Ana Munteanu, reprezentant al VpB, a experimentat, în a treia zi, mersul în scaunul cu rotile pe la Pasajul Jiul, strada care merge spre Gara de Nord și Podul Dragalina, zone unde recent s-au efectuat lucrări, dar care, conform Anei Munteanu, nu au fost adaptate celor mai vulnerabili dintre locuitorii Timișoarei – persoanele cu dizabilități.
La Pasajul Jiul, Ana nu a reușit să urce bordura în scaunul cu rotile, decât ajutată de o persoană care trecea prin zonă, iar când a vrut să treacă la semafor, până să coboare bordura, s-a făcut roșu la semafor. „Mi-e frică, e foarte abrupt”, a spus Ana, iar cu ochii în lacrimi i-a invitat pe cei din administrație să încerce să meargă prin zonă în scaunul cu rotile. „Asta nu este o realizare pentru oameni. Îi invit pe cei din administrație să meargă în scaunul cu rotile prin Pasajul Jiul”, a spus Ana. La proaspătul inauguratul pod Dragalina, panta abruptă a fost trecută de Ana în scaunul cu rotile cu ajutorul unui șofer care a oprit mașina și a ieșit din automobil pentru a o ajuta. „Podul s-a inaugurat pentru oricine altcineva, dar nu pentru oameni”, a spus Ana.
„Lacrimile sunt de neputință. Frustrare și furie pentru că orașul nostru a ratat șansa să aibă niște lucrări noi extraordinare. În schimb avem niște lucrări unde cei mai vulnerabili participanți la trafic sunt desconsiderați, unde doar dacă ai mașină te simți respectat. Timpii la semafor sunt gândiți doar pentru fluidizarea traficului, nu și pentru traficul pietonal, trecerile de pe trotuar pe carosabil și iar pe trotuar – sunt imposibil de parcurs fără ajutor. Au fost zone în care am rămas efectiv blocată până la venirea unor oameni faini care mi-au dat o mână de ajutor și m-au trecut strada/scos din șanț. M-am gândit mult dacă vreau sau nu să vă arăt o Ana în lacrimi și furioasă. Recunosc că nu mă simt bine afișându-mă așa, dar la naiba – dacă eu, o persoană sănătoasă, tânără, puternică… sunt adusă în această stare, atunci oare ce simte o persoană a cărei viață depinde de scaunul cu rotile?!”, a spus Ana Munteanu.
Ana are cererile și întrebări pentru reprezentanții Primăriei Timișoara:
„1. Are rost să mai continui acest experiment sau recunoaștem, sincer, că Timișoara este un oraș închis pentru persoanele cu dizabilități?
2. Cine este responsabil pentru că persoanele cu dizabilități nu se pot deplasa în condiții decente prin oraș?
Și cine este responsabil pentru că, atât la Pasajul Jiul cât și la Podul Dragalina, s-au realizat lucrările așa cum s-au realizat?
3. Ce măsuri imediate se vor lua în legătură cu această situație?”, a spus Ana Munteanu.
Ceea ce a simțit pe pielea ei Ana Munteanu, în scaunul cu rotile, este confirmat și de Andreea Herbei, care a mers cu scaunul cu rotile la școală, fiind însoțită de mama ei.
„În perioada când mergeam la școală, din Șagului până în Girocului, mama mea mă ducea cu scaunul cu rotile și era foarte greu, mai ales când trebuia să mergem pe drum și apăreau gropile peste noapte. Ne claxonau mașinile, iar ca să mă treacă de pe un trotuar pe celălalt trebuia să mă lase pe spate. Din cauza drumului mi s-a «dejghinat» scaunul, din cauza gropilor, bordurilor care erau prea sus, zici că urci munții. Ana Munteanu are dreptate în ceea ce zice. Am plâns când am văzut finalul filmului”, a spus Andreea Herbei, cea care a făcut acest drum în timpul școlii, în scaunul cu rotile.
