Potrivit reprezentanților Primăriei Timișoara, odată cu venirea iernii, Firma Brantner – cea cu care municipalitatea a încheiat în 2019 un acord-cadru pe patru ani pentru servicii de deszăpezire – este pregătită să acționeze cu utilaje multifuncționale și echipamente dotate cu sisteme de monitorizare și localizare.
Practic, pe teren vor putea ieși 14 utilaje multifuncționale de capacitate mare, 16 utilaje multifuncționale de capacitate mică, trei mini-încărcătoare frontale, două utilaje cu încărcător frontal, opt utilaje de transport al zăpezii, două autocisterne cu clorură, opt autoturisme de control și 25 de minifreze de zăpadă.
De asemenea, Brantner are în stoc 100 de tone sare, 10 de tone de clorură de calciu și inhibitor. Cantitățile vor fi completate în permanență, astfel încât să nu existe probleme pe perioada iernii.
De eventuala zăpadă vor fi curățate prioritar principalele artere de circulație din Timișoara, podurile, intersecțiile și trecerile pietonale, traseele mijloacelor de transport în comun, dar și alte locuri publice, cum ar fi Piața Victoriei, Piața Unirii sau Piața Traian.
Cetățenii, firmele și asociațiile de proprietari au obligația de a îndepărta zăpada și gheața de pe trotuarele din fața clădirilor în care locuiesc sau își desfășoară activitatea, imediat după ninsoare. Totodată, aceștia trebuie să curețe rigolele din fața caselor sau magazinelor și să îndepărteze țurțurii formați pe acoperișuri sau burlane. În caz contrar, riscă să fie amendați.
Cetățenii din Timișoara pot sesiza orice probleme legate de serviciile de deszăpezire la dispeceratul de serviciu, precum și la Biroul Salubritate al Primăriei Municipiului Timișoara: 0737.770 520, 0732 770570, 0356.918.
Vă reamintim, în august 2019, după o iarnă în care de curățarea străzilor de zăpadă s-a ocupat Societatea Drumuri Municipale Timișoara (SDM), Primăria Timișoara a semnat un acord-cadru pentru serviciile de deszăpezire cu firma Brantner, aceeași care se ocupă și de salubrizarea stradală. Brantner a fost singura societate care s-a înscris la licitația municipalității, câștigând contractul cu o valoare totală de aproape 8 milioane de euro.
Conform caietului de sarcini, Brantner trebuie să presteze servicii de curățat manual zăpadă, curățat manual gheață, curățat mecanic zăpadă și gheață, combaterea poleiului și a gheții prin stropire cu soluție de clorură de calciu, combaterea poleiului și a gheții prin stropire cu soluție de sare cu înălbitor, împrăștiat manual material antiderapant, împrăștiat mecanic material antiderapant, încărcat și transportat zăpadă și gheață și curățat guri de scurgere din rețeaua de canalizare.
Spre deosebire de vechile contracte, de data aceasta au fost incluse toate cele 1.227 de străzi din Timișoara, care au fost împărțite în artere importante și mai puțin importante. Vechile contracte au fost încheiate în 2011 cu SDM și Retim; inițial expirau în 2016, dar au fost prelungite până în 2018. Acestea acopereau doar cca. 900 de străzi.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XNe asteptam sa-si faca treaba cu rigurozitate … AUSTRIACA!
aruncat de nisip cu lopata ca in 1940 …. sa fim seriosi
Semnificativa poza!
Eu, care am crescut intr-o familie de drumari, imi amintesc ca prin anii ’60 utilajele ca cel din poza erau mai evoluate ca aveau si coviltir si 2 servanti!
Chiar nu am evoluat deloc?