Consilierii locali au aprobat, marți, un proiect de hotărâre care vizează aprobarea documentației tehnico-economice – faza studiu de fezabilitate, a indicatorilor tehnico-economici și a anexei privind descrierea sumară a investiției pentru obiectivul „Realizare stații de încărcare pentru vehicule electrice în municipiul Timișoara Etapa II”.
Astfel, Timișoara va avea încă 21 de stații de încărcare a mașinilor electrice. Acestea vor avea câte două puncte de încărcare fiecare și vor fi montate în mai multe locații din Timișoara, cu bani de la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM).
Tot cu bani de la AFM, municipalitatea a mai amenajat 16 astfel de stații, însă acestea urmează să fie puse în funcțiune în perioada următoare.
„În prezent, infrastructura pentru încărcarea automobilelor electrice este deficitară la nivelul municipiului Timișoara, deoarece există doar 16 staţii de încărcare realizate prin investiții publice, iar pentru stimularea tranziției către vehiculele nepoluante electrice și hibrid este necesară și asigurarea facilităților de încărcare a acestora prin stații amplasate pe domeniul public al municipiului Timișoara. Numărul acestor vehicule nepoluante va înregistra un trend ascendent în următorii ani, ca urmare a programelor naționale, prin acordarea unei subvenții prin programul guvernamental Rabla Plus, prin acordarea a două tipuri de ecotichete: unul de 45.000 de lei, pentru cumpărarea unei mașini pur electrice sau unul de 20.000 de lei, pentru achiziționarea unui automobil hibrid, cu sursă de alimentare externă, care să genereze o cantitate de emisii de dioxid de carbon mai mică de 50 g/km”, se arată în proiectul de hotărâre care a fost votat, marți, Consiliului Local Timișoara.
Valoarea investiției, care include și 21 de panouri de informare, este estimată la 4,7 milioane de lei, cu TVA inclus.
Unde se află stațiile:
- Bd. I.C. Brătianu
- Calea Aradului – str. Cugir
- Piața Iancu Huniade
- Acad. Alex. Borza – Str. Michelangelo
- Str. Martin Luther
- Str. Gheorghe Dima
- B-dul. Take Ionescu
- Piața 700
- Bd. Republicii
- Bd. Revoluției din 1989
- Splaiul Nicolae Titulescu
- Bd. Mihai Viteazu
- Bd. Mihai Viteazu
- Str. Plauțius Andronescu
- Str. Aștrilor (Al. Martir Eugen Nagy)
- Bd. 16 Decembrie 1989/Calea Șagului.
Tariful propus pentru utilizarea celor 16 stații deja montate este de 0,8071 lei/kWh fără TVA + 10 % cheltuieli legate de tranzacționarea produselor, servicii de interconectare și comisioane. Rezultă un tarif de 0,8878 lei fără TVA, respectiv 1,0564 lei cu TVA/kWh pentru serviciul de încărcare a vehiculelor electrice în stațiile de încărcare cu curent alternativ (AC) și curent continuu (DC). Tariful va fi actualizat ori de câte ori evoluția elementelor de calcul o va impune.
În cazul stațiilor de încărcare amplasate în parcările publice cu plată, tariful pentru serviciul de încărcare a vehiculelor electrice nu include și tariful de parcare.
Pe aceeași temă:
16 stații noi de încărcare pentru mașinile electrice, în Timișoara. Șoferii vor plăti 1,05 lei/kWh
Trimite articolul
XJurnalistii pacii. Nu pricepeti, ca e importanta PUTEREA de incarcare a statiei? Degeaba sunt 1000 de statii in oras daca au numai 1kWh. E asa greu sa aflati?m Fara informatia asta articolul e aproape inutil.
-
Asta nici nu e așa tragic. Grav e că nici în caietul de sarcini nu se cere vreo putere minimă. Românește, tradițional.
-
Puterea de 60 kW e pe plăcuța de pe stație, și în aplicație.
-
Într-adevăr are puterea de 60kw. Știi tu asta sigur? De aceea când încarc mașină mi se deconectează după ce baga 1 kw ? Iar când am sunat la ei mi-au spus că sunt fluctuații de tensiune. Și am alimentat de 15 ori și mai mult de 1.5 kw nu am alimentat niciodată…..așa că dacă nu cunoști nu vorbii..
-
-
degeaba pentru tine, gogomanule, ca ti-ai luat masina electrica si acum stai cu palma intre fese.
Are robu unde sa isi incarce trenuletul electric.
De jumate de an sunt montate statiile, la ce drac va coiti atata sa le dati drumu?
La fel ca descarcarea de la Giarmata, au oprit lucrarile si s-au apucat de alta descarcare spre Calea Aradului si astfel nu avem nici una gata.
PROSTIMEA din Europa plateste taxe de carbon, intre timp China si India polueaza si nu are cine sa ii traga la raspundere. Padurile se fura cu trenul si ei cica sunt ingrijorati de CO2. Cine crede in povestile astea are neuroni cat o molusca.
O sa mai dureze 100 de ani pina cind auto electrice o sa conteze ca numar,de ce , foarte simplu,pentru ca romanul nu are bani sa cumpere un Logan nou darmite o masina electrica de zeci de mii de euro.
Vorbim de masini electrice adevarate gen Tesla , si nu de aberatii , de cutii de conserve ieftine si proaste.
Sau de cele hibride,care numai electrice nu sint.
Daca guvernul e asa de preocupat de poluare sa dea bani la achizitie asa cum se da in vest si chiar mai mult pe tru ca romanul este sarac.
Dar momentan nu are ca trebuie sa plateasca salariile uriase ale celor 1300000 de bugetari si pensiile speciale.( cele care nu sint bazate pe contributivitate ).