Primăria Timișoara anunță „operațiuni complexe pe șantierul pasajului Solventul”. Este vorba despre împingerea chesonului pe sub liniile de cale ferată. În această lună va începe construcția structurii în lungime de aproximativ 70 de metri și cu o lățime de 28 de metri.
Până atunci, executantul continuă și lucrările la platforma de lansare a chesonului, la zidul de împingere și la pereții mulați.
„Lucrarea de la Solventul este crucială pentru îmbunătățirea modului în care ne deplasăm în Timișoara, fie că folosim mașina, bicicleta sau transportul în comun. Este o conexiune pe care timișorenii o așteaptă de decenii bune și mă bucur că șantierul progresează. Pasajul va schimba radical felul în care zona de vest se conectează cu restul orașului. Practic, va da un impuls major de dezvoltare întregii zone Ronaț, Mehala, Bogdăneștilor, datorită alternativelor de transport moderne pe care timișorenii le vor avea la dispoziție”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Alte lucrări pe șantier
În prezent, pe cele două rampe, de pe strada Gării și de pe Calea Bogdăneștilor, sunt executate lucrări de montare a conductelor de aducțiune de apă. Odată finalizată această operațiune, pe Calea Bogdăneștilor poate avansa amenajarea buclei provizorii care va permite reluarea circulației tramvaiului 5. În paralel cu împingerea chesonului, se va lucra și la breteaua de drum și la trotuare, constructorul deja pregătindu-se pentru acestea.
„Operațiunea de împingere a tunelului pe sub liniile de cale ferată, circa 70 de metri, fără oprirea traficului feroviar, va avea loc dinspre rampa de pe strada Gării spre rampa de pe Calea Bogdăneștilor și va dura două – trei luni, în funcție de ce se află în subteran, pe sub linii”, precizează reprezentanții primăriei.
Vă reamintim, Pasajul Solventul va avea o lungime de 87 de metri, șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete. Acesta va asigura legătura între Dâmbovița și Ronaț, urmând să degreveze traficul din această parte de oraș. Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny, finanțare obținută la începutul anului 2023.
Contractul pentru lucrările de la Pasajul Solventul a fost semnat în toamna anului 2020, fiind prevăzut un termen de 26 de luni: două pentru actualizarea proiectului tehnic și 24 pentru execuția propriu-zisă. Licitația cu o singură ofertă fusese câștigată de asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași)
Lucrările au început de abia spre finalul anului 2021, după ce administrația Fritz a ținut să modifice parțial proiectul. În urmă cu o lună, reprezentanții constructorului ne spunea că lucrările ar trebui să fie gata în primăvara lui 2025. Astfel, dacă va fi respectat și noul termen – aprilie 2025 –, lucrările ar trebui să fie gata cu o întârziere de vreo doi ani și ceva față de termenul inițial.
Trimite articolul
X“Lucrari grele” sunt ceea ce au facut aia in Dubai sau oriunde in Emirate, nu un rahat de pasaj pe care il faceau chinezii in 2 saptamani. Greu o fi in varianta USR, de incompetenti.
-
acum nu mai e proiectul lui robu? :)))))
crezi ca l-ar fi facut mai repede?p.s. michelangelo a durat 3 ani si nu era nici o cale ferata
Dacă ar fi fost primar Robu ar fi fost gata de alegeri pasajul!
-
da robu a lucrat 3 ani sa largeasca pasajul jiul
PUN PARIU CA NICI ANUL VIITOR NU VOR FI GATA LUCRARILE
Unde erati cand se facea pasajul jiul ??? Stiti ca a fost prevazut in proiectare ????