Despre Pasajul Solventul se discută încă de pe vremea administrației Ciuhandu, iar pe vremea lui Nicolae Robu s-a reușit actualizarea studiului de fezabilitate și semnarea contractului de proiectare și execuție – în septembrie 2020, chiar înainte de alegerile locale. Atunci s-a dat și ordin de începere și timp de șase luni ar fi trebuit să se lucreze la proiectare. La proiectul tehnic s-a lucrat însă mai bine de un an, după ce administrația Fritz a cerut și modificări. Una dintre ele să referea la trotuarele și pistele de biciclete, care erau „foarte înguste” în pasaj. S-a cerut să se reducă din banda doi, „se face la trei metri și atunci câștigăm 50 de centimetri și pe o parte și pe alta”, explica viceprimarul Ruben Lațcău în luna mai.
Câteva luni bune s-a stat după autorizația de construire, care a fost emisă abia vineri, 19 noiembrie. Aproape o lună mai târziu de la acel moment a fost predat și amplasamentul firmelor constructoare, anunță acum reprezentanții Primăriei Timișoara.
„Primăria Municipiului Timișoara a predat astăzi, 14 decembrie 2021, amplasamentul pentru începerea lucrărilor de execuție a Pasajului inferior Solventul. Pentru a conecta cartierele Timișoarei, prin rețeaua de transport public, pietonal și piste de biciclete, precum și pentru decongestionarea traficului rutier în zona de vest a municipiului se impunea realizarea unui pasaj subteran, pasajul inferior Solventul, care va fi racordat cu strada Gării și Calea Bogdăneștilor”, anunță Serviciul Comunicare din cadrul Primăriei Timișoara.
Pasajul Solventul va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, și va fi construit în continuarea străzii Bogdăneștilor, aflată acum în șantier pentru modernizare. Pasajul va avea o lungime totală de 87,10 metri, va avea linii de tramvai, trotuare și piste de biciclete și va trece pe sub zece linii de cale ferată. Ar urma să fie continuat cu un pod peste Bega care va asigura apoi legătura cu str. Gării, planul fiind să fie închis Inelul IV de circulație pe partea de vest a orașului.
Vor fi refăcute și extinse rețelele de utilități, de alimentare cu apă, canalizare, rețea electrică pentru iluminat public și susținerea liniei de contact pentru tramvai și vor fi amenajați 5.534 mp de spații verzi.
Vă reamintim, Pasajul Solventul ar urma să coste 132,2 milioane de lei, echivalentul a 26,7 milioane de euro, iar primăria vrea ca 127 de milioane să vină prin Programul „Anghel Saligny”. Doar construcțiile și montajul costă 114,5 milioane de lei, conform devizului actualizat.
De construirea Pasajului Solventul se ocupă asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași), care s-a angajat că face lucrarea cu 111,6 milioane de lei cu tot cu TVA (22,5 milioane de euro). Totul trebuie să fie gata în 26 luni, iar contractul, vă reamintim, a fost semnat în septembrie 2020.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XBine ca s-a intarziat proiectul cu mai bine de un an pentru a implementa indicatiile pretioase ale lui DoNimic. Sper ca alegerile din 2024 sa nu fie si ele intarziarte.
-
Dezamagire profunda Domn Fritz. Cand ma gandesc ca hoarda USR-ista il considera viitorul presedinte al Romnaniei in alegerile de acum 1 an.
-
Da, era bine sa-l faca ca si Pasajul Jiul unde pe trotuarul dinspre gara se poate circula doar in sir indian. La Robu doar masina conta, pietonii, biciclistii, erau paria.
-
Un pasaj e primordial pt trafic un pieton poate traversa su pe deasupra logica ta e tampita
-
-
bine ca esti tu destept!
daca nu aveai loc sa treci cu bicicleta, iara Fritz era de vina…
varza esti!
sa vina pesede sa ne fure pana nu ramane nimic in tara asta…
asa popor-asa tara. -
anti_viravax @ preferabil un an mai tarziu decat porcaria lui Robu de la pasajul Jiul unde trotuarul si pista de biciclete dinspre gara se evaporara rezultand un culoar de 60 cm numit de pletos ”trotuar tehnic! Benzile de circulatie sunt mai inguste decat ce prevad normativele tehnice, fiecare avand … o alta latime. De restul banilor Lae a vrut fantani muzicale :))
-
Frate, nu imi place Robu, nici Fritz, dar sa ii imputi lui Robu faptul ca e trotuarul ingust sau ca benzile nu au latimea dorita de tine mi se pare de o prostie maxima…pai crezi ca Robu sau Fritz se apuca sa faca proiectele sau sa prevaza latimi, inaltimi, adancimi etc…cred ca tu nu sti cum functioneaza treaba cu proiectele si cu normativele…toate astea sunt facute de proiectantii acelor proiecte in baza unor normative in vigoare si reglementari legale…daca asa scrie in Lege asa se face, nu cum vrea primarul sau mai stiu eu cine
-
-
Dute inapoi in est daca nu iti convine, acolo poate ai o gramada de piste de biciclete! Numai sanatate iti doresc!
O gramada de Firme din Iasi, Galati, acolo unde domneste PSD-ul.
Probabil de aia i-au dat drumul ca cum sa-si imparta lucrarea.
Citeva luni pentru autorizatie, aproape o luna pentru predarea amplasamentului, urmeaza iarna, si uite asa, timpul trece, leafa merge.
Faina poza cu tramvaiul in SUBpasaj (vorba intelectualului de la Bocsig).Zici ca e metrou!Acum se impart hirletele pentru sapaturi.Toti se grabesc sa termine la timp lucrarea.Hai liberare!
Foarte buna veste.
Anul 2025, ne pare rau ca trebuie sa amanam inceperea lucrarilor efectiva pentru pasaj. Anul 2030 – traficul feroviar timisoarean a fost dat peste cap dupa ce prima sectiune din pasaj s-a surpat si 5 linii de cale ferata nu pot fi utilizate din cauza distrugerii terasamentului pe o portiune de 20 de metri. 2033 – Proiectul Solventul avanseaza, s-au mai sapat 5 metri. 2035 proiectul stacteaza din 2033 din cauza lipsei de fonduri, practic este o gaura neagra ce inghite bani. 2040 o noua speranta se arata la orizont pentru Pasajul Solventu, noua administratie isi doreste ca pana in 2044 acest proiect sa fie dat in folosinta. 2045 primarul a fost arestat pentru luare de minita in ceea ce priveste licitatia pentru acest pasaj. 2100 Ce bine ca nu s-a contruit acel pasaj acum oamenii se deplaseaza cu biciclete care au propulsie….
-
Pfai, cata imaginatie au unii! Un Cetatean care “are mintea limpede” neavand nimic de lucru!