Instituția se află printre unitățile administrativ teritoriale care vor primi finanțare prin „Programul de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic: staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi”. Programul este derulat prin Administrația Fondului de Mediu.
Astfel, pentru Timiș a fost alocată suma de 2.066.041 lei, bani care vor fi folosiți pentru fazele de proiectare, achiziția de stații, lucrări de construcții-montaj și cumpărarea brevetelor și licențelor necesare.
Din fondurile obținute de Consiliul Județean Timiș vor fi montate trei stații în Timișoara și încă zece pe teritoriul unor localități timișene care sunt parte în proiect.
Dintre cele trei stații de încărcare a mașinilor electrice de pe raza orașului Timișoara, una va fi montată în parcarea din spatele Palatului Administrativ și alte două în parcarea Parcului Industrial și Tehnologic de pe Calea Torontalului.
Celelalte zece vor fi instalate în următoarele localități: Voiteg, Deta, Șandra, Lovrin, Giarmata, Dudeștii Noi, Becicherecu Mic, Gătaia, Ciacova și Fibiș.
Fiecare stație va avea câte două puncte de încărcare din care unul va permite încărcarea în curent continuu la o putere ≥ 50 kW şi unul de încărcare în curent alternativ la o putere ≥ 22 kW.
Administrația județeană are, în acest moment, studiul de fezabilitate întocmit pentru lucrările de construcții-montaj, urmând ca, ulterior, după semnarea contractului de finanțare, să definitiveze și procedurile efective de achiziție a stațiilor.
„Ne preocupă, constant, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și respectarea cerințelor în acest sens trasate la nivelul Uniunii Europene. Acest proiect face parte din seria demersurilor de încurajare a utilizării energiei verzi și a unor mijloace de deplasare electrice”, a declarat președintele Consiliului Județean Timiș, Alin Nica.
Pe aceeași temă:
16 stații noi de încărcare pentru mașinile electrice, în Timișoara. Șoferii vor plăti 1,05 lei/kWh
Trimite articolul
X“Ne preocupă, constant, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și respectarea cerințelor în acest sens trasate la nivelul Uniunii Europene”
Pe mine ma preocupa chiar mai mult decat pe cjt sau pe comisia oiropeana aceasta problema!
hai sa facem un top al tarilor in functie de emisie gaze cu efect de sera/cap de cetatean.
Gaze cu efect de sera tone an 1990 an 2021
Luxembourg 33.32 14.67
Ireland 15.83 12.34
Czechia 19.43 11.33
Poland 12.46 10.6
Cyprus 9.75 9.71
Belgium14.63 9.57
Netherlands 14.89 9.56
Estonia 25.67 9.48
Germany 15.75 9.14
Austria 10.3 8.66
Finland 14.29 8.64
Bulgaria11.36 7.85
Slovenia 9.41 7.64
Slovakia 13.93 7.58
Denmark 13.91 7.49
Greece 10.2 7.28
Lithuania 13.03 7.24
Italy 9.19 7.06
Hungary 9.16 6.61
Croatia 6.58 6.18
France 9.27 6.12
Spain 7.4 6.09
Romania 11.08 6.04
Latvia 9.79 5.7
Portugal 5.97 5.47
Sweden 8.35 4.59
Malta 7.42 4.11
zic ca cine e cürios, poa sa vada si cat a poluat pana acum fiecare tara de la inceputul revolutiei industriale. de asemenea, poa sa vada si care tari si-au mutat industrii poluatoare in alte tari, in care, aia ramanand cu poluarea, iar tarile de origine cu profiturile facute prin plata unor salarii de mizerie, exploatarea copiilor din tarile lumii a 3 a, si “optimizari fiscale”.
ps:
sua: 17.58
rusia 16.62
china 9.62
#prosteala verde
#ce e neocolonialismul, domnule? si oare de ce a sarit de fnd in sus oiropa cand cu taxa pe secondurile(cazanele)aduse de dincolo?desigur, cjue a zis ca e discriminare si nu se face asa ceva pe o piata comuna. desigur, asta e motivul🤣😂🤣🤪 Deci ce e neocolonialismul ala, totusi?
# 🐛🐞🐜
#🤪
Nu s-ar putea repara si statiile existente deja ? Ca la majoritatea nu mai functioneaza conectorul de 22kW