Edilul a explicat la faţa locului, sub umbrela ţinută de şoferul său, Vasile, în ce a constat complexitatea lucrărilor la noul pod de la Uzina de Apă şi cât este de greu să lucrezi în domeniul construcţiilor atunci când ai ierni cu zăpadă şi primăveri ploioase.
„Inaugurăm astăzi un pod important pentru locuitorii din această zonă şi pentru cei care au treabă în această zonă, un pod care a fost făcut într-o perioadă de zece luni, având termenul de finalizare luna septembrie 2013. Drept urmare, a fost finalizat în cadrul termenului contractual. A fost, desigur, o perioadă, în acest interval de timp, în care nu s-a putut lucra din cauza intemperiilor. S-a făcut o construcţie completă, de la zero, a acestui pod, podul vechi fiind demolat, s-au prevăzut parapeţi, locuri de securitate, apoi s-au amenajat trotuarele, s-a amenajat spaţiul verde şi s-a asfaltat o porţiune de drum, schimbându-se inclusiv bordurile”, a declarat primarul Nicolae Robu. Lucrarea a fost realizată de CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara, care se ocupă şi de lucrările din zona Michelangelo, şi a costat 1,4 milioane de lei potrivit reprezentanţilor municipalităţii, bani de la bugetul local.
În ceea ce priveşte termenul de zece luni de care vorbeşte edilul, trebuie precizat că era vorba de zece luni de la data începerilor lucrărilor, 18 iulie 2012, deci noul pod, cu o lungime de 17 metri – mai exact 16,84 metri -, care asigură traversarea canalului Behela, ar fi trebuit să fie finalizat în 18 mai 2013. Cum acum ne aflăm în luna septembrie, am aflat că termenul de execuţie a fost oficial prelungit. Data finalizării lucrării a fost modificată inclusiv pe panoul cu datele despre şantier care poate fi observat încă la faţa locului. Din 18.05.2013 a devenit 18.09.2013.
„S-a modificat termenul în perioada de iarnă, în care nu s-a putut lucra, şi de primăvară, când datorită vremii nefavorabile, a ploilor prelungite din prima parte a anului, nu s-a putut lucra. Conform legii, când sunt astfel de motive, termenul se poate modifica. De la data semnării contractului este peste un an, dar ca perioadă efectivă de lucru sunt 10 luni (…) Iarna a fost lungă, ştim cu toţii, a fost multă zăpadă, şi apoi primăvara a fost foarte ploioasă o perioadă iarăşi considerabilă de timp. Asta nu înseamnă că nu se putea lucra la o intensitate mai mare şi în perioade în care vremea a fost bună. Până la urmă este important că acest pod a fost finalizat în 10 luni de lucru (…) Nu se poate lucra, în domeniul construcţiilor, pe orice vreme”, a adăugat Robu, cu precizarea că „în domeniul construcţiilor nu poţi să vii cu angajamente foarte ferme”.
Chiar dacă şi la o astfel de lucrare s-au întâmpinat probleme, primarul a dat asigurări că cele de anvergură, cum sunt reabilitarea Podului Michelangelo şi realizarea pasajului rutier subteran din Piaţa Leonardo da Vinci, vor fi gata la timp.
Oficialii primăriei au motivat că în cazul podului de la Uzina de Apă a fost necesară sistarea lucrărilor, din 10 decembrie 2012 până în 15 aprilie 2013, din cauza vremii.
Cert este că firma executantă nu s-a putut încadra nici în noul termen, 18.09.2013. La faţa locului, pe pod, puteau fi văzute, de exemplu, bucăţi de polistiren printre rosturi. De la constructori am putut afla… că mai sunt încă unele lucrări de făcut.
„S-a dat drumul la circulaţie, ce mai este în rest de executat este decolmatarea albiei şi mai avem să facem rostul la trotuar, este un rost de dilataţie pentru care trebuie să ne vină nişte materiale speciale, are obiectivul să nu curgă. Asta mai avem de realizat. Decolmatarea era cuprinsă în contract, dar nu se poate face acum că murdăream cu basculele, trebuie să aduc un excavator, trebuie să aduc basculele aici şi trebuie să fac decolmatarea de 30 de metri într-o parte, 30 de metri în cealaltă”, a explicat şeful de şantier Marius Scorobete, de la CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara.
Cert este că timişorenii au avut mult de aşteptat după noul pod. Mai ales că vechiul pod de la Uzina de Apă începuse să se surpe deja cu mult timp înainte să înceapă lucrările şi nu se mai putea circula pe acolo. Noul pod este proiectat să reziste la o capacitate de până la 80 de tone.
Citiți principiile noastre de moderare aici!