Trimite articolul
XFelicitari pentru experiment si regrete pentru asemenea experiente triste! Nici cu bicicleta nu e o placere sa mergi, nu exista vreo bordura care sa fie coborata la nivel pentru a nu simti trecerile, mereu trebuie sa te dai jos ca sa nu lovesti direct cu roata in bordura… Lucrari facute numai de fusareala si pe jumatate, asa cum ne-a obisnuit incompetentul de Robu in cele 2 mandate de pana acum!
Trist articolul, pacat ca cei responsabili probabil o sa-l ignore ca de obicei cu nesimtire.
În prima zi a experimentului, un șofer de tramvai sau autobuz (amabil dealtfel ) îi spunea că trebuie să anunțe dacă vrea să meargă cu un mijloc de transport în comun și abia atunci va putea urca (singură).
În ce pana mea de țară trăim?……
Robu a spus că Timișoara nu este un oraș monahal. Acum va spune că nu este un oraș pentru handicapați? Rușine, Timișoara! Primul oraș liber de bun simț? Unde sunt lătrăii de serviciu să comenteze acum, la acest film ce numai pe un nesimțit îl poate lăsa indiferent? Cine a proiectat acele dale? Cine le-a aprobat? Încă o dată, rușine, Timișoara!
Exact in prima zi de inaugurare a podului Dragalina, a trebuit sa ajut un barbat cu carja sa treaca strada. Acesta nu a putut sa coboare, ramanand blocat din cauza bordurii prea mari si a pantei prea abrupte.
La ce sa te astepti cand administratia e condusa de parveniti, nesimtiti, incapabili, lipsiti se orice educatie si bun simt?
Cine trece cu bicilceta pe la Pasajul Jiul stie cum e sa sui bordurile, te temi ca se rupe roata.
Prietenii celui mai bun primar devin agresivi daca zici ca ce se face cu bani grei (banii nostri) e de proasta calitate, de multe ori functionalitatea e mai proasta decat inainte. Pana la “Epoca Robu” cea mai mare panta pentru biciclete era sa mergi pe Gh.Lazar de-a lungul trotuarului prin fata blocurilor. Acum avem pante serioase: pasajul Jiul, pasajul Popa Sapca cu panta si borduri abrupte, subtraversarea la pod la Neptun. Troleibuzele pe Take Ionescu nu mai pot ajunge pe banda a 2-a, etc. Intersectia Michelangelo/Parvan e decenta pentru biciclete, dar ala e proiectat pe vremea lui Ciuhandu, Robu doar a dat liber.
Dar sa inchei optimist: in Parcul Central avem pietricele in forma de Ginko Biloba!
„Mi-e frică, e foarte abrupt” , mergi in Cluj sa vezi acolo abrupt :)))
Recomand o tura si pe la Pasajul Jiul…..
Bogsigu p…m… are borduri de 30 cm?
RUSINE IDIOTULUI de PRIMARnu cred ca merita sa-i pronuntam numele,problemele sunt pt. toti pietonii,trotuare de 1,5 m injumatatite de parodia de piste pt. bicilete,semafoare mereu pe galben,treceri pietonale iluminate necorespunzator,trotuare transformate in parcari etc trebuie pea mult spatiu sa le trecem pe toate,vai de capul nostru,si cand te gandesti ca astia vor sa conduca tara,ca acest cretin vre sa fie sef la PNL.
Duduie esti in Romania. Nu exista oras in tara asta care sa aiba ce vrei tu
e o rusine acest primar. Nu poti plimba un copil in carucior !!!
Hm,si cică aia e o strada reabilitata,Robu face totul pt masini pt ca stie ca aia îl votează,uitați va la toate lucrările din ultimul timp ,au facut șoseaua ata dar au lasat dezastru pe trotuare,le au umplut cu griblura si la revedere,totală lipsa de respect pt pietoni, biciclist si nu mai spun invalizi..
