Bosch Service Solutions, furnizor global de servicii de externalizare a proceselor de afaceri, și-a mutat operațiunile într-o nouă clădire de birouri din inima Timișoarei, consolidându-și astfel poziția pe piața locală. Pentru a ține pasul cu creșterea semnificativă din cadrul diviziei de servicii de externalizare, Bosch a închiriat patru etaje cu o suprafaţă totală de birouri de 6.600 metri pătrați în cadrul noului proiect imobiliar ISHO Offices. Bosch a investit aproximativ un milion de euro în noile birouri ce încorporează elemente arhitecturale inovatoare pentru a crea condiţii de muncă inspiraționale, și care pot găzdui peste 850 de spaţii de lucru.
Compania a sărbătorit inaugurarea noilor birouri pe 11 octombrie 2018. La eveniment au participat, pe lângă reprezentanți din managementul companiei, oficiali ai administrației publice locale, ai Consulatului German în România, prorectorul Universității de Vest din Timișoara, mass-media, precum și reprezentanți ai ONG-urilor locale.
Oaspeții au avut ocazia să viziteze noul sediu, să arunce o privire în culisele afacerii şi să interacţioneze direct cu câteva dintre proiectele dezvoltate în prezent în cadrul Bosch Service Solutions.
„Ne face o deosebită plăcere să inaugurăm noile noastre birouri moderne din Timișoara, împreună cu partenerii noștri din comunitatea locală multiculturală şi vibrantă. Bosch Service Solutions Timișoara s-a bucurat de un succes deosebit în decursul ultimilor unsprezece ani și a devenit un jucător important pe piața europeană a serviciilor de externalizare”, a declarat Joerg Fischer, președintele Bosch Service Solutions.
„Relocarea operațiunilor într-o nouă clădire de birouri, situată în inima Timișoarei, reprezintă un pas important în dezvoltarea organizației noastre. Vom continua să ne consolidăm activitățile și prezența locală prin investiții viitoare, cu scopul de a le oferi angajaţilor noștri nu doar condiții optime de muncă, ci și diferite posibilități de dezvoltare profesională”, a a spus, la rândul ei, Raluca Românu, director general Bosch Service Solutions Timișoara.
Creștere continuă a operațiunilor de externalizare a proceselor de afaceri
Bosch Service Solutions Timișoara este parte a furnizorului global de servicii de externalizare a proceselor de afaceri care deține un număr de aproximativ 9.000 de angajaţi în 27 de locații și folosește tehnologie de ultimă generaţie și conectivitatea prin internet pentru dezvoltarea de soluții integrate și inovatoare de servicii în domeniile mobilității, monitorizării și experienței clienților, precum și servicii de externalizare a afacerilor (BPO și SSC).
Bosch Service Solutions Timişoara numără în prezent mai mult de 1.000 de angajaţi şi a înregistrat o creștere a vânzărilor de două cifre în 2017, fiind astfel principala locaţie din Europa care oferă servicii de externalizare pentru Grupul Bosch. Principalii factori care au determinat creşterea locației din România sunt abordarea orientată către client, gradul înalt de complexitate a proiectelor și diversitatea lingvistică, ce permite oferirea de servicii în 18 limbi în domenii precum: suport și consultanță IT, managementul relațiilor cu clienții, servicii financiare și contabile, managementul comenzilor și servicii de achiziții pentru clienți din diferite domenii de activitate.
La evenimentul de inaugurare, specialiștii Bosch le-au prezentat oaspeților câteva dintre soluțiile complexe dezvoltate de echipele locale, bazate pe cerințele clientului.
De exemplu, proiectul eLearning traduce și creează noi sesiuni de training prin internet despre procesele de afaceri și tranzacțiile din Grupul Bosch. Organizația oferă aceste cursuri prin intermediul unei platforme online în mai multe limbi (română, cehă, engleză, germană, maghiară), asigurând astfel accesul angajaţilor la informații actuale și concise în limba lor. Unitățile de training sunt adaptate pentru a răspunde nevoilor fiecărui departament, iar utilizatorii finali le pot accesa oricând, de la propriul lor birou. Mai mult, proiectul Bosch security systems oferă suport de prim nivel pentru soluțiile de securitate în majoritatea țărilor din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) în limbile engleză, franceză și germană.
Echipele locale oferă asistenţă de calitate prin telefon și e-mail pentru toate produsele din cadrul portofoliului Bosch security systems, cum ar fi: Sisteme de supraveghere video, antiefracţie, sisteme de conferinţă, sisteme de evacuare şi anunţuri publice, sisteme de detecţie şi avertizare la incendiu, sisteme de control acces şi softuri pentru managementul acestor sisteme (Bosch Video Management System și Building Integration System). Echipa de proiect testează și copiază la o scară mai mică setările efectuate pentru client în cadrul laboratorului local Bosch, pentru a putea oferi soluții rapide și fiabile pentru problemele raportate.
Academia Bosch din Timișoara: un sediu central pentru educație
Unul dintre punctele forte ale locației din Timișoara îl reprezintă oamenii cu studii superioare, 98 de procente dintre angajaţi fiind absolvenți de universitate sau studenți. Bosch înțelege importanța unei educații bune pentru generațiile viitoare, ca urmare se implică în mod constant în activități care susțin relația dintre mediul educațional și cel de afaceri. Bosch Service Solutions și-a creat propria academie internă la Timișoara, un centru educațional care oferă programe specifice de training actualilor sau potențialilor angajaţi Bosch. Aproximativ 90 de persoane au absolvit în 2018 cursurile unuia dintre programele de dezvoltare oferite de Academia Bosch: Bosch 4 Beginners, Junior Accounting Program sau Essential Managerial Toolkit pentru managerii aflaţi la începutul carierei.
Lansat în 2018, programul Junior Accounting a fost dezvoltat în Timișoara și se adresează tuturor celor care doresc să-și transforme pasiunea pentru cifre în cunoştinţe de expert, deschizându-și astfel perspectivele pentru o carieră pe termen lung în cadrul Bosch. Pe parcursul sesiunii de trei luni, participanții acumulează cunoștințele esențiale despre finanțe și contabilitate, cunoștințe funcționale și competențe non-tehnice (soft-skills). Candidații sunt absolvenți de liceu sau de facultate cu pregătire în domeniul economic, precum și tineri care nu au studii economice, dar care vorbesc engleza fluent precum și o altă limbă străină utilizată în serviciile companiei. În primele trei sesiuni, 13 formatori Bosch cu experiență au facilitat procesul de instruire care a inclus un număr total de 25 de subiecte de studiu și 100 de ore de contabilitate de bază. După absolvirea programului Junior Accounting, participanții au posibilitatea de a-și continua cariera în cadrul Bosch, aceasta nefiind însă o condiție obligatorie pentru participarea la program.
În plus, Bosch Service Solutions este un partener important al Universității de Vest din Timișoara, prin facilitarea de activități extrașcolare și sesiuni de training pentru studenți. Mai mult decât atât, compania susţine un număr de organizații non-guvernamentale (cum ar fi Minds Hub și Young Accountants Association) prin oferirea de sesiuni de training pentru competențe tehnice și non-tehnice, precum și activități recreative pentru studenții Universității de Vest. De asemenea, Bosch se implică în proiecte care sprijină dezvoltarea elevilor de liceu talentați, cum ar fi Youth Elite, inițiat de Universitatea de Vest cu scopul de a oferi consiliere, îndrumare în carieră și de a facilita activități cu impact social.
Citiți principiile noastre de moderare aici!