„Lucrările au început anul acesta, în luna martie. Am cerut îmbunătățirea proiectului inițial, astfel încât la final vom avea 2,85 km de piste moderne și sigure, de 1,5m lățime și trotuare cu lățimea corespunzătoare de 2m. Am salvat copacii cu valoare dendrologică, pe care, cu sprijinul Direcției de Mediu și al SDM, i-am transplantat. În locul celor care nu au putut fi salvați, vom planta 336 de arbori tineri, nu puieți”, explică edilul-șef.
Șantierul începe de la intersecția cu bd. Cetății, iar proiectul înseamnă și revenirea liniei 5 de tramvaie pe traseu, dezafectată în toamna lui 2017. Vom avea linii de tramvai înierbate pentru „reducerea zgomotului și vibrațiilor”, pe mijlocul șoselei, iar șoferii vor circula pe câte două benzi pe sens. Vor fi amenajate piste de biciclete și trotuare.
Potrivit primarului Dominic Fritz, modernizarea liniei de tramvai „pe o distanță de peste 2 km” va duce la creșterea vitezei medii de circulație a tramvaielor.
„Întreaga zonă va deveni la finalizarea lucrărilor un culoar de mobilitate, cu alternative reale pentru toți participanții la trafic: pietoni, bicicliști, utilizatori ai transportului public și șoferi.
Stadiul lucrărilor din acest moment îl puteți vedea în filmarea alăturată. În ultimele două luni s-a lucrat la partea de rețele subterane (gaz, apă, canal, termoficare) și lucrările vor continua în luna noiembrie. Pe partea dreaptă, cum te deplasezi dinspre centru spre capăt de Ronaț, racordurile au fost finalizate. Pe partea stângă, racordul la termoficare este finalizat, la fel și cel la gaze, iar canalizarea este în proporție de 50% racordată la canalul colector”, mai transmite Dominic Fritz.
Edilul spune că se lucrează pe o lungime de 2,25 km, iar la final vor rezulta 10.000 mp spațiu verde, inclusiv liniile înierbate.
Contractul pentru proiectare și execuție pentru reabilitarea liniei de tramvai și a carosabilului de pe Calea Bogdăneștilor a fost atribuit în iunie 2020. Lucrările au început în primăvara lui 2021, după finalizarea proiectului tehnic.
Pe Calea Bogdăneștilor lucrează asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic, care s-a angajat că face lucrările cu 116 milioane de lei, în 31 de luni. Aproape 90 de milioane de lei vin de la Uniunea Europeană, prin Programul Operațional Regional. Dacă totul merge bine, șantierul ar trebui să fie închis în vara anului 2023.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XPrimarul nu scapa nicio ocazie sa se laude si ajunge sa mentioneze orice mizilic numai sa dea bine. Macar sa ne spuna cu cat va creste viteza de deplasare a tramvaielor si cat va castiga un calator pe cei 2km de retea. Sa vina cu cifre ca asa sa se laude poate oricine.
-
daca vrei viteza de deplasare in timisoara mai bine mergi pe jos. trebuie sa fii cu handicap locomotor daca alegi sa mergi cu tramvaiul.
-
Totul se face pe banii nostri asa ca sa urmareasca calitatea lucrarii, auzi la el, culoar de mobilitate-la Bruxelles cu tine peste 3 ani.
-
Pai atata are saracu cu ce sa se laude…ca alte proiecte nu vad, decat strategii si postari pe facebook
-
Vezi matale, aia-i diferenta dintre un habarnist si unu’ care face ca sa faca, nu ca sa ia ochii la lume: unu se lauda si cu ce n-a facut inca, ba chiar se lauda si cu ceva ce s-a facut deja prost, si altu’ vorbeste numa’ dupa ce masoara.
Ca idee, articolul de mai sus e scris de o jurnalista care-a mers pe santier si-a filmat, nu de Fritz. Cam ala e rolul jurnalistilor, sa informeze. Daca ai ceva de criticat la articol, zi-i autoarei. Fritz nu i-a dictat ce sa scrie.
Dac-ai avea si matale memorie ceva mai lunga de-o zi sau doua, ti-ai aduce aminte de ce-a facut pentru tramvaie modernizarea liniei 6 facuta de Ciuhandu. Da’ cum matale aparent ai memoria scurta, iti aduc io aminte: a redus timpii de asteptare pe toata partea centrala a orasului de la zeci de minute la sub zece minute, si durata curselor lungi, dintr-un capat in altul al orasului, la cam jumatate.
Io zic sa-ti schimbi nick-ul. Gica Contra se potriveste mai bine.
Domnilor de la USR nu ati facut inca destul rau romanilo,ati darimat un guvern de bine de rau stabil,ati distrus complect sistemul de sanatate prin ministri vostri FOARTE FOARTE COMPETENTI de aceia mor romini pe capete,nu ati facut nimica in sistemul de justitie.Ati cerut prin vocea inteleptului CIOLOS sa se voteze un guvern minoritar compus din SUPER SPECIALISTI VOSTRI,acuma tot voi veniti ca nu veti vota un guvern minoritar fara voi la CIOLAN In administratia locala timp de un an de zile nu ati facut decat numai si numai incurcaturi,ati dat mii de euro pe avocati,audite si rezultate zero.Acuma veniti cu filmari din drone de pe tot felul de santiere nu zic departe de mine asa ceva ca nu sant si ele necesare ma refer la lucrarile de infrastructura Dar timisoreni ar vrea sa vada cum se descarca carbunele din trenurile care erau pe drum conform spuselor Maestrului Latcau nu sa il vedem pe nenea ala cum”Fura”cu galeata carbune din vagon. Ca am inteles de la noapte E on opreste gazul si copii de maine vor sta acasa in frig?? ca de o problema cu incalzirea scolilor ati scapat dar ce faceti cu locuitori si cu spitalele
tramvaiele trebuiau dsfiintate
acum exista autobuze electrice…li se putea face banda speciala, calatorii aveau statii la trotuare si nu pe mijlocul drumului
Culoar de mobilitate- limbaj de lemn ala Bruxelles- nu ne trebuie, imi retrag votul, nu il merita.
Dominic Fritz: Va deveni un culoar de mobilitate Ce trebuie sa intelegem din aceasta afirmatie.Timisoreni pot sa fuga de frigul din apartamente,scoli,gradinite,spitale???Si copii care sant in vacanta pot fi mobili pe Bogdanestilor sa se incalzeasca??Asa primar asa concept
Si cu pasajul Solventul ce o fi? O sa fie tramvai pe Bogdanestilor care se va opri in liniile CF?? Fara pasaj investitia de pe Bogdanestilor nu are valoare…
-
Nu este nici o problema cu pasajul Solventul.Specialesti mei din primarie se ocupa de aceasta problema.Deja am facut licitati pentru SF,am facut audit extern,am angajat o firma de avocatura,vom face concurs pentru un super specialist din USR.Si cand toate aceste probleme vor fi finalizate in al 5 lea mandat al meu ne apucam de construirea lui bine inteles cu o firma din Satu Mare sau vom vedea de unde care nu are nici un angajat
De ce nici acum nu e gata in totalitate blv Sudului,lucrari care le executa aceasta mult laudata firma austriaca?
“Dacă totul merge bine, șantierul ar trebui să fie închis în vara anului 2023” pai din imagini nu merge mare lucru …se vad doar utilaje statice. Trimiteti drona mai des …poate vedem si miscare din partea lucratorilor …sa nu-i nimeriti in pauza de pranz! eu as folosi sitemul video inteligent pus de Lae prin intersectii sa vad cat si cand se lucreaza; ca bani se tot incaseaza…