Asteptam un raspuns oficial din partea edilului-sef. Presimt ceva de genul: “totul a fost facut conform normelor UE, la fel ca la pasajul Jiu unde a murit o femeie pe trecere. Eu nu stiu cine a ridicat bordurile. Eu cand eram cu pantalonii suflecati si faceam pe maimuta la Dragalina, totul era ok. Nu stiu cine e de vina, dar vom analiza situatia”
“saracilor, de ce nu sunteti in masini diesel 3.0 TDI?? Vreau poluare. Desfiintam toate trotuarele dupa 2020 oricum nu imi pasa de pietoni. Facem banda in plus pentru fluidizarea traficului. Jos trotuarele”- Robu, cu Vasile parcand Merzedesu pe trotuar.
trist, dar haideti sa vedem si partea plina a paharului, si anume toti acei oameni minunati care au oprit sa acorde o mana de ajutor, pt mine asta conteaza enorm, mereu vom fi condusi de gunoaie, din pacate e una din cerintele necesare pt a ajunge in astfel de pozitii, ideea e ca macar noi cei de jos sa ne ajutam intre noi, asa cum putem
Cea mai penibila sceneta al unei actrite care va fi pe listele USR pentru Consiliul Local. Cum sa zici ca in Timisoara nu te poti descurca ca pers cu dizabilitati cand STPT ia si aduce acasa aceste persoane, in regim de taxi, GRATUIT!!
Totul este un teatru prost pentru ca ea sa isi faca capital de imagine pt alegerile urmatoare! Nu e niciun oras in TOATA LUMEA, unde te poti plimba peste tot ca pers cu dizabilitati locomotorii. Peste tot sunr locuri mai greu accesibile!
Pînă și unele comentarii arată clar gîndirea din România zilelor noastre este din păcate doctrina comunistă a trecutului care a format o societate pe care nimic și nimeni nu o va schimba cît de curînd!!!!!
cretinul din Bocsig impreuna cu proiectantul si constructorii de la pasajul Jiul ar trebui sa mearga sa-si vada opera de doi bani. Racordurile spre tunelul pietonal de trecere respectiv de pe insula spre trotuarul garii sunt atat de inclinate incat iarna prezinta un pericol de alunecare a pietonilor sub rotile masinilor!Dar si meseriasii de la Politia rutiera habar nu au de aceste riscuri, cu scoala facuta la fara frecventa ei stau in undercover 🙂 doar sa vaneze soferii pentru a face planul de amenzi
Chiar am incercat sa vorbesc cu muncitorii prin oras care lucreaza la borduri si le sugeram sa le instaleze la nivelul asfaltului si sa faca trecerea linã intre partea carosabila si trotuar nu cum le instaleaza ei la 5+ centimetri si au zis ca asa sunt cerintele de sus. Pacat, cei care sunt in conducere degeaba merg prin europa si nu isi dau seama ca gresesc in aceasta privinta.
Articolul acesta este de necrezut pentru cineva care nu trăiește în România. E incredibil ca o persoană care folosește scaunul cu rotile nu poate trece strada! Nu știu cum e in restul Europei, dar în SUA, accesul persoanelor care folosesc scaunul cu rotile la toate locurile publice este indiscutabil: e lege.
Se vede ca a calificata in drama.
attention whore, daca tot vrei sa-i ajuti pe oamenii cu probleme de ce sa nu postezi si pe net, nu?
Deci hai sa le luam un pic pe rand:
1. Bordurile: faptul ca ai lucrari noi unde bordurile nu sunt la nivel cu drumul e strigator la cer. Asta nu afecteaza doar handicapatii, afecteaza si mamicile cu carucior, biciclistii, oamenii batrani care nu abia se misca, oamenii in carje. Desi toti impreuna sunt o minoritate, probabil 1,2,5% din populatie, dar sunt. Si e o tampenie ca exista asa borduri. Asta sa i-o multumiti lu robu. Puneti stampila tot pe el.
2. Pantele: acuma ca topografia locului impune pante asta e. Sunt orase care sunt pe dealuri si nu ai ce face. Sa ne bucuram ca totusi timisoara e drept. Panta incurca si carucioarele, si pietonii, si masinile. Pe toti.
