Primarul Timișoarei s-a deplasat cu trei directori din primărie, dar și cu șeful RATT, vineri, la fața locului, pentru a inaugura lucrările din zonă. Primăria Timișoara a închis în cele din urmă șantierul pe Calea Sever Bocu, care a prevăzut și reamenajarea sensului giratoriu în care întorc mijloacele de transport în comun. Drumul care leagă Timișoara de Dumbrăvița a fost lărgit la patru benzi, însă doar pe tronsonul Ion Ionescu de la Brad – strada Constructorilor. Practic, Calea Lipovei are patru benzi de circulație până la intersecția cu traseul Inelului IV al orașului.
Lucrările ar fi trebuit să fie gata încă din vară, dacă este să ne luăm după promisiunile autorităților locale. Abia acum a fost „tăiată panglica”. Lucrările pentru extinderea liniei de troleibuz au fost finalizate din vară, însă s-a așteptat și închiderea șantierului pentru lărgirea străzii, pentru ca troleibuzul 14 să circule până la Dumbrăvița și înapoi. Cu toate acestea, nu va circula nici luna aceasta până în comuna de lângă Timișoara.
Primarul Nicolae Robu a declarat, la fața locului, că mijloacele de transport în comun vor merge chiar de astăzi (n.r. vineri) spre Dumbrăvița. Ba chiar s-a și plimbat cu troleibuzul 14 până în localitate, pentru a tăia panglica la stația de redresare de lângă primărie.
Călătorii vor putea urca însă în troleibuzele de pe linia 14 abia de la 1 decembrie, transmit reprezentanții RATT.
„Se va da drumul circulației troleibuzelor în jurul datei de 1 decembrie. Trebuie făcută recepția lucrării și să fie stabilit programul de transport. Vineri a avut loc doar o probă de funcționare a liniei, premergătoare recepției”, ne-au declarat reprezentanții regiei.
La fel spune și primarul comunei Dumbrăvița, Victor Malac.
„Cred că domnul primar s-a orientat altfel. Eu am avut o discuție cu domnul Goia (n.r. Ioan Goia, directorul RATT), după festivitatea de inaugurare. Pe la sfârșitul lunii va circula, până atunci se face un studiu de trafic, se lucrează la carduri, se va face o analiză cost-beneficiu. Mai durează puțin, RATT mai are de pus la punct câteva detalii. Din punctul nostru de vedere, linia este finalizată”, ne-a spus Malac.
Între timp, specialiștii RATT vor stabili dacă e nevoie de o linie cu indicativ separat, pentru ca 14 să nu aibă o cursă atât de lungă.
„Deocamdată nu este decis să fie o linie cu indicativ separat, dar cred că realitatea ne va determina să avem o linie distinctă ca notație pentru că există riscul să lungim prea mult traseul liniei 14 și desigur să ajungem în situația în care să avem o frecvență redusă pentru timișoreni, ceea ce nu vrem să se întâmple. Probabil că vom ajunge în timp să avem linia 14 așa cum este ea cunoscută și dependent de gradul de solicitare din partea cetățenilor din Dumbrăvița să avem 14 barat sau cum o să-l notăm”, a explicat Robu.
Linia 14 a fost extinsă pe o lungime de 3,7 kilometri, proiectul cuprinzând și amenajarea mai multor stații RATT: la intersecția Lipovei cu Ion Ionescu de la Brad, la Kaufland, la intersecția străzii Petofi Sandor cu Fervenția, precum și la intersecțiile cu străzile Nicolae Bălcescu, Franyo Zoltan și Jozsef Attila. La întoarcere, au fost amenajate stații la cimitirul de pe Petofi Sandor, dar și la intersecția cu Jozsef Attila, la parcul de vizavi de primărie, la intersecția cu Eftimie Murgu și la Kaufland.
Lucrările pentru extinderea drumului și amenajarea sensului giratoriu au costat aproape 2 milioane de lei, fără TVA, bani luați din bugetul local, în timp ce valoarea proiectului pentru extinderea liniei de troleibuz a fost de 17,2 milioane de lei, din care 13,8 de la Uniunea Europeană, potrivit reprezentanților primăriei.
Articole pe aceeași temă:
Cu troleibuzul pana la Dumbravita, de saptamana viitoare
Citiți principiile noastre de moderare aici!