acestei porțiuni de autostradă lipsă, șoferii trebuie să coboare de pe A1 la Margina și de acolo să circule spre Deva pe vechiul drum național.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/se-deschide-circulatia-pe-lotul-4-din-autostrada-lugoj-deva-22-de-kilometri-de-la-ilia-la-soimus/2303005
http://www.tion.ro/deputat-usr-despre-autostrada-terminata-si-inchisa-circulatiei-acesti-43-de-kilometri-sunt-extrem-de-importanti-pentru-romania/2302741
http://www.tion.ro/s-a-amanat-receptia-pe-lotul-3-al-autostrazii-lugoj-deva-s-ar-putea-deschide-doar-lotul-patru-cu-o-conditie/2302270
Citiți principiile noastre de moderare aici!