3. Lucrarile nefinalizate: acuma daca nu sunt gata, nu sunt gata. Nici eu daca am ferrari nu trec zilele astea prin fata pe la primarie pe unde e decapat asfaltul. Ocolesc provizoriu.
4. Oamenii: foarte frumos ca s-au oferit, chiar oprit unii din drumul lor sa o ajute. Dar hai sa discutam si de cei care nu au facut-o. La minutul 9.45 se vede o tanara frumoasa si libera, cu bocanci si freza rosie de usuratica care trece strada, ajunge peste drum, intoarce capul si se uita cum se chinuie la baza podului persoana in scaun.
Si in final daca tot vrem sa fim corecti hai sa vedem si biciclistii, marii oropsiti. O ajuta la trecere cu scaunul. Foarte frumos. Dar dupa pista de biciclete o i-a la dreapta, dai ei se duc PE TROTUAR inainte. Pai nene daca vrem sa fim ca pă jermania hai sa ii ciufulim cu amenzile si pe biciclisti!
Ca si concluzie la toata filmarea: GHINION, cum zice domn presedinte si asa cum ne place la romanica, ca de aia punem stampila pe el.
Trist, dar adevarat!
Dar si pe mine ma dau lacrimile cand nu gasesc un loc de parcare si ma gandesc ca platesc impozit 3300 lei anual ca sa il votati voi pe robu si sa furati cu el!
Robu vrea doar capital de imagine si atat ca sa mai prinda “n” mandate.Lacomia e la ea acasa din pacate.Promoveaza automobilul si betoanele.Restul e doar o fanfaronada ieftina.Cu bicicleta abia urci bordurile montate la semiinaltime,daramite cu un scaun cu rotile.Felicitari Ana Munteanu pentru curajul de a arata ca mai exista si oameni vulnerabili in orasul asta.
Facem pariu că după alegerile locale, se uită și de bicicliști și de persoanele cu dizabilități și de accidentul de la Jiul, pentru că scopul manipulării a fost atins: debarcarea lui Robu prin emoție negativă.
Robu a înființat taxi gratuit pentru persoanele cu dizabilități, sesizarea nu vine de la o asociație care apără persoane cu dizabilități, ci dinspre un ong care are treabă cu bicicletele, dar face experimente pe persoane țintuite în scaune cu rotile.
În loc să facă sesizare la Inspectoratul de Stat în Construcții în scris cu nr de ordine, la Prefectură și C.J, în perioada de garanție a lucrării, filmul apare la ani de zile după ce pasajul Jiul a fost construit și se preferă virale emoționale în locul demersurilor scrise.
Cât despre domnișoară vă rog nu o mai jigniți, treaba ei se lasă folosită în scop politic în campanie prezidențială și înainte de Locale.
Vă rog boicotați Vede pentru Biciclete, cei care nu doriți să fiți folosiți în scopuri politice!
Cineva sa il scuipe pe Culita cand il zareste pe strada.
lasati dracu carucioarele. ma faceti niste trotuare sa aibe oamenii unde sa parcheze
Persoanele cu astfel de dizabilitati le-ar fi mai bine in Moșnița unde e destul de linistit sau pe undeva aproape, ce rost are sa stai într-un oraș ca mai apoi fiecare zi sa fie un chin drumurile si străzile? Dar oricum oamenii nu au bani sa se mute viata lor e terminată din moment ce sunt cu handicap nu-i angajează nimeni si pensia de boala o sa ii ajute suficient? sa trăiască într-un oraș ca Timisoara? Asa oameni parca ar fi ai nimănui, trist foarte trist
Problema este reala si cunoscuta, drama e la ea acasa (pe bune, plansete?).
Pe scurt, trebuie sa fi nebun sa mergi cu scaunul cu rotile prin orice oras din Romania (neinsotit).
Ma intreb doar cum a coborat din blocul unde locuia ^-, sta la 4 sau la parter?
Si da, are taxi, gratuit, din banii tuturor.
Inteligența șoferului este de-a dreptul dezarmantă oare cum poate exista cu așa puțină materie cenușie?????
abia mergi cu masina, dar mai in scaun cu rotile! :))