Pentru anul școlar viitor, în grădinițele din Timiș au fost propuse 19.521 locuri, conform Inspectoratului Școlar Județean. Dintre aceste locuri care au fost propuse, peste jumătate au fost ocupate de copiii care au fost reînscriși, așa că au rămas la dispoziția copiilor care vor păși pentru prima dată la „grădi” 9.650 de locuri libere. Până la mijlocul zilei de marți, 22 mai, în Timiș au fost depuse deja 1.453 de cereri de înscriere la grădiniță, ceea ce înseamnă un procent de ocupare a locurilor libere de 15,057 la sută.
În Timișoara, procentul de ocupare a locurilor libere după prima zi și jumătate de înscriere este de 24,58 la sută, adică au fost depuse deja 853 de cereri pe 3.469 de locuri libere.
În Timișoara sunt propuse pentru anul școlar viitor 336 de grupe, adică 8.558 de locuri.
După reînscriere, în Timiș au rămas disponibile pentru înscriere noilor veniți 4.908 locuri în grupa mică, 1.818 în grupa mijlocie și 1.811 în grupa mare.
În Timișoara sunt disponibile 2.106 locuri în grupa mică, 824 în grupa mijlocie și 734 în grupa mare.
La grădiniță sunt înscriși copiii între 3 şi 6 ani. Orarul reînscrierilor şi înscrierilor este stabilit de conducerea unităţii de învăţământ şi trebuie afişat, la loc vizibil, în fiecare grădiniţă, pentru informarea părinţilor, inclusiv pe site-ul acesteia (dacă există).
Ocuparea locurilor libere, după finalizarea procesului de reînscriere, se face, de regulă, în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă, astfel: grupa mare (copii de 5 ani), grupa mijlocie (copii de 4 ani) şi grupa mică (copii de 3 ani). Pot fi înscrişi în grupa mică şi copii cu vârsta cuprinsă între 2 şi 3 ani.
În situaţia în care, într-o unitate de învăţământ, numărul cererilor de înscriere este mai mare decât numărul locurilor libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale și criterii de departajare specifice.
Criteriile generale de departajare sunt următoarele:
– existența unui document care dovedește că un copil este orfan de ambii părinți (situația copilului care provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți);
– existența unui document care dovedește că este orfan de un singur părinte;
– existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă;
– existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului.
Criteriile specifice de departajare elaborate de fiecare unitate de învăţământ preşcolar, aprobate de Consiliul de administraţie al acesteia şi avizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean până la data de 18 mai nu pot fi discriminatorii și nu pot include liste de preînscrieri. Conform Ministerului Educației, criteriile specifice de departajare vor fi aplicate doar după epuizarea criteriilor generale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!