La concursul de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de conducere de arhitect-şef din cadrul aparatului de specialitate al primarului Timişoarei, organizat la sfârşitul săptămânii trecute la Bucureşti, s-au înscris doi candidaţi, Ionel-Petru Pop şi Doru Covrig, dar nu a promovat niciunul.
Covrig nu a reuşit să treacă de proba suplimentară eliminatorie de testare a cunoştinţelor informatice, un test grilă în domeniul IT pe care l-a căzut, în timp ce Pop a întâmpinat probleme la proba scrisă din legislaţie. Potrivit ANFP, ar fi trebuit să obţină 70 de puncte pentru a fi declarat admis şi nu a reuşit să obţină decât 43,5 puncte la proba scrisă. El a decis să conteste rezultatul obţinut, însă fără succes, în condiţiile în care s-a ales cu un punctaj… şi mai mic în urma reevaluării.
„Domnul Ionel-Petru Pop a contestat rezultatul obţinut la proba scrisă. Lucrarea i-a fost recorectată, însă nu a obţinut un punctaj destul de mare pentru a putea fi admis, a obţinut 34 de puncte, contestaţia sa a fost respinsă. Iniţial a obţinut 43,5 puncte”, ne-au declarat reprezentanţii ANFP.
Şi reprezentanţii Ordinului Arhitecţilor au avut nemulţumiri legate de acest concurs, contestând modul de organizare, mai exact modul în care reprezentanţii Primăriei Timişoara au ales să (nu) promoveze acest concurs, care a fost anunţat doar pe site-ul ANFP, nu şi pe cel al municipalităţii, nefiind mediatizat practic în plan local.
„Datorită importanţei deosebite pe care instituţia arhitectului şef o deţine în structura organigramei Primăriei Timişoara (…) considerăm că ocuparea acestui post nu poate fi decisă fără o transparenţă maximă a procedurii, exclusiv de către o comisie cu caracter pur administrativ, după o publicizare expeditivă şi limitată, afectând în acest mod interesele profesionale ale membrilor organizaţiei noastre şi mai ales ale Municipiului Timişoara şi cetăţenilor acestuia. În final, participarea la acest concurs a doar doi candidaţi (informaţie preluată din presa locală) ridică serioase suspiciuni asupra modului în care ar urma să se ocupe acest post – atât de reprezentativ din punct de vedere profesional pentru toţi arhitecţii din vestul României – aruncând o umbră de derizoriu inclusiv asupra profesiei noastre, act faţă de care suntem obligaţi şi motivaţi, ca organizaţie profesională, să ne exprimăm deplinul protest. De o gravitate deosebită este faptul că evaluarea candidaţilor se face în baza unor criterii irelevante din punct de vedere profesional, unele dintre ele însemnând evaluarea unor cunoştinţe totalmente dispensabile şi învechite din punct de vedere a tehnicii şi metodologiei de lucru. Faţă de cele prezentate mai sus vă solicităm respectuos să procedaţi la amânarea datei concursului, cu publicarea noii date inclusiv pe pagina de web a Primăriei Timişoara, dând astfel posibilitatea participării la concursul respectiv a tuturor celor ce pot fi interesaţi şi eligibili, în condiţiile legii”, se arăta în contestaţia depusă de Ordinul Arhitecţilor din România – Filiala Teritorială Timiş.
Această contestaţie urmează să fie soluţionată, potrivit reprezentanţilor ANFP. Conform procedurilor, concursul pentru postul de arhitect-şef al Timişoarei ar trebui să fie reluat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!