Cei doi liberali care conduc din 31 mai Societatea de Transport Public Timișoara s-au luat cu mâinile de cap când au ajuns la lucru. Au găsit acolo condiții mizere de lucru, inumane. Cei care se ocupă de sistemul de afișaj electronic lucrează pur și simplu în ploaie, dar și în frig, iarna, pe Bd. Dâmbovița nr. 67, la noul sediu al STPT.
„Noi avem aici o parte din panourile informare călători, aici este aplicația pe care verificăm dacă funcționează, avem rame tactile de la aplicațiile de biciclete… Normal că fosta conducere știa cum lucrăm, toată lumea știam, am solicitat să se investească, am fost pe Take Ionescu, ne-au adus aici, a fost provizoriu, urma să ne facă birourile și apoi nu s-a mai făcut nimic. Am fost mutați aici de la începutul anului… era mai bine înainte, nu ploua, nu erau condițiile astea. Mai e de lucru la sistem, el funcționează în parametri, panourile arată exact unde este autobuzul, dar problemele sunt în trafic. Sistemul se actualizează în fiecare stație”, ne-a spus Răzvan Morda, șef Compartiment Rețelistică.
La depoul din Dâmbovița este și cimitirul de tramvaie al societății. În jur de 70 de garnituri pe șine sunt în curtea depoului, într-o stare jalnică, dar STPT nu le poate folosi, pentru că ANAF a pus sechestru pe ele din cauza unei datorii de 70 de milioane de lei, din care mai sunt de plătit cam 50 de milioane.
„Ați văzut în ce condiții stăm, noi lucrăm aici… În contrast este locația de pe Take Ionescu, o clădire dărâmată, o altă clădire în care s-au investit foarte mulți bani, un muzeu care stă închis din cauza erorilor grave, din punctul meu de vedere, de la partea de certificat de urbanism, autorizație de construire, aviz de rezistență, lipsa avizului ISU pentru a putea fi deschis publicului, deși are o dotare foarte bună, ar putea arăta ceva copiilor noștri, vizitatorilor orașului, cetățenilor”, ne-a spus Sorin Supuran, director general al fostei RATT.
Sediul STPT a fost mutat, la sfârșitul anului trecut, de pe Take Ionescu pe Bd. Dâmbovița, la depoul de tramvaie. Clădirea de acolo este într-o stare avansată de degradare, iar imobilul de pe Take Ionescu a intrat în demolare. De ce? Noul director nu știe. Nu găsește niciun document, nicio autorizație, iar constructorul nu vrea să discute cu el.
„Am dorit să se vadă exact stadiul în care se află societatea… fiecare cetățean are dreptul să vadă cum am găsit noi societatea, în 31.05.2018. Sunt condiții precare, rudimentare, tehnica putem să o asociem cu anii ‘50. Prin ‘87, în atelierele de reparații cam așa arătau lucrurile”, a mai spus Supuran, care a precizat că nu înțelege ce a fost în capul fostei conduceri atunci când a decis demolarea clădirii de pe Take Ionescu, aflată vizavi de proaspăt amenajatul muzeu al societății.
„De ce s-a investit aici când clădirea a fost predată pentru Capitală Culturală Europeană. Autorizație de construcție lipsă, sume de bani alocate și un constructor de care nu dau… aviz ISU nu există pentru muzeu… doamna director a muzeului îmi spune că îmi atrage atenția să am grijă ce fac. (…) Am motive să fiu supărat… am vrut să vadă lumea realitatea, nimic altceva și să mă judece pe mine peste o perioadă de timp. Am o datorie morală față de colegii mei…”, a mai precizat Supuran, care susține că de trei săptămâni nu poate da de constructorul care se ocupă de imobilul de pe Take Ionescu.
Singurul mediu decent de lucru este cel al Dispeceratului STPT. O mână de oameni are grijă de tot ceea ce se întâmplă pe traseele STPT, non-stop, în schimburi.
Cine este de vină pentru halul în care lucrează oamenii la STPT? Noul director crede că toți membrii Consiliului de Administrație al STPT, dar și fosta conducere. Ioan Goia, de care primarul Nicolae Robu s-a plâns în repetate rânduri, a condus aproape zece ani STPT.
„Toți membrii CA sunt responsabili… am o sumedenie de întrebări la care nu poate să-mi răspundă nimeni. Orice s-ar întâmpla în postura de membru al CA, pe un contract definitiv, nimeni, cât voi fi eu acolo, nu mai poate să facă altceva decât bine. Voi veghea ca lucrurile să meargă într-o altă direcție, asta e misiunea mea, datoria mea față de toți colegii mei”, a completat Supuran.
Fostul șef al STPT, Ioan Goia, spune că, de fapt, spațiile din Bd. Dâmbovița urmau să intre în reabilitare. Dar abia după ce oamenii au început să lucreze acolo.
„Vizavi de spațiile în care i-am relocat de anul trecut, am făcut o relocare a tuturor spaților de producție în Dombovița. Erau în programul de reabilitare – noua conducere ar trebui să continue ce am început – fiindcă spațiile de acolo erau neutilizabile, urma să se reloce activitatea de autobuze. După mutare se făceau și reparații. Condițiile de muncă nu mai sunt cele de dinainte… trebuie cel puțin reabilitate la standardul la care ITM ne-o cere vizavi de forța de muncă, sunt lucrări care se pot face, s-au făcut în regie proprie cu angajații noștri. Condițiile se pot îmbunătăți, chiar foarte mult, doar că trebuia să ni se spună din timp locațiile cu care puteam rămâne, primăria în mod special trebuia să ne spună de la primărie”, a declarat Ioan Goia pentru Tion.ro.
Goia spune că noua conducere este una politică și că ar trebui să vorbească mai puțin și să respecte legea mai mult.
„Conducerea nouă, așa-zisă conducere nouă, ar trebui să vorbească mai puțin și să respecte legea mai mult. Nu e organizație de partid aparatul ăla de transport public și nu intră nimeni în campanie”, a conchis Goia.
Noul șef al STPT a fost numit în funcție la sfârșitul lunii mai, de Consiliul de administrație. De atunci, oficial, Ioan Goia nu mai este șef al STPT. A condus fosta regie încă din 2008, când cu acte în regulă, când ca director interimar. În ședința Consiliului de administrație al STPT din luna mai a fost ales Sorin Supuran în locul lui Goia, iar Nicu Bitea director adjunct. Cei doi liberali vor să facă echipă pentru a scoate la liman societatea de transport public a orașului. Ei au fost numiți directori interimari timp de șase luni, până la organizarea unui concurs pe aceste funcții.
Citiți principiile noastre de moderare